Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta
Pridajte si svoje mesto

Obyvatelia Kostolianskej nechcú nákladiaky pod oknami

Pod oknami máme diaľnicu, zhodujú sa obyvatelia. Radnica v najbližšom čase o zmene neuvažuje.

Prejazd kamiónov. Pod svojimi oknami ich ľudia na Kostolianskej nechcú.(Zdroj: Veronika Janušková)

Pod oknami máme diaľnicu, zhodujú sa obyvatelia. Radnica v najbližšom čase o zmene neuvažuje, nechce len presúvať problém z jednej časti mesta do druhej.

KOŠICE. Prach, hluk, praskajúce steny a neexistujúci chodník trápia ľudí z Kostolianskej cesty, po ktorej denne prechádzajú nákladné autá.

„Pred tromi rokmi som postavil novú priečku. Praskla na dvoch miestach. Pripisujem to doprave pri našich domoch. Keď idú po ceste nákladné vozidlá, trasie sa podo mnou gauč. Bývam tu 17 rokov, nepripomína to pokojnú ulicu, ale diaľnicu,“ vraví jeden z obyvateľov Peter Klár.

Výrazný hluk a rezonanciu pripisuje jeho sused Róbert Šalata nerovnej ceste. „Prejazd nákladných áut sa o to výraznejšie prenáša na stavby. Koniec Kostolianskej sa pre zosuvy pôdy rekonštruuje. Premávka je preto obmedzená semaforom. Keď je zelená, naraz popri nás prejde kolóna nákladiakov.“

Východisko vidí Šalata v odklonení ťažkej nákladnej dopravy z cesty III. triedy na cestu I. triedy v smere na Budimír.

Mesto: Nepresúvať problém

Magistrát takéto riešenie v najbližšom čase nechystá. Stav komunikácie dva razy do roka kontrolujú. „Kostolianska cesta v súčasnosti nevykazuje kazy takého typu, aby bolo nutné obmedzenie hmotnosti vozidiel, ktoré cestu užívajú,“ povedala hovorkyňa magistrátu Martina Urik-Viktorínová.

Šalata pripomína, že vyriešenie situácie na Kostolianskej pred voľbami sľuboval primátor Richard Raši (Smer). Ten hovorí, že sa do budúcnosti s touto možnosťou ráta. „Ale až potom, ako sa nájde pre dopravu vhodná alternatíva, aby sme problém nepresunuli do inej časti Košíc.“

Sever: Odklon dopravy

Mestskej časti Sever, pod ktorú Kostolianska cesta patrí, ľudia dávajú podnety aj na nedodržiavanie povolenej rýchlosti.

„Nákladné autá prechádzajú po ceste niekedy až rýchlosťou 60 - 80 km/h a všetko sa trasie. Nehovoriac o bezpečnosti, keďže nie na celom úseku Kostolianskej cesty sa nachádza chodník pre chodcov,“ vysvetľuje Ján Hučko, vedúci oddelenia rozvoja miestneho úradu na Severe.

Za ideálne riešenie považuje odklon ťažkej dopravy na iný smer. „Zmierniť jej dopady môžu pravidelné policajné kontroly povolenej rýchlosti a nosnosti vozidiel.“

Po dlhšej trase?

Po Kostolianskej jazdia okrem iných aj nákladné autá z neďalekého kameňolomu spoločnosti Eurovia. Firma o presune dopravy na Budimír neuvažuje. Predĺžilo by jej to trasu asi o 24 kilometrov.

„Ak by došlo k odkloneniu dopravy na cestu I. triedy, boli by zasa zaťažené obce Kostoľany pri Hornáde, Družstevná pri Hornáde a Budimír,“ upozorňuje PR manažérka spoločnosti Simona Tančáková. Pripomína, že pri preprave kameniva dodržiavajú prípustnú nosnosť vozidiel.

O odklone ťažkej dopravy z ciest II. a III. triedy uvažuje aj vláda. Návrh pripravuje ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Jeho hovorca Martin Kóňa vysvetľuje, že riešenie pomôže obyvateľom žijúcim pri vidieckych cestách a zároveň nebude likvidačné pre autodopravcov.

Neprehliadnite tiež

Deň, ktorý zmenil Tatry. Pozrite si fotografie spred 13 rokov

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

Mladíka zo Svinej obvinili zo znásilnenia imobilnej sestry

Pristihli ho priamo pri čine v rodinnom dome rodičov.

Smrad na daňovom úrade: Plné boli umývadlá aj záchody

V novej budove sú sotva dva týždne.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chcel zachrániť svoj klub. Poprosil o pomoc diktátora

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

ŠPORT

V sledovanom madridskom derby gól nepadol

Atlético Madrid remizovalo s Realom Madrid 0:0.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 805
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 712
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 398
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 024
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 961
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 933
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 723
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 333
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 290
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 868

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop