Kechnecký závod spoločnosti Getrag Ford Transmission (GFT) Slovakia musel už druhýkrát v krátkom čase prepúšťať. Podobne ako v júli 2012, príde aj tentoraz o prácu 30 zamestnancov.
KECHNEC. Podľa nášho zdroja sa s prácou pre americko-nemeckého výrobcu automobilových prevodoviek GFT do automobilov Volvo, Mitsubishi a Ford musia rozlúčiť predovšetkým agentúrni zamestnanci, ktorí mali podpísané zmluvy na dobu určitú.
„Povedali nám, že v najbližších dňoch odíde kvôli nižšiemu odbytu do 40 ľudí. Pôjde prevažne o tých, ktorí vyrábajú prevodovky powershift. Objednávky na ich výrobu nám poklesli o 40 000 kusov. Toto má byť jedno z opatrení, aby sa stabilizovala finančná situácia. Žiaľ, situácia na automobilovom trhu nám momentálne nepraje,“ informoval nás jeden zo zamestnancov spoločnosti.
V Kechneci zrejme ani tentoraz nepôjde o hromadné prepúšťanie, keďže podľa Igora Jakeša z košického Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny im ho spoločnosť nenahlásila.
„O prácu príde do marca asi 30 zamestnancov. Avšak aj u tých sa snažíme, aby sme im našli prácu u iných zamestnávateľov v regióne alebo u našich dodávateľov. Rovnako je to aj v prípade ďalších 90 zamestnancov, pre ktorých momentálne nemáme pracovné uplatenie pri výrobe prevodoviek, ale vieme im ponúknuť inú prácu vo firme,“ uviedla Ivica Fetkovičová z oddelenia ľudských zdrojov v GFT.
Predaje áut v Európe poklesli o vyše 8 percent
Európske automobilky vrátane najvýznamnejších odberateľov Getragu zaznamenali minulý rok najslabší dopyt po svojich výrobkoch za posledných 17 rokov, keď sa na celom kontinente medziročne predalo o 8,2 percenta menej.
Ani prognóza na tento rok nie je príliš priaznivá, mementom je napríklad aj december minulého roka, keď predaje nových áut klesli až o 16,3 percenta.
Kechnecký závod GFT je členom americko-nemeckého konzorcia Getrag, ktoré je jedným z najväčších svetových výrobcov prevodoviek a hnacích mechanizmov pre osobné autá. V Kechneci má momentálne niečo okolo tisícky zamestnancov.
Vlády Mikuláša Dzurindu (SDKÚ) a Roberta Fica (Smer) už v predchádzajúcich rokoch poskytli Getragu investičné stimuly vo výške asi 100 miliónov €.
Po automobilkách Kia a PSA Citroen Peugeot je tretím najväčším príjemcom štátnej pomoci v histórii samostatného Slovenska.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári