Syn pána Jaroslava z Košíc a jeho nevesta prišli zo zahraničia domov na asi dva mesiace. Kúpili si nové bezkontaktné čipové karty (BČK), tzv. mestské karty. Zaplatili, počkali 2 týždne, kým ich dostali, dobili kredity a v autobuse MHD zistili, že čítačky na ne nereagujú. Rozhorčilo ich, že dali peniaze za niečo, čo nemôžu využiť.
KOŠICE. Jaroslav zašiel do Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) na Bardejovskú 6. Chcel vedieť, prečo nefungujú mestské karty. Tam mu vraj povedali, že nefunguje systém.
„Pani za okienkom tvrdila, že by mal byť uschopnený možno koncom marca a vraj nie som prvý, kto sa na to sťažuje,“ povedal nám Jaroslav.
Netajil znechutenie nad tým, že syn s nevestou nechali v DPMK takmer 34 eur a napriek tomu si teraz musia kupovať papierové cestovné lístky. Každý z nich dal za kartu 6,80 eura a dobil si 10-eurový kredit.
Opýtali sme sa, či DPMK vráti peniaze tým, ktorí chceli karty používať ako elektronické peňaženky.
„DPMK v žiadnom prípade nechce, aby ľudia prišli o svoj kredit alebo nemohli používať elektronickú peňaženku. Kredit z novej karty prenesieme na starú kartu. Pokiaľ majiteľ novej karty nemá starú, dostane dočasnú náhradnú. Tá mu umožní využívanie služby elektronická peňaženka,“ reagovala hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Dodala, že dočasné náhradné karty dostanú záujemcovia v predajnom mieste DPMK na Bardejovskej 6 zadarmo.
Možno začiatkom apríla
Zaujímalo nás, kedy budú mestské karty fungovať aj ako elektronická peňaženka.
„Predpokladáme, že k 1. 4. 2013 bude softvérova aplikácia plne funkčná. Je potrebné dodať, že všetky ostatné moduly na novej mestskej karte fungujú, či už ide o systém zliav a taktiež predplatné časové lístky.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári