Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

V košickom dopravnom podniku prepúšťajú, odíde 120 ľudí

Plánované prepúšťanie sa zmenilo na realitu. Zrušili už 46 miest, má ich byť až 120.

Prepúšťanie v dopravnom podniku. Kvôli nákupu nových autobusov a úspore nákladov na údržbu sa výrazne dotkne ľudí zo Strediska údržby autobusov, trolejbusov a technologických vozidiel.Prepúšťanie v dopravnom podniku. Kvôli nákupu nových autobusov a úspore nákladov na údržbu sa výrazne dotkne ľudí zo Strediska údržby autobusov, trolejbusov a technologických vozidiel. (Zdroj: Judita Čermáková)

Plánované prepúšťanie sa zmenilo na realitu. Zrušili 46 miest, má ich byť až 120.

KOŠICE. Na mestskom zastupiteľstve vlani v septembri schválili poslanci dodatok zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme v mestskej hromadnej doprave medzi mestom a Dopravným podnikom mesta Košice (DPMK).

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jeho prílohe sa uvádzalo prepúšťanie 120 ľudí za roky 2014 – 2015.

„Je to jeden z návrhov. Či to bude 120, 60 alebo 180, ťažko dnes povedať. Je tam veľa neznámych,“ tvrdil vtedy predseda predstavenstva DPMK Zdeněk Schraml.

Skryť Vypnúť reklamu

Poslancom povedal, že prepúšťať sa bude len v nevyhnutnej miere.

Racionalizáciu o spomínaných zhruba 120 ľudí v porovnaní s rokom 2013 napokon v stredu pre Korzár potvrdila hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.

Prepúšťanie už beží

„Od začiatku roka boli v DPMK schválené dve organizačné zmeny (k 1. 1. a 1. 2.), kde sa celkovo zrušilo 46 pracovných miest. V platnej organizačnej štruktúre došlo k zníženiu počtu zamestnancov z 1062 na 1016,“ informovala Karaffová. Do konca roka ich má zostať 942.

Hovorkyňa upresnila, že v januári už aj skončilo pracovný pomer z organizačných dôvodov 10 zamestnancov a zatiaľ v priebehu februára šesť.

„Tým, ktorých sa organizačné zmeny týkajú, sme ponúkli voľné pracovné miesta. Išlo prevažne o pozície vodič autobusu, trolejbusu, prepravného kontrolóra a prevádzkového elektrikára,“ dodala hovorkyňa.

Skryť Vypnúť reklamu

Tvrdia, že ušetria na údržbe

Organizačné zmeny sa podľa Karaffovej zrealizovali aj v súvislosti s nákupom 127 nových autobusov a ich postupnom zavádzaní do prevádzky, kde „sa prehodnotili pracovné činnosti a organizácia práce hlavne v Stredisku údržby autobusov, trolejbusov a technologických vozidiel“.

Zástupca jednej z odborových organizácií v DPMK Vladislav Stankovič tvrdí, že vie o prepúšťaní. Dúfa, že to bude menej ľudí. Rokujú o tom podľa neho aj s vedením mesta.

Ihnát: Seriózne to nebolo

Člen dozornej rady DPMK a poslanec mesta Miloš Ihnát (Smer) už vlani v septembri tvrdil, že číslo 120 odmieta.

V piatok pre Korzár uviedol: „Mali sme k tomu dozornú radu DPMK. Pýtali sme sa na to generálneho riaditeľa Juraja Hrehorčáka a ekonomického riaditeľa Martina Jaša. Povedali nám, že v prvej várke pôjde 70 ľudí v dôchodkovom veku. V druhej chceli asi 30 presunúť k vodičom v rámci rekvalifikácie. Len ten zvyšok mal byť súčasťou samotného znižovania stavov.“

Skryť Vypnúť reklamu

Nevie, koho presne teraz prepúšťali. Ale má informácie, že to určite neboli všetci dôchodcovia.

„Nerozumiem, čo je to za schizofrénia. Seriózne to nebolo, keď členom dozornej rady povedia jedno a skutočnosť je iná. Keď nám to totiž povedali, aj sme sa trošku upokojili a súhlasili sme, že sa bude tlačiť na prirodzený úbytok zamestnancov a znižovanie nákladov. Ja však na to môžem len poukázať. Vedenie DPMK sa zodpovedá primátorovi a poslancom, keďže akcionárom DPMK je mesto,“ dodal Ihnát.

DPMK sa v piatok nevyjadril k tomu, koľko je medzi prepúšťanými dôchodcov.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  2. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  3. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  7. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  8. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius?
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  7. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  8. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 6 950
  2. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 6 469
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 803
  4. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 706
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 5 337
  6. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius? 3 525
  7. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 3 249
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 198
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 264
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 192
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop