Rozvoj priemyselného parku bude dôležitou súčasťou integrovaného dopravného systému v regióne, tvrdí ministerstvo.
KOŠICE. V roku 2011 prešiel po železnici medzi Košicami, Čaňou a maďarskou hranicou posledný osobný vlak, odvtedy tam už dvakrát denne tam aj späť prechádzajú rýchliky do Budapešti.
Železničná spoločnosť Slovensko však tvrdí, že osobným vlakom na tejto trati neodzvonilo, a dokonca by na elektrifikovanej trase Košice - Kechnec mali v budúcnosti jazdiť nové vlaky s wi-fi pripojením pre cestujúcich.
Začlenenie trate č. 169 Košice – Kechnec do projektu dodávky nových vlakov, si podľa ministerstva dopravy žiadali predstavitelia regiónu aj samosprávy.
Ministerstvo tvrdí, že ak by táto trať nebola uvedená v podkladoch k projektu dodávky nových vlakov, v budúcnosti by mohli vzniknúť problémy so zdôvodnením ich nasadenia na trati.
„Rozvoj priemyselného parku Kechnec bude neoddeliteľnou a dôležitou súčasťou integrovaného dopravného systému v košickom regióne,“ povedala nám Alena Vaškaninová z ministerstva dopravy.
Starosta: Zástavka je ďaleko
Starosta Kechneca Jozef Konkoly (nez.) je v tomto smere mierne skeptický a dosť pochybuje, že po tejto trati tak skoro nejaký osobný vlak prejde.
Hovorí, že Kechnečania už aj predtým železnicu využívali minimálne, lebo zastávka je až na konci obce a park je odtiaľ vzdialený ďalšie tri kilometre.
„Ešte aj budova stanice je v hroznom stave, padá tam strecha a železnice ju radšej zakonzervovali. Pre obsluhu kechneckého priemyselného parku a napríklad aj pre dodávky tovaru alebo surovín do spoločností by bolo určite zmysluplnejšie vybudovať možno 3-4 km dlhú odbočku v rámci integrovaného dopravného systému zo súčasnej trate pri Bočiari. Tam by mohol chodiť napríklad aj rýchlovlak z Košíc, ktorý by vozil zamestnancov do práce.“
Ide im o priemyselný park
Podľa riaditeľky Odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko Jany Morháčovej je ich dlhodobým zámerom riešiť dopravnú obsluhu obce železničnou dopravou najmä z dôvodu rozvoja priemyselného parku Kechnec.
„Predovšetkým má ísť o možnosť dopravovať ľudí za prácou. Konkrétny termín zavedenia osobných vlakov na trati nie je určený, grafikon sa však tvorí vždy len rok dopredu a je otázkou času, kedy si rozvoj priemyselného parku vyžiada taký krok. My tam budeme realizovať osobnú dopravu v takom rozsahu, ako si ju štát objedná na základe Zmluvy o službách vo verejnom záujme,“ dodala.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári