KOŠICE. Mnohé autobusy a električky Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) sú polepené reklamami aj cez okná. Náš čitateľ má v tejto súvislosti obavy.
„Cestoval som v MHD. Pozeral som sa na okná a uvedomil som si, ako pekne je celé vozidlo olepené reklamou. Pri okne bolo v prípade núdze kladivko. A tu mi napadlo – ako ním človek rozbije okno, keď to je zvonku olepené fóliou, ktorá zabraňuje roztriešteniu skla a drží ho pohromade?“ pýtal sa pán Štefan.
Dodal, že nie je proti reklamám, oživia prostriedky MHD, ale obáva sa o bezpečnosť cestujúcich.
„Už neraz sa stalo, že autobus, či električka začali horieť. A čo potom, keď bude treba núdzovo vystúpiť cez okno? Hľadí DPMK na bezpečnosť, alebo iba na peniaze z reklamy?“
DPMK: Fólia maximálne zabráni vysypaniu skla
„Dopravné prostriedky sú olepované certifikovanými fóliami, ktoré sú vyrábané tak, aby sa roztrhli pri vybití skla. Fólia maximálne zabráni vysypaniu skla, ale nie jeho rozbitiu a tým úniku z vozidla pri núdzovej situácii,“ ubezpečila hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Dodala, že okná je možné oblepovať fóliami s perforáciou 50/50. Je to podľa nej všetko v zmysle vyhlášky ministerstva dopravy, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.
K peniazom z reklamy na vozidlách Karaffová uviedla, že „DPMK mal v roku 2013 výnosy z reklamy takmer 239–tisíc eur bez DPH“.
Autor: bri
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári