Na križovatkách Trieda SNP - Toryská a Palackého – Jantárová dochádza každý deň ku kolíznym situáciám. Polícia hovorí o nezodpovednosti vodičov, dopravný expert o zle nastavených intervaloch semaforov.
KOŠICE. Na križovatke Jantárová - Palackého sa autami v smere od Štúrovej na Palackého v čase špičky tak zahltia jazdné pruhy, že vodiči stoja v križovatke.
Preto ostatné autá, napriek zelenej na semafore, nemôžu odbočiť z Palackého na Jantárovú alebo pokračovať v jazde z Jantárovej. Je len zázrak, že tam dosiaľ nedošlo k vážnej dopravnej nehode.
„Je neuveriteľné, že odkedy tu postavili Aupark, nevedia nastaviť križovatku. Veď tie autá zo Štúrovej na Palackého idú na zelenú. No na konci Palackého musia prejsť popod most, vytvára sa lievik a dlhočizná kolóna,“ sťažujú sa vodiči.
Podobná situácia sa opakuje aj na križovatke Trieda SNP - Toryská. Vozidlá smerujúce k OC Galéria zahltia krátky príjazdový pruh a ďalšie už stoja v križovatke, hoci ešte majú zelenú.
Blokujú potom prejazd áut, ktorým vzápätí naskočí na semafore zelená pri odbočení z Toryskej na Triedu SNP doľava, či priamy smer jazdy po Triede SNP v smere k Amfiteátru.
Polícia: Ani na zelenú nemôžete vždy ísť
Polícia a dopravný expert sa v návrhoch dopravného riešenia rozchádzajú.
Podľa polície vodič nesmie vojsť do križovatky v niektorých prípadoch ani na zelenú.
„A to v prípade, pokiaľ mu situácia za ňou nedovoľuje pokračovať v jazde aj napriek tomu, že má zelený signál voľno. Problémy tvorby kolón a nedostatočné vyprázdňovanie križovatky sú spôsobené nedodržiavaním pravidiel jazdy cez križovatku zo strany vodičov,“ hovorí krajská policajná hovorkyňa Jana Mésarová.
Titl: Treba predĺžiť signály
Dopravný expert Pavel Titl nám k problému na križovatke Trieda SNP – Toryská a náväznosť na Toryskú povedal:
„Je potrebné preprogramovať celú Triedu SNP aj Toryskú tak, aby sa zohľadňovala ranná aj poobedňajšia dopravná špička. Zároveň by sa upravila a doplnila líniová koordinácia na celej Triede SNP a prieťahu Toryskou. Je nevyhnutné urobiť prieskum dopravy a upraviť signálne smery,“ vraví Titl.
Dodáva, že na križovatke Palackého – Jantárová je potrebné upraviť signálny plán križovatky Palackého – Krivá –Bajzova.
„Treba tam predĺžiť výjazd Palackého z centra mesta smerom na Prešovskú cestu. Aj v tomto prípade sa križovatka nastavovala pred dvoma rokmi.“
DPMK naviac dlhodobo požaduje preferenciu električkovej dopravy na Triede SNP, ktorá nie je zrealizovaná.
Mestská časť Košice–Západ zas žiada úpravu signálov voľno pre chodcov na delených priechodoch.
Reakcia mesta
Veľké zmeny nechystá
Mesto sa zatiaľ preprogramovať križovatky nechystá. „Momentálne nič riešiť neplánujeme. Na budúci rok budeme robiť nové sčítanie dopravy a na základe neho by mohlo dôjsť k drobným zmenám na problémových križovatkách. Čo sa týka Toryskej, ten pripájací pruh je krátky, stavebne sa predĺžiť nedá. Doprava je hustá, priestorové možnosti obmedzené. Ak by sa tam aj nejaká zmena urobila, tak na úkor iných smerov. Podobné je to aj na Palackého. Tam však ku kolíznym situáciám dochádza kvôli nezodpovednosti vodičov,“ povedal nám vedúci referátu dopravy magistrátu Juraj Cichanský.
krs
Toryská. Pripojenie do krátkeho pruhu k obchodnému centru by uľahčilo preprogramovanie križovatky.
Foto: judy
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári