Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 12. december, 2017 | Meniny má Otília
Pridajte si svoje mesto

Na košickej Furči vyrazia autá do školy cez lievik

Skolabuje doprava na najdôležitejšej križovatke Furče, kde cestári zabrali polovicu pruhov? Policajti hlásia, že sú pripravení.

Červená na semafore. V jednom pruhu rastie „had“ rýchlejšie ako vo dvoch.(Zdroj: Jaroslav Vrábeľ)



KOŠICE. Motoristi z Furče trpeli len nedávno – počas polročnej opravy mosta Hlinkova. A teraz opäť – už takmer mesiac na sídlisku opravujú cestu s podchodom a zo štyroch pruhov im fungujú dva.

Práce ešte nie sú ani v polovici, ale už budúci týždeň sa začne školský rok i nápor v dopravnej špičke.

Križovatka pri Poliklinike Východ, kde robia, je najvyťaženejšou na Furči. Lievik zhoršujú semafory, v jednom pruhu rastie „had“ na červenú rýchlejšie. Cez sídlisko jazdia aj vozidlá zo smeru od Michaloviec či z okolia Košíc.

Budú fronty

„Nebude to dobré,“ myslí si Andrej z Furče o tom, že opravu nestihli cez letné prázdniny. „Mali ju robiť skôr, ale u nás to nie je nič nové.“

Práce sa začali 4. augusta, no stále prebiehajú len v dvoch pruhoch v jednom smere. Po ich ukončení sa práce i doprava, presmerovaná na druhú polovicu cesty, ešte vymenia. To znamená ďalší zhruba mesiac obmedzení.

Zmluvný termín na ukončenie celej rekonštrukcie je 19. október.

„Budú tu fronty,“ priznal jeden z cestárov. „Ale my za to nemôžeme, snažíme sa. Teraz však čakáme na betón a tiež na to, ako projektant vyrieši zosilnenie nosníkov, lebo ešte stále nevieme, ako sa to urobí. Ako to už býva, keď sa cesta rozkope, všetko je zložitejšie, než vyzeralo,“ povedal v pondelok.

Skolabuje či neskolabuje?

Na otázku, čo urobí mesto, aby doprava na Furči 2. septembra, keď štartuje školský rok, neskolabovala, hovorkyňa Linda Šnajdárová reagovala: „Je snahou urýchliť práce priamo súvisiace s dopravným obmedzením a v ostatných pokračovať za dopravy (práce vnútri podchodu a pod.).“

Štátna polícia uviedla, že hliadky dopravného inšpektorátu sú o tomto obmedzení dopravy denne inštruované, situáciu monitorujú a ak treba, majú riadiť premávku namiesto semaforov.

„Vzhľadom na nižšiu intenzitu premávky v letných mesiacoch to doposiaľ nebolo nutné. Je vhodné, aby správca komunikácií (mesto) upozornil verejnosť na uvedenú situáciu, ktorá môže nastať najmä počas rannej, prípadne odpoludňajšej dopravnej špičky, aj o vhodnosti využívať iné prístupové cesty do mesta,“ informoval policajný hovorca Alexander Szabó.

Opäť Inžinierske stavby

Zákazku od mesta na odstránenie havarijného stavu tohto podchodu dostali Inžinierske stavby. Tie robia pre mesto viac prác – napríklad aj odstraňujú výtlky, opravujú dlažbu v centre či rekonštruujú cesty (ako subdodávateľ Eurovie).

Podľa názoru čitateľa na www.korzar.sk „to vyzerá tak, že už iná cestárska firma v Košiciach neexistuje, preto kapacitne nestíha, a čo sa dá urobiť za týždeň, trvá v tomto meste aspoň raz toľko...“

Šnajdárová vysvetľuje, že s prácami na podchode nezačali skôr než v auguste preto, že najprv museli dať spracovať projektovú dokumentáciu, vyhotoviť posudky, vytýčiť siete a podobne.

Cesta na Tr. generála L. Svobodu pri OC Ondava a Poliklinike Východ a podchod pre chodcov mali statické problémy – pre poškodenie nosníkov hrozil prepad vozovky. Oprava má stáť 545-tisíc eur.

Neprehliadnite tiež

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa košický primátor.

Dopravný podnik dostal viac. Koľko pôjde na platy, je nejasné

Odborári: Trváme na navýšení o desať percent.

ROZHOVOR

Majerský: Potrebujeme, aby nás vláda brala vážne

Podľa neho treba úrad zdynamizovať. Vylúčené nie je prepúšťanie.

ROZHOVOR

Tomáš Kubík: Za to, čo mi dlhuje VSS, by som si mohol kúpiť byt

Futbal v Spišskej Novej Vsi ide podľa neho dobrým smerom.

Krajský súd niekedy rieši aj prípady so škodou tri eurá

Povolenie mal na haluze, spílil borovicu.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Doba, kedy sa Mečiar len rozbiehal

Slovensko zápasilo s problémami.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 585
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 950
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 846
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 934
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 225
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 852
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 850
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 503
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 365
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 309

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop