Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 18. december, 2017 | Meniny má Sláva, Slávka
Pridajte si svoje mesto

Len dvaja chcú zákazku DPMK za 28 miliónov eur

Odborár DPMK aj poslanec z dozornej rady sa čudujú, prečo sa do lukratívneho tendra prihlásili iba dvaja.

(Zdroj: Veronika Janušková)

Môže v tom byť súťažná podmienka. Podnik si za ňou stojí.

KOŠICE. Do súťaže Dopravného podniku mesta Košice o lukratívnu zákazku na nákup 127 autobusov za 28,4 milióna eur sa prihlásili len dvaja uchádzači. Kto sú to, podnik ešte tají.

Pritom súťažné podklady si vyžiadalo až 27 záujemcov, z toho menej ako polovica boli výrobcovia autobusov, prezradil podnik.

Podľa Vladislava Stankoviča, šéfa jednej z odborových organizácií DPMK, môže byť problém napríklad aj v súťažnej podmienke, že všetky typy autobusov (56 kĺbových celonízkopodlažných, 61 štandardných celonízkopodlažných, 5 malokapacitných nízkopodlažných a 5 elektrobusov) musí dodať jediný výrobca a takých veľa nie je. „Okrem ceny aj toto mohlo byť obmedzujúce,“ myslí si Stankovič.

Vysvetľuje, že kvôli výmenám autobusov medzi vodičmi žiadal, aby mali rovnakú prístrojovú dosku i typ sedadla, ale nie, že musia byť všetky od jedného výrobcu.

Kočiš: Sadneme si k tomu

Koaličný mestský poslanec a člen Dozornej rady DPMK Stanislav Kočiš (Most) tvrdí, že netuší, prečo sa na autobusy prihlásili iba dvaja:

„Čakal som viac uchádzačov. Sadneme si ešte k tomu a urobíme analýzu, či dvaja uchádzači sú dostatočný počet na výber.“

Tender DPMK externe zabezpečuje súkromná košická firma Pro-Tender Petra H. Ten je obvinený, že pri obstarávaní pre Univerzitnú nemocnicu v Košiciach na stavbu urgentného príjmu, kde boli tiež dvaja uchádzači, podľa polície vedel, že sa dohodli, kto vyhrá.

DPMK: Dvaja nie sú málo

Podnik si nemyslí, že dvaja uchádzači sú málo.

„Ide o súťaž na dodávku 127 autobusov do 1 roka od podpisu zmluvy. Mohli sa prihlásiť len spoločnosti s dostatočnou kapacitou,“ zdôrazňuje Michaela Karaffová, vedúca referátu marketingu, reklamy a Public Relations. Podľa nej široká typovosť vozového parku prináša extra náklady na údržbu, nákup náhradných dielov a logistiku, tak aby ich minimalizovali, dali podmienku jedného výrobcu.

DPMK informoval, že vyhodnocujú ponuky.

„Ďalším krokom je vyhodnotenie cenových kritérií a elektronická aukcia. Očakávame, že súťaž bude ukončená v priebehu 3 – 4 týždňov,“ uviedla Karaffová.

Doplnila, že prvé autobusy by sa v Košiciach mohli objaviť na prelome rokov 2013 a 2014 a všetky by mali byt dodané do leta 2014.

Chceli ich dať súkromníkovi

DPMK vlani pre zlú finančnú situáciu a slabú bonitu získať úver z banky navrhoval, že zverí prevádzku všetkých autobusov na 10 rokov súkromnej firme. Tá by financovala ich obnovu a jej by platil podnik za objednané služby.

Petičiari vtedy zverejnili, že o autobusy má vraj záujem finančná skupina J&T, ktorá je strategickým partnerom českej firmy SOR Libchavy. DPMK to poprel. Elektrobus SOR testoval DPMK v roku 2011.

Či je práve SOR teraz jedným z uchádzačov, nám zástupcovia firmy nepotvrdili ani nevyvrátili.

Primátor Richard Raši (Smer) a poslanci boli proti outscorcingu autobusov. Zastupiteľstvo schválilo, aby si DPMK autobusy nechal a výmenu financoval úverom.

Ktorá banka požičia, nevedia

Kto stratovému podniku požičia, za akých podmienok a čím chce DPMK ručiť?

„O financovaní rokujeme s niekoľkými bankami. Hovoriť o podmienkach, termínoch a spôsobe ručenia je predčasné,“ reagovala Karaffová.

Vylúčený nie je ani iný scenár. Mesto totiž musí v nasledujúcich rokoch nájsť 10 miliónov eur na mimosúdne urovnanie sporu v kauze Strelingstav.

Raši na otázku, kde na to vezme, povedal, že jednou z alternatív je „prebratie DPMK, o čo je dlhodobý záujem.

Súkromní prevádzkovatelia dopravných podnikov sa informovali, či mesto neuvažuje, keďže DPMK stále dotuje, o uvoľnení časti činnosti externému subdodávateľovi. Je to absolútne krajná možnosť, rád by som sa jej vyhol a myslím, že sa to aj podarí.“

V kauze Strelingstav je žalobcom proti mestu firma Waltz Properties Limited, údajne blízka J&T. Tá má napríklad v Košiciach aj banku, ktorá finančne prispela mestu i na januárový otvárací ceremoniál Európskeho hlavného mesta kultúry 2013.

J&T: Nespájajte to

J&T neprezradila, či jej banka rokuje s DPMK o úvere.

“Spoločnosť Waltz Properties Limited nevlastníme, právne nezastupujeme a zákon ani etické princípy nám nedovoľujú vyjadrovať sa, či niekto je alebo nie je náš klient,“ uviedla Nikol Kulbaská, šéfka odboru komunikácie J&T.

Dodala, že manažment SOR-u plne manažérsky kontroluje Dan Křetínsky. „Spájanie uvedených tém je neopodstatnené.“

Neprehliadnite tiež

Nová košická štvrť môže pochovať ťažbu magnezitu. Poslanci sú za

Ťažobná firma: Došlo k hrubým porušeniam predpisov.

Šestnásťročnej Popradčanke namerali 2,56 promile

Polícia preverovala mladých, dvoch čaká správne konanie.

Povodňový stav na Zemplíne trvá, Bodrog ešte stúpa

Na dvoch riekach trvá tretí stupeň povodňovej aktivity.

Snina si vezme úver na opravu chodníkov a ciest

Poslanci schválili mestský rozpočet bez problémov, proti bol len jeden.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Velez-Zuzulová: Išla som do niečoho, čo sa doteraz nikomu nepodarilo

Som športovkyňa, ktorá sa nikdy neuspokojí s tým, čo dosiahla, hovorí slovenská slalomárka.

KOMENTÁRE

Horcruxy na ústavnom súde

Prezident výberom Mamojku, Laššákovej a Duriša trafil jednu z lepších kombinácií.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  2. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  5. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  6. Používate make-up? Potom spozornite
  7. Legendárna Transsibírska magistrála
  8. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  9. Vianočný bázar chalaňov
  10. Vianočné mecheche 2017
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 35 522
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 109
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 020
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 012
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 072
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 069
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 058
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 978
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 719
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 674

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop