KOŠICE. KSK, ktorý je vlastníkom ciest II. a III. triedy, už podal viaceré projekty na zlepšenie dopravnej infraštruktúry. Ak všetko dobre pôjde, z Regionálneho operačného programu by na cesty v blízkosti Košíc malo z eurofondov „pritiecť“ takmer 3,5 milióna €.
Nateraz poslednými komunikáciami, ktoré KSK na „okolí“ len neplátal, ale aj zrekonštruoval, boli ešte v roku 2011 poldruhakilometrový úsek rozbitej komunikácie II. triedy medzi Herľanmi a Bidovcami a takmer 5 km úsek od Ždane k Trstenému pri Hornáde.
Pri známych finančných suchotách následne rekonštruoval KSK najmä úseky ciest v iných častiach kraja, ktoré boli poškodené povodňami.
V Rozhanovciach pribudnú aj dva radary
V rámci realizácie projektového zámeru „Cesty KSK 6 – Košice–okolie – napojenie obcí na Košice“ by sa už onedlho mali potešiť nielen vodiči, ktorí v Košických Oľšanoch odbočujú do Rozhanoviec. KSK plánuje za vyše 600 000 € obnoviť 4,5 km úsek medzi týmito obcami vrátane prieťahu Rozhanovcami.
Ide zrejme o najrozbitejšiu cestu III. triedy na „okolí“, keďže ju využívajú okrem domácich aj vodiči zo Zemplína, ktorí idú na diaľnicu do Prešova.
Už ale menej budú mať z rekonštrukcie spomínanej cesty „radosť“ vodiči, ktorí nevedia dať dolu nohu z plynu. V Rozhanovciach im pri ceste pribudnú až dva merače rýchlosti v celkovej cene 7130 €, ktoré s radosťou využijú aj policajti.
Na severovýchode okresu by sa mali zrekonštruovať odbočky z hlavnej cesty II. triedy Bidovce – Herľany na Nižnú, resp. Vyšnú Kamenicu v dĺžke 2,4 km za spolu za 292 000 eur.
Po dlhých rokoch sa dočkajú aj obyvatelia z Čane a Geče a tiež aj motoristi z Nižného a Vyšného Čaju. Aj medzi týmito obcami sa dá nielen nový „koberec“, ale urobia sa aj priepusty či odvodnenie. Celková dĺžka týchto úprav je 8,7 km.
Potešia sa aj v Hýľove, Nižnom Klátove, Geči a Čani
Oproti pôvodnému predpokladu už KSK v rámci tohto projektu nebude rekonštruovať úseky cesty medzi Družstevnou pri Hornáde a Malou Lodinou. Tento úsek však bude súčasťou ďalšieho projektu na rekonštrukciu ciest v oblastiach postihnutých povodňami v roku 2010.
Súčasťou tohto projektu je však aj most v havarijnom stave nad železničnou traťou v Kysaku za 222 000 €.
O niečo príjemnejšiu cestu na lyžovačku alebo na huby budú mať motoristi smerujúci z Košíc pod Kojšovskú hoľu, keďže od Hýľova na Zlatú Idku pribudne 6 km nového asfaltu.
Ďalších 2,5 km si počká na motoristov medzi Nižným Klátovom a Myslavou, čo by celkovo malo stáť vyše milióna €. Pri Nižnom Klátove pribudne aj novinka, meteostanica, ktorá bude poskytovať online informácie o stave vozovky s prepojením obrazu na stredisko dispečera Správy ciest KSK. To zrýchli operatívne zásahy a zvýši ich efektívnosť.
Nový most by namiesto súčasného nevyhovujúceho mal v rozpočtovom náklade 94 000 € pribudnúť aj v obci Bukovec. Tesne pred Jasovom v smere od Rudníka KSK musí odstrániť havarijný stav po zosuve pôdy na cestu, čo vyjde na zhruba 50 000 €.
KSK čakal na zverejnenie výzvy dva roky
„V súčasnom programovom období máme možnosť čerpať prostriedky z Regionálneho operačného programu pre oblasť dopravnej infraštruktúry ciest II. a III. triedy. V rámci toho sme už podali päť projektových žiadostí v celkovom objeme 11,85 milióna eur. Na zverejnenie výzvy sme čakali takmer dva roky. Verím, že budeme úspešní a motoristi sa už v dohľadnom čase dočkajú lepších ciest. V okrese Košice-okolie ide celkovo o 24,5 km úsekov ciest v predpokladanom náklade 3,5 milióna €,“ dozvedeli sme sa od Zuzany Bobrikovej z Uradu KSK.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári