„Nejde o vedomé krádeže, skôr to vzali len omylom z nepozornosti,“ zastávajú sa svojich klientov manažéri hotelov.
KOŠICE. Všetky oslovené košické hotely sa zhodli v tom, že ich hostia sú poväčšine slušní. Najčastejšie miznú uteráky, perá, poháre, ovládače k televízoru, vešiaky, hotelové papuče alebo jednorazové potreby na šitie.
„Mizli aj župany, ale tie už hosťom nedávame. Ešte sa niekedy stáva, že zjedia niečo z minibaru, nenahlásia to a pred ich odchodom to nestihneme skontrolovať,“ hovorí Gabriela Kudičová, manažérka Penziónu Hradbová.
Najväčšou nepríjemnosťou je hosť, ktorý je síce príjemný a nerobí problémy, no na konci pobytu zaň nezaplatí.
„Minulý rok sa u nás ubytoval mladý Košičan a strávil tu výnimočný víkend so všetkými vymoženosťami, ktoré náš hotel ponúka – od bohatej konzumácie jedál z reštaurácie Olive Tree až po wellness. No napokon odišiel bez zaplatenia účtu. Sme si však istí, že sa to čoskoro vyrieši, keďže prípad riešime právnou cestou a tento „spokojný hosť“ je nám známy. Je to jediná nepríjemnosť za posledných 5 rokov,“ opisuje Katarína Šimková, manažérka hotela Hilton.
Hotel Yasmin Košice za 5 rokov existencie eviduje iba tri prípady zmiznutia inventáru s väčšou hodnotou.
„Jednou z najvýraznejších dominánt vo vstupnej hale je stena zo živého machu. Počas jedného plesu sa niektorí účastníci v skorých ranných hodinách začali hrať na ‘botanikov’ a pokúsili sa vytrhávať mach z tejto steny. A veľmi netradičný bol aj prípad jedného nášho stabilného hosťa zo zahraničia, ktorý k nám prichádzal takmer každý týždeň. Raz z neznámych príčin poškodil zariadenie izby. Okamžite uhradil spôsobenú škodu v hodnote 350 eur a naďalej bol našim klientom,“ hovorí manažér ubytovacieho úseku Norbert Molnár.
Kartu poslali zo zahraničia
„Bez platenia nám hostia odišli len raz pred dvoma rokmi, aj to sme ich dali na súd,“ hovorí Miroslav Mihaľ, manažér hotela Múza.
„Problémoví sú väčšinou mladí Slováci pochádzajúci z dedín, ktorí k nám prišli prvý a poslednýkrát. Stáli hostia problémy nerobia, ani so zahraničnými nemáme zlé skúsenosti. Zaviedli sme už aj nejaké prevenčné opatrenia, napríklad to, že hostia, ktorí si pobyt hradia z vlastných peňazí a nie z firemných, platia vopred.“
Miroslav Šrámek z hotela Centrum má tiež najhoršiu skúsenosť s krajanom. „Najhorší prípad u nás bol opitý Slovák, vysokoškolsky vzdelaný, ktorý zašpinil celú izbu. Ale zas treba povedať, že zaplatil škodu. Najmilšie bolo, keď si hostia zo Slovinska omylom zbalili aj kartu od izby a vzápätí nám ju z domu poštou poslali späť.“
V poslednom roku ale boli hostia slušnejší, čo svorne tvrdí každý manažér hotela. Častejšie sa stáva, že si po sebe dokonca upracú, ustelú posteľ a uložia uteráky.
V Prahe sa hotelieri desia Dánov
Z kopýtka si v týchto dňoch hlavnom meste našich susedov bude vyhadzovať viac ako osemtisíc mladých turistov z Dánska a Švédska.
Po minuloročných výtržnostiach na uliciach, v baroch aj hoteloch sa na nich tento rok česká polícia špeciálne pripravila posilneným počtom policajtov. Niektoré hotely a kluby sa rozhodli škandinávsku mládež pod 18 rokov k sebe jednoducho nepustiť. Dánov do Prahy lákajú hlavne nižšie ceny a množstvo podnikov.
Odnesú si to však najmä zašpinené a zničené hotelové izby.
lnk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári