Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 22. júl, 2018 | Meniny má Magdaléna
Nájdete nás na webe

CNN tvrdí: Za Košice v rebríčku nikto neplatil

Z peňazí mesta síce platia zahraničným novinárom aj výlety do Košíc, no tvrdia, že v prípade CNN, Le Monde či Guardian nedali nikomu ani cent.

Košice na CNN. Editor vysvetlil, že je perfektný čas na prezentáciu mesta širšiemu publiku vo svete.(Zdroj: reprofoto zo CNN)

Potvrdila to i slávna americká televízia.

KOŠICE. Keď jedno z najprestížnejších svetových médií, americká spravodajská televízia a portál CNN, senzačne vyhlásilo Košice v celosvetovom rebríčku za tretiu najodporúčanejšiu turistickú destináciu roka 2013, medzi Košičanmi sa hneď začalo šuškať, že taká reklama pre vo svete takmer neznáme východoslovenské mesto určite nemohla byť zadarmo.

„Ani neviem, či sa dá seriózne odpovedať,“ reagoval primátor Richard Raši (Smer) na otázku na tlačovej besede, či zmienka v CNN nebola náhodou platená inzercia.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Mohol by som žartom povedať, že: ‚Len to nikam nešírte, lebo ma pri budúcich amerických voľbách tím republikánov či demokratov unesie, aby som im organizoval kampaň...‘ Ale vážne, pozrite si, koľko stojí v CNN inzercia a zasmejete sa. Je to nezmysel.“

CNN: Máme prísny zákaz

Autorkou článku CNN je austrálska novinárka Lara Brunt. Predtým pôsobila v Londýne, teraz v Sydney píše pre viaceré médiá o cestovaní, rodičovstve či pre ženy.

Vyjadrenie poskytla Korzáru aj samotná CNN. Jej editor pre turistickú sekciu James Durston uviedol, že majú prísny zákaz akceptovať pozvania na grátis služobné cesty, nechať si platiť ubytovanie a súvisiace výdavky a prijímať za články odmeny či protislužby.

“Sme jedným z mála médií, ktoré to majú aj v štandardoch. To nám umožňuje robiť reportáže absolútne korektne. Neprijali sme platbu ani nič iné od žiadnej organizácie zo Slovenska.“

Zviditeľňujú neznáme miesta

Podľa Durstona si vybrali Košice, lebo nie sú tak dobre známym mestom. „Zámerom článku ‘Top destinations for 2013’ bolo upozorniť na miesta, o ktorých návšteve naši čitatelia možno ešte neuvažovali. Košice boli ocenené titulom Európske hlavné mesto kultúry 2013 a to je perfektný čas prezentovať ich širšiemu publiku,“ vysvetľuje editor CNN Travel.

Okrem Košíc odporúčajú Škótsko, hlavné mesto Maroka Rabat, subsaharskú Afriku, americký Gettysburg v Pennsylvánii, Amsterdam a juhoamerickú Kolumbiu.

Do zoznamu 7 krajín sa tesne nedostali pláže v Čiernej Hore, Nový Zéland, Miami, Japonsko či Vietnam.

Košice sa objavili aj v rebríčkoch cestovateľských portálov BudgetTravel.com a Lonely Planet.

O meste sa pozitívne zmienil i britský Guardian, francúzsky Le Monde či nemecký Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Zintenzívnili sme propagáciu,“ tvrdí radnica.

Košice sa prezentovali napríklad na veľtrhu EXPO REAL Mníchov, olympiáde v Londýne, v Bruseli na Rade ministrov kultúry, v Európskom parlamente, NATO, Výbore regiónov či OECD v Paríži.

Na marketing 420-tisíc

Na marketing vyčlenilo mesto vlani 420-tisíc eur. Z toho na prezentáciu, vrátane propagácie v médiách, malo ísť 100-tisíc.

„Nebola vyčerpaná celá suma a financie sme použili na prezentáciu len v domácich médiách,“ komentuje hovorkyňa mesta Martina Urik Viktorínová.

Mestskej organizácii Košice – Turizmus, ktorá propaguje mesto, prispeli ďalšími 130 tisícami.
„Klaster Košice – Turizmus platí aj press tripy zahraničných novinárov v Košiciach, ale to nie je prípad žiadneho zo zahraničných článkov či zmienok o Košiciach, ktoré spomínate.“

Košiciam ako EHMK robí reklamu vo svete i štátna Slovenská agentúra pre cestovný ruch.

Guardian nám dal 1. miesto

Britský Guardian dal Košice na 1. miesto z Top 10 svetových miest na obchodné cesty za rozumnú cenu.

„Niekoľko nízkonákladových dopravcov lieta do Bratislavy a Budapešti, spiatočné letenky sú od 150 eur,“ píše.

Za Košicami sú Sparta (Grécko), Barcelona, Dubai, Antverpy, Moskva, Reykjavík, Istanbul, Campania a New York.
V minulosti bol o Košiciach pozitívny článok aj v slávnom americkom denníku New York Times v roku 2008, keď Košice kandidovali na mesto kultúry.

„Tak si predstavujem, že vyzeral New York v 30. rokoch 20. storočia,“ napísal vtedy o Košiciach autor článku v NY Times.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 124
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 327
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 484
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 321
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 732
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 393
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 009
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 509
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 828
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 674

Neprehliadnite tiež

Zamestnanca knižnice odsúdili za sexuálne zneužívanie klientov

Jeden súd ho poslal za mreže, druhý ho potrestal iba podmienečne.

Vozili Masaryka či Dubčeka. V Košiciach sa predviedli vozňové veterány

Lákal najmä seniorský parný rušeň Zelený Anton.

Mnohé z tatranských kúpeľov sú už minulosťou

Kúpeľný ráz už stratilo Štrbské Pleso, či Tatranská Lomnica.

Žije v nich pár ľudí. Aj najmenšie obce majú svoje krásy

Malebný kraj a nádherná príroda robí z týchto miest rozprávku.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop