Korzár logo Korzár Košice

Podľa prieskumu pre Greenpeace nechce ťažbu uránu 80 percent ľudí v kraji

Výskum verejnej mienky o prípadnej ťažbe uránu v Košickom kraji urobila pre ochranárov agentúra Polis.

(Zdroj: TASR/František Iván)

KOŠICE. Vyše 79 percent občanov Košického samosprávneho kraja (KSK) nesúhlasí s prípadnou ťažbou uránu v tomto regióne.

Naopak, naklonených je zamýšľanej ťažbe len niečo vyše päť percent opýtaných. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý v košickom VÚC vykonala agentúra Polis Slovakia v dňoch 5. - 9. apríla 2013.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prieskum na vzorke 1 008 respondentov vo veku nad 18 rokov sa uskutočnil na objednávku organizácie Greenpeace.

Na otázku "Súhlasili by ste s tým, aby sa vo vašom VÚC začalo s ťažbou uránu?", odpovedalo kladne 5,1 percenta respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Z toho "rozhodne áno" uviedlo 1,8 percenta a "skôr áno, ako nie" 3,3 percenta.

Proti ťažbe sa vyslovilo 79,2 percenta opýtaných. Z toho rozhodné "nie" vyjadrilo 64 percent a "skôr nie, ako áno" 15,2 percenta.

K otázke sa nevedelo vyjadriť 15,7 percenta respondentov.

"Vedeli sme, že ľudia nesúhlasia s tým, aby sa na území kraja ťažil urán. Chýbali nám však konkrétnejšie údaje. Teraz ich máme a ja som rád, že sú aj napriek rozsiahlej PR kampani banskej spoločnosti, ktorá skúma uránové ložisko nad Košicami, jednoznačné," uviedol riaditeľ Greenpeace Slovensko Juraj Rizman.

Signál pre politikov

Výsledok prieskumu je podľa neho veľmi jasný signál politikom na národnej, ako aj regionálnej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu

"Pevne verím, že politici vypočujú hlas verejnosti a po geologickom prieskume akékoľvek plány na začatie ťažby uránu odmietnu," konštatoval.

Téma prípadnej ťažby uránu na Slovensku patrí v posledných piatich rokoch k najvýraznejším a najviac diskutovaným environmentálnym témam.

Petíciu proti plánovanej ťažbe uránu, ktorú environmentalisti v roku 2009 predložili NR SR, podporilo vyše 113 000 občanov.

Dodnes je táto petícia najväčšou environmentálne orientovanou petičnou akciou v histórii Slovenska, uvádza Greenpeace Slovensko.

Spoločnosť Ludvik Energy, ktorá vykonáva v lokalite Kurišková pri Košiciach prieskum na výskyt uránovej rudy, výsledky prieskumu neprekvapili.

Firma: Je to výsledok negatívnej kampane

“Výsledok prieskumu zodpovedá negatívnej, nepodloženej a demagogickej kampani hŕstky aktivistov v Košiciach. Obyvateľom Košíc na letákoch prezentovali napríklad deti s onkologickými ochoreniami bez toho, že by vedeli preukázať akýkoľvek súvis takýchto ochorení s projektmi realizovanými v súlade s európskou legislatívou. Je zrejmé, že hoci je takáto kampaň neetická a nepravdivá, je bohužiaľ aj účinná,“ reagoval na výsledky prieskumu riaditeľ pre firemné záležitosti spoločnosti Ludvik Energy Maroš Havran.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 427
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 320
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 108
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 506
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 145
  6. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 136
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 724
  1. Filip Tikl: Mužská prostitúcia: Globálny svet ticha a túžob
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  4. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  5. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  8. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 880
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 948
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 896
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 779
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 003
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 540
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Filip Tikl: Mužská prostitúcia: Globálny svet ticha a túžob
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  4. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  5. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  8. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 880
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 948
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 896
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 779
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 003
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 540
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu