Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 26. september, 2017 | Meniny má Edita

Obyvatelia Kostolianskej nechcú nákladiaky pod oknami

Pod oknami máme diaľnicu, zhodujú sa obyvatelia. Radnica v najbližšom čase o zmene neuvažuje.

Prejazd kamiónov. Pod svojimi oknami ich ľudia na Kostolianskej nechcú.(Zdroj: Veronika Janušková)

Pod oknami máme diaľnicu, zhodujú sa obyvatelia. Radnica v najbližšom čase o zmene neuvažuje, nechce len presúvať problém z jednej časti mesta do druhej.

KOŠICE. Prach, hluk, praskajúce steny a neexistujúci chodník trápia ľudí z Kostolianskej cesty, po ktorej denne prechádzajú nákladné autá.

„Pred tromi rokmi som postavil novú priečku. Praskla na dvoch miestach. Pripisujem to doprave pri našich domoch. Keď idú po ceste nákladné vozidlá, trasie sa podo mnou gauč. Bývam tu 17 rokov, nepripomína to pokojnú ulicu, ale diaľnicu,“ vraví jeden z obyvateľov Peter Klár.

Výrazný hluk a rezonanciu pripisuje jeho sused Róbert Šalata nerovnej ceste. „Prejazd nákladných áut sa o to výraznejšie prenáša na stavby. Koniec Kostolianskej sa pre zosuvy pôdy rekonštruuje. Premávka je preto obmedzená semaforom. Keď je zelená, naraz popri nás prejde kolóna nákladiakov.“

Východisko vidí Šalata v odklonení ťažkej nákladnej dopravy z cesty III. triedy na cestu I. triedy v smere na Budimír.

Mesto: Nepresúvať problém

Magistrát takéto riešenie v najbližšom čase nechystá. Stav komunikácie dva razy do roka kontrolujú. „Kostolianska cesta v súčasnosti nevykazuje kazy takého typu, aby bolo nutné obmedzenie hmotnosti vozidiel, ktoré cestu užívajú,“ povedala hovorkyňa magistrátu Martina Urik-Viktorínová.

Šalata pripomína, že vyriešenie situácie na Kostolianskej pred voľbami sľuboval primátor Richard Raši (Smer). Ten hovorí, že sa do budúcnosti s touto možnosťou ráta. „Ale až potom, ako sa nájde pre dopravu vhodná alternatíva, aby sme problém nepresunuli do inej časti Košíc.“

Sever: Odklon dopravy

Mestskej časti Sever, pod ktorú Kostolianska cesta patrí, ľudia dávajú podnety aj na nedodržiavanie povolenej rýchlosti.

„Nákladné autá prechádzajú po ceste niekedy až rýchlosťou 60 - 80 km/h a všetko sa trasie. Nehovoriac o bezpečnosti, keďže nie na celom úseku Kostolianskej cesty sa nachádza chodník pre chodcov,“ vysvetľuje Ján Hučko, vedúci oddelenia rozvoja miestneho úradu na Severe.

Za ideálne riešenie považuje odklon ťažkej dopravy na iný smer. „Zmierniť jej dopady môžu pravidelné policajné kontroly povolenej rýchlosti a nosnosti vozidiel.“

Po dlhšej trase?

Po Kostolianskej jazdia okrem iných aj nákladné autá z neďalekého kameňolomu spoločnosti Eurovia. Firma o presune dopravy na Budimír neuvažuje. Predĺžilo by jej to trasu asi o 24 kilometrov.

„Ak by došlo k odkloneniu dopravy na cestu I. triedy, boli by zasa zaťažené obce Kostoľany pri Hornáde, Družstevná pri Hornáde a Budimír,“ upozorňuje PR manažérka spoločnosti Simona Tančáková. Pripomína, že pri preprave kameniva dodržiavajú prípustnú nosnosť vozidiel.

O odklone ťažkej dopravy z ciest II. a III. triedy uvažuje aj vláda. Návrh pripravuje ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Jeho hovorca Martin Kóňa vysvetľuje, že riešenie pomôže obyvateľom žijúcim pri vidieckych cestách a zároveň nebude likvidačné pre autodopravcov.

Neprehliadnite tiež

Požiar bytu na Hlavnej ulici spôsobila predlžovačka

Zhorel televízor, podlaha aj dvere.

Opravený plafón vynovenej križovatky VSS zateká

Ledva odovzdané dielo už ponúka viacero problematických detailov.

Traja Košičania žalujú ministerstvo a prokuratúru

Konaním podvodníka prišli o 168-tisíc vtedajších korún. Vinia štát.

Kalmus po odsúdení: Nič som neurobil

Samosudca vymeral košickému výtvarníkovi štvormesačnú podmienku.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Prieskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

EKONOMIKA

Časť severného obchvatu Prešova je o krok bližšie, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty štát rozdelil na dve etapy.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  7. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  8. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  9. Detské zúbky sú veda
  10. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 418
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 456
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 081
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 595
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 720
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 272
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 222
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 062
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 015
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 000

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop