Dvojminútový film, ktorý predstavuje Košice, získal prvé miesto na medzinárodnom festivale v Karlových Varoch.
Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
KOŠICE. Zábery na historické dominanty mesta, kultúrne podujatia, nočný život či preplnený amfiteáter počas hokejových majstrovstiev sveta. To všetko zhrnuté do krátkeho destinačného spotu, ktorým sa Košice reprezentujú zahraničiu ako „Mesto, kde sa život žije a vychutnáva“.
Film „Spot Visit Košice“ pre organizáciu Košice-Turizmus vytvorili Iveta Niňajová, Ján Varchola, Peter Uhrin z OneClick studio.
Ich kreativitu ocenili na medzinárodnom festivale v Karlových Varoch Tourfilm. Video získalo 1. miesto v kategórii filmov do troch minút. Obstálo v konkurencii 113 destinačných spotov z celého sveta.
Neočakávané umiestnenie
Tvorcovia s úsmevom priznali, že prvenstvo nečakali.
„V našej kategórii mali filmy zastúpenie z celého sveta, kvalitatívne boli na vysokej úrovni. Líšili sa formou a spracovaním od veľkorozpočtových produkcií a dokonale zladených scén po príbehové až dokumentárne. Porota sa zjavne viac sústredila na emóciu miesta, atmosféru, náladu spotu. Prirodzenosť a spontánnosť skutočných ľudí, skutočného mesta zrejme zaujala viac,“ zhodujú sa.
Krátky film vznikal priebežne. Okrem dokumentárnych záberov, ktoré tvorcovia zhromažďovali niekoľko rokov, natáčali v priebehu vlaňajšieho augusta a septembra aj inscenované scény. Na videu pracoval základný 6-členný tím a približne 80 komparzistov - Košičanov.
Tourfilm je najstarším a najväčším filmovým festivalom turistických filmov na svete. Na 46. ročníku sa zúčastnilo 132 krajín.
Autor: kag
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári