Obyvatelia Košického kraja využívajú najviac MHD, vlastné nohy, individuálnu automobilovú dopravu a na štvrtom mieste dopravu bicyklom.
KOŠICE. Aj to je jeden z výsledkov prieskumu mobility, ktorý sa realizoval na 1 500 respondentoch v Košickom samosprávnom kraji (KSK).
Jazdenie na bicykli je nielen obľúbenou voľnočasovou aktivitou, ale čoraz častejšie ho aj napriek problémom s toleranciou vodičov aút využívajú aj ľudia na dopravu do zamestnania.
Aj preto uplynulý týždeň schválilo zastupiteľstvo KSK hlasmi všetkých 50 prítomných poslancov Stratégiu rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v kraji. V KSK je síce vyznačených 58 cyklotrás s celkovou dĺžkou 1 307 km, no o mnohých z nich verejnosť doteraz ani netušila.
„V rámci projektu BICY sme zistili, že až 11 cyklotrás v dĺžke 199 km nebolo riadne zaevidovaných v zoznamoch Slovenského cykloklubu. To spôsobilo, že informácie o ich existencii nie sú k dispozícii v centrálnych propagačných materiáloch a mapových podkladoch k cyklotrasám,“ skonštatoval riaditeľ Úradu KSK Ondrej Bernát (Smer).
Najviac sa namakáte okolo Slovenského krasu
Najdlhšou diaľkovou cyklotrasou v KSK je cesta okolo Slovenského krasu v dĺžke takmer 200 km, veľmi obľúbené sú aj cyklotrasy údolím Hnilca (70 km) alebo dolnozemplínska cyklomagistrála (50 km).
V metropole východu je najširšia sieť cyklotrás v Mestských lesoch, kde je ich už vyše 100 km. Naopak trochu zakliaty je Hornád na juh od Košíc, tamojšia cyklocesta od Krásnej po Ždaňu sa dá použiť len počas sucha.
Po stopách Švejka
Z viacerých plánovaných cyklotrás na území KSK je zaujímavý slovenský úsek cyklotrasy Dobrého vojaka Švejka medzi Sanokom a Sátoraljaújhelyi, z ktorého 60 km pôjde aj cez Slánske vrchy po území Košického kraja.
KSK chce z eurofondov získať peniaze aj na diaľkovú cyklomagistrálu medzi Zemplínskou šíravou a obcami v Tokajskej vinohradníckej oblasti.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári