Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

V košickom dopravnom podniku prepúšťajú, odíde 120 ľudí

Plánované prepúšťanie sa zmenilo na realitu. Zrušili už 46 miest, má ich byť až 120.

Prepúšťanie v dopravnom podniku. Kvôli nákupu nových autobusov a úspore nákladov na údržbu sa výrazne dotkne ľudí zo Strediska údržby autobusov, trolejbusov a technologických vozidiel.Prepúšťanie v dopravnom podniku. Kvôli nákupu nových autobusov a úspore nákladov na údržbu sa výrazne dotkne ľudí zo Strediska údržby autobusov, trolejbusov a technologických vozidiel. (Zdroj: Judita Čermáková)

Plánované prepúšťanie sa zmenilo na realitu. Zrušili 46 miest, má ich byť až 120.

KOŠICE. Na mestskom zastupiteľstve vlani v septembri schválili poslanci dodatok zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme v mestskej hromadnej doprave medzi mestom a Dopravným podnikom mesta Košice (DPMK).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jeho prílohe sa uvádzalo prepúšťanie 120 ľudí za roky 2014 – 2015.

„Je to jeden z návrhov. Či to bude 120, 60 alebo 180, ťažko dnes povedať. Je tam veľa neznámych,“ tvrdil vtedy predseda predstavenstva DPMK Zdeněk Schraml.

SkryťVypnúť reklamu

Poslancom povedal, že prepúšťať sa bude len v nevyhnutnej miere.

Racionalizáciu o spomínaných zhruba 120 ľudí v porovnaní s rokom 2013 napokon v stredu pre Korzár potvrdila hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.

Prepúšťanie už beží

„Od začiatku roka boli v DPMK schválené dve organizačné zmeny (k 1. 1. a 1. 2.), kde sa celkovo zrušilo 46 pracovných miest. V platnej organizačnej štruktúre došlo k zníženiu počtu zamestnancov z 1062 na 1016,“ informovala Karaffová. Do konca roka ich má zostať 942.

Hovorkyňa upresnila, že v januári už aj skončilo pracovný pomer z organizačných dôvodov 10 zamestnancov a zatiaľ v priebehu februára šesť.

„Tým, ktorých sa organizačné zmeny týkajú, sme ponúkli voľné pracovné miesta. Išlo prevažne o pozície vodič autobusu, trolejbusu, prepravného kontrolóra a prevádzkového elektrikára,“ dodala hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Tvrdia, že ušetria na údržbe

Organizačné zmeny sa podľa Karaffovej zrealizovali aj v súvislosti s nákupom 127 nových autobusov a ich postupnom zavádzaní do prevádzky, kde „sa prehodnotili pracovné činnosti a organizácia práce hlavne v Stredisku údržby autobusov, trolejbusov a technologických vozidiel“.

Zástupca jednej z odborových organizácií v DPMK Vladislav Stankovič tvrdí, že vie o prepúšťaní. Dúfa, že to bude menej ľudí. Rokujú o tom podľa neho aj s vedením mesta.

Ihnát: Seriózne to nebolo

Člen dozornej rady DPMK a poslanec mesta Miloš Ihnát (Smer) už vlani v septembri tvrdil, že číslo 120 odmieta.

V piatok pre Korzár uviedol: „Mali sme k tomu dozornú radu DPMK. Pýtali sme sa na to generálneho riaditeľa Juraja Hrehorčáka a ekonomického riaditeľa Martina Jaša. Povedali nám, že v prvej várke pôjde 70 ľudí v dôchodkovom veku. V druhej chceli asi 30 presunúť k vodičom v rámci rekvalifikácie. Len ten zvyšok mal byť súčasťou samotného znižovania stavov.“

SkryťVypnúť reklamu

Nevie, koho presne teraz prepúšťali. Ale má informácie, že to určite neboli všetci dôchodcovia.

„Nerozumiem, čo je to za schizofrénia. Seriózne to nebolo, keď členom dozornej rady povedia jedno a skutočnosť je iná. Keď nám to totiž povedali, aj sme sa trošku upokojili a súhlasili sme, že sa bude tlačiť na prirodzený úbytok zamestnancov a znižovanie nákladov. Ja však na to môžem len poukázať. Vedenie DPMK sa zodpovedá primátorovi a poslancom, keďže akcionárom DPMK je mesto,“ dodal Ihnát.

DPMK sa v piatok nevyjadril k tomu, koľko je medzi prepúšťanými dôchodcov.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 200
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 394
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 8 564
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 584
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 7 442
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 917
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 492
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 149

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Kutya Lajos
  2. Kristína Jakubičková: Stratili sme rozum už "na totálku"?!?
  3. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  4. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  5. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  7. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  8. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 487
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 090
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 070
  4. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 641
  5. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 036
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 786
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 588
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 360
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podpálená škodovka zhorela veľmi rýchlo.

Páchateľ úradoval počas dňa.


6 h
Ovce treba napájať. Na pašu ich vyháňajú po večernom dojení.

Trávu vypálilo, druhá kosba ani nebude.


20 h
Arona vrátil páchateľ majiteľom.

Nechápal, ako ho mohla zachytiť kamera.


20 h
Obyvateľ lokality upozornil, že bytovka stojí na mieste územnej rezervy. Stavebný úrad tvrdí, že všetko je v poriadku.

Projekt získal povolenie pred voľbami 2018.


a 1 ďalší 20 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Kutya Lajos
  2. Kristína Jakubičková: Stratili sme rozum už "na totálku"?!?
  3. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  4. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  5. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  7. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  8. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 487
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 090
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 070
  4. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 641
  5. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 036
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 786
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 588
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 360
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu