Korzár logo Korzár Košice

Novej ceste na košické letisko prekáža električková trať

Preložka električkovej trate pri Pereši by si vyžiadala vysoké náklady.

Električková trať pred Perešom. Štúdia posúdi, či tam zostane most, ktorý spôsobuje dopravné nehody.Električková trať pred Perešom. Štúdia posúdi, či tam zostane most, ktorý spôsobuje dopravné nehody. (Zdroj: Judita Čermáková)

Problémom novej cesty na letisko môžu byť vysoké finančné náklady. Tie by si totiž vyžiadala preložka električkovej trate pri Pereši. Dopravný inžinier Pavel Titl má v ponuke alternatívne riešenie.

KOŠICE. Ministerstvo dopravy má do konca tohto roku vypracovať technickú štúdiu realizácie mimoúrovňového pripojenia košického letiska na štvorprúdovú cestu I. triedy č. 50.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na letisko sa kedysi dalo dostať priamou cestou od Červeného raka, avšak tá bola po výstavbe obchvatu Košíc „zaslepená“.

Namiesto nej motoristom a pracovníkom v tamojšom priemyselnom parku slúži len pravostranná odbočka za Perešom smerom k OC Optima.

SkryťVypnúť reklamu

Tá však rieši len dopravu z letiska do centra mesta, no nie už spojenie medzi letiskom a smerom na Šacu a Rožňavu, kde sa dá dostať len cez mimoúrovňovú križovatku pri Optime, čo je zachádzka vyše 2 kilometre.

Takisto je to aj pri prepojení medzi centrom mesta a letiskom, kde motoristi ako aj autobus č. 23 musia zbytočne pri každej jazde absolvovať rovnako dlhú zachádzku cez celý Pereš a návratom v protismere cez rovnakú mestskú časť.

Neoficiálne sa tam síce dá dostať aj cez účelovú komunikáciu po Čkalovovej ulici v Barci, avšak túto skratku na letisko zakazuje za Barcou dopravná značka zákaz vjazdu.

Ministerstvo: Splníme sľub o vypracovaní štúdie

Podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu chcú svoj záväzok o mimoúrovňovom pripojení letiska splniť. Vypracovaná štúdia dá potom odpoveď na otázku finančnej náročnosti celého projektu.

SkryťVypnúť reklamu

„Bude to navrhnuté tak, aby to zodpovedalo technickým predpisom a bolo aj realizovateľné. Je tu aj podmienka ekonomickej efektívnosti celej investície, keďže treba rátať aj s ďalšími predpokladanými nákladmi, ako napríklad preložkou električkovej trate.“

Ministerstvo zatiaľ nevie odhadnúť, kedy by sa začalo stavať.

„Závisí to od ďalšej prípravy stavby a reálneho objemu finančných prostriedkov. Projekt zjednoduší vzájomné prepojenie osobnej a leteckej dopravy, pričom nezanedbateľný bude jeho ekonomický prínos pre celý Košický kraj,“ dodal hovorca ministra Jána Počiatka (Smer).

Viceprimátor Jakubov: Súčasný stav sa nám nepáči

Ako nám povedal košický viceprimátor zodpovedný za dopravu Ján Jakubov (Smer), v súvislosti s touto križovatkou absolvovali už viaceré rokovania s ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou.

SkryťVypnúť reklamu

„Súčasné riešenie je síce funkčné, avšak nevyhovujúce. V budúcnosti uvažujeme nad prepojením letiska s mestom prostredníctvom električkovej trate, na ktoré chceme využiť európske zdroje. Za týmto účelom má byť spracovaná štúdia, ktorá by preukázala potrebu presunutia električkovej trate, resp. nejaké iné riešenie,“ skonštatoval.

Titl navrhuje iné riešenie

Dopravný expert Pavel Titl na rozdiel od ministerstva dopravy navrhuje, aby cestné spojenie na letisko nešlo cez Pereš, ale vychádzalo by zo súčasnej nedokončenej križovatky pri Prachárni neďaleko južnej strany OC Optima.

Po jej dokončení na mimoúrovňovú križovatku by sa nová cesta napojila po 1250 metroch na súčasnú účelovú komunikáciu medzi letiskom a mestskou časťou Barca.

„Dobudovanie križovatky vrátane premostenia Červeného raku sa plánovalo už v rámci výstavby OC Optima. Takéto prepojenie by bolo kapacitne, či smerove výhodnejšie aj vzhľadom na plánovanú výstavbu komunikácií R4 a R2 v okolí Košíc,“ tvrdí P. Titl.

jsv




Titlova alternatíva. Navrhuje, aby doprava na letisko išla z dokončenej križovatky na Červenom raku.


Letecký pohľad na letisko. Odhaľuje nedostatočné dopravné prepojenie.
Foto: google


Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 100 556
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 247
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 982
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 463
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 210
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 120
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 967
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 473
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu