Korzár logo Korzár Košice

Od júna sa bude z Košíc do Lutonu lietať každý deň

Po štyroch rokoch letisko zaznamenalo nárast počtu pasažierov. Chcú aj lety do Nemecka.

(Zdroj: TASR/František Iván)

Po štyroch rokoch poklesu zaznamenali nárast počtu pasažierov. Chcú aj lety do Nemecka.

KOŠICE. Košické letisko vlani vybavilo 237 165 cestujúcich, čo je o 1 411 ľudí, resp. o 0,6 %, viac ako v roku 2012. Počet cestujúcich sa tak zvýšil po štyroch rokoch znižovania. Pred dvoma rokmi bránami košického letiska prešlo 235 754 cestujúcich, čo bolo medziročne o 30 389 osôb, alebo o 11,4 % menej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčší vplyv na rast pasažierov v minulom roku mala podľa letiska v Košiciach pravidelná preprava, v ktorej pribudlo 1 030 cestujúcich. Na pravidelných linkách letelo 141 603 pasažierov, čo je 59,7 % z celkového počtu.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac k tomu prispelo zavedenie novej pravidelnej linky do Lutonu pri Londýne v septembri, ktorá rozšírila pravidelné spojenia do Bratislavy, Prahy a Viedne.

Nárast aj v charterovej preprave

Fakty

Košické letisko

  • Spoločnosť Letisko Košice - Airport Košice, a. s. vznikla v máji 2004, eviduje základné imanie 31,14 mil. eur od mája 2013.
  • Väčšinovým, 66-percentným vlastníkom košického letiska je spoločnosť KSC Holding, a. s. v ktorej má rozhodujúci vplyv letisko Viedeň. Štát vlastní v košickom letisku cez ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja 34 % akcií.

sita

Charterovú prepravu z Košíc do prímorských letovísk a späť v uplynulom roku využilo 92 966 cestujúcich, čo je medziročne zhruba o percento viac. Zo všetkých cestujúcich to predstavuje 39,2 %.

SkryťVypnúť reklamu

Turisti mali najväčší záujem o charterové lety do tureckej Antalye, bulharského Burgasu a tuniského Monastiru.

Počet cestujúcich vo všeobecnom letectve, čiže v inej preprave, vlani dosiahol 2 596, čo je o 161 ľudí, resp. o 5,8 % menej.

"Otvorenie pravidelnej linky do Londýna považujeme za najvýznamnejšiu udalosť a ozajstný míľnik pre našu spoločnosť," povedal výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Letisko Košice - Airport Košice, a. s. Karl Dandler.

"Vďaka intenzívnej spolupráci s mestom Košice, oblastnou organizáciou cestovného ruchu Košice Turizmus a neziskovou organizáciou Košice 2013 sa nám spoločne podarilo uviesť do života model, ktorý je jedinou cestou rozvoja leteckej dostupnosti regiónu východného Slovenska," dodal šéf košického letiska.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho to bol správny krok, pretože spoločnosť Wizz Air na novootvorenej linke do Londýna pre záujem cestujúcich zvýšila pôvodné dva lety na päť za týždeň a od 14. júna bude na tejto trase lietať každý deň.

Lety Bratislava - Košice

Letisko Košice označilo za dôležitú udalosť vlaňajška aj to, že České aerolínie (ČSA) začali v decembri prevádzkovať jedinú vnútroštátnu pravidelnú linku Bratislava - Košice namiesto prepravcu Danube Wings, ktorý spájal dve najväčšie slovenské mestá päť rokov.

Medzi Bratislavou a Košicami sa bude od 30. marca lietať každý pracovný deň ráno a večer. Letisko Košice vlani rokovalo so zástupcami 26 leteckých spoločností.

"Prioritou pre rok 2014 je otvorenie priameho leteckého spojenia s Nemeckom," uviedol Dandler.

Letisko v roku 2013 sprevádzkovalo tri fotovoltaické elektrárne s celkovým inštalovaným výkonom 160 kilowattov. Na streche terminálu, hangáru a technickej budovy umiestnili 638 panelov na využívanie slnečnej energie. Táto investícia má zvýšiť energetickú nezávislosť a znížiť náklady letiska.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 32 941
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 678
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 419
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 377
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 190
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 349
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 479
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 219
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu