Korzár logo Korzár Košice

RegioJet spúšťa prevádzku IC vlakov na linke Košice - Praha

Problémom na košickej železničnej stanici sú priestory na predaj lístkov.

(Zdroj: Judita Čermáková)

Od nedele spojí Košice s Prahou ďalší vlakový spoj. Súkromný železničný prepravca RegioJet bude zatiaľ premávať raz denne.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Konkurenčný boj na železniciach sa začína. RegioJet ponúka možnosť cestovať z Košíc do Prahy za 9 eur v prípade, ak si kúpite lístok cez internet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ak si ho ľudia kúpia iným spôsobom, bude o 25 percent lacnejší ako cena štátneho prepravcu,“ vraví majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Predpredaj lístkov už spustili.

SkryťVypnúť reklamu

Luxus na koľajniciach

Súprava bude pozostávať z desiatich vozňov. Vlak ponúkne cestujúcim zadarmo kávu, nápoje a tlač. Vo vlaku bude jedálenský vozeň aj detské kupé s hračkami.

Nový vozeň Astra navyše ponúkne sedadlá s LCD obrazovkami, kde si budú môcť cestujúci pozrieť film, prečítať knihu či zapnúť hudbu. V celom vlaku bude bezplatné wifi pripojenie.

„Každý vlak bude mať 15 členov posádky. Pre každý vozeň je vyčlenený personál. Priniesie kávu či vodu, rezervuje miesto v jedálenskom vozni,“ tvrdí Jančura.

Vlak bude z Košíc odchádzať o 7.22 hod. a do Prahy príde o 16.16 hod. Z Prahy má odchod o 7.44 a príchod do Košíc o 16.46 hod.

Vnútroštátnu linku na trase Bratislava - Žilina - Košice spustí RegioJet od 14. decembra, odjazdy budú obojsmerne zo začiatku trikrát denne.

SkryťVypnúť reklamu
Pozrite si aj fotogalériu V obrazoch: Vlakovú súpravu RegioJet predstavili v Košiciach Čítajte 

Spor o okienko stále nevyriešili

Na košickej stanici nemá RegioJet priestory na predaj lístkov a rokovania so železnicami zlyhávajú.

„Mali sme možnosť otvoriť si predaj na 1. poschodí, nám to však nevyhovuje. Prečo by nás ľudia mali niekde hľadať? Chceme len 4 m2 priestoru. Zákaznícke centrum Železničnej spoločnosti má zhruba 150 m2. Ponúkli sme im, že ak nám kúsok uvoľnia, zaplatíme všetky stavebné náklady i straty, ktoré tým utrpia,“ povedal Jančura.

Stanica patrí Železniciam SR (ŽSR), ktoré Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) aj RegioJetu musia na základe predpisov „podľa možností poskytnúť priestory na zabezpečenie riadneho chodu dopravy a poskytovanie služieb cestujúcim“.

„Musíme sa dohodnúť, inak sme pripravení predávať lístky pred zákazníckym centrom ZSSK,“ vysvetľuje Jančura.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková tvrdí: „Hľadáme možnosti, ako uspokojiť požiadavky RegioJetu.“

ZSSK zas nechce zo svojho prenajatého priestoru „pustiť“ ani meter.

„Denne predávame lístky takmer do 1410 vlakov a je absurdné, aby sme uvoľňovali jedno z okienok pre dopravcu, ktorý bude prevádzkovať osem vlakov,“ argumentovala pre SME hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová s tým, že všetky okienka potrebujú.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 707
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 720
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 360
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 325
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 411
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 801
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 330
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 306
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 889
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 66 839
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 268
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 075
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 994
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 960
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 19 100
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 12 616
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 889
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 66 839
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 268
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 075
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 994
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 960
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 19 100
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 12 616
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu