Keď dôchodcovi Františkovi K. z Košickej Belej prišiel šek za elektrinu, takmer zinfarktoval. Šokoval ho vyše 300-eurový nedoplatok.
KOŠICE. Bývalý vodič autobusu tvrdí, že každý mesiac poctivo platí a nevidí dôvod, prečo by mal mať takú „sekeru“.
Podľa jeho slov, keď mu prišiel posledný šek, okamžite sa vybral na zákaznícke miesto Východoslovenskej energetiky (VSE) a podal reklamáciu.
„Nemohol som to tak nechať, veď ak zaplatím uvedenú čiastku, bude to pre mňa pri mojom dôchodku likvidačné,“ posťažoval sa nám nespokojný muž. „Ak som aj mal niekedy nejaký nedoplatok, bolo to iba pár eur, ale nie toľko, ako mi poslali teraz.“
Neodčítali stav elektromera
Vo VSE sme sa opýtali, či pán František naozaj spotreboval toľko elektriny, ako mu vyúčtovali, respektíve, či nedošlo k nejakému omylu.
„Naša spoločnosť zaslala zákazníkovi faktúru za zúčtovacie obdobie 9/2012 až 9/2013,“ reagovala hovorkyňa Andrea Danihelová.
„Spotreba, resp. stav elektromera bol zadaný formou dopočtu. Distribučná spoločnosť nás dodatočne informovala, že túto formu zvolili z dôvodu neprístupnosti odberného miesta v čase kontroly.“
Z mínusu bolo nakoniec plus
Následne vo vyúčtovacej faktúre vyčíslili nedoplatok a v súlade s ich postupmi mu zvýšili aj preddavkové platby.
„Zákazník z dôvodu nesúhlasu s vyúčtovaním podal reklamáciu, ktorú sme zaevidovali a postúpili distribučnej spoločnosti. Tá opätovne skontrolovala odberné miesto a zistila skutočný stav. Na základe odčítaného stavu meradla bola vyhotovená opravná faktúra na preplatok. O výsledku reklamácie bol zákazník písomne informovaný,“ dodala Danihelová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári