Kampaň chce zasiahnuť cestujúcich, ktorí odchádzajú do zahraničia za prácou.
KOŠICE. Posledným miestom, ktoré v tomto roku navštívi kampaň GIFT box Slovakia ľudia nie sú na predaj, budú od štvrtka Košice.
Preventívnu kampaň, ktorá informuje o hrozbách obchodovania s ľuďmi, si budú môcť návštevníci autobusovej stanice prezrieť od 11. do 19. decembra počas jej otváracích hodín.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Slovenská katolícka charita (SKCH) spustila aktivitu v januári 2014 v Bratislave, odvtedy navštívila desať miest a svoju púť zavŕši na východe Slovenska, odkiaľ pochádza najviac obetí obchodovania s ľuďmi.
Kampaň chce zasiahnuť mnohých cestujúcich, ktorí odchádzajú do zahraničia za prácou a informovať ich o potenciálnom nebezpečenstve.
Okrem nich však na košickú stanicu prídu aj študenti, aby sa o tomto zločine dozvedeli interaktívnou formou.
"Obdobie Vianoc je pre túto kampaň zvlášť zaujímavé, pretože GIFT box, v preklade darčeková škatuľa, pripomína darček a celú vianočnú atmosféru. Keď však vojdete dovnútra, zistíte, že nejde o nič príjemné. Aj takáto forma je však dôležitá, pretože dokáže ľudí zaujať a zobudiť ich z nevedomosti," uviedla koordinátorka preventívnych aktivít SKCH Jana Urbanová.
Darčekovú škatuľu s témou obchodovania s ľuďmi bolo možné vidieť počas roka v Bratislave, Prievidzi, Nitre, Trnave, Lučenci, Rožňave, Rimavskej Sobote, Trenčíne, Banskej Bystrici, či v Kysuckom Novom Meste.
Chcú, aby sa ľudia vedeli brániť sami
SKCH šírila kampaň cez pracovný veľtrh, filmové a hudobné festivaly, GIFT box tiež pútal pozornosť na námestiach, či v obchodnom centre.
V niektorých mestách robila projektová manažérka SKCH Andrea Bezáková aj prednášky pre školy a verejnosť.
"Je dôležité ľudí informovať a popísať znaky obchodovania s ľuďmi. Vďaka tomu ich vyzbrojíme, aby dokázali proti tomuto zločinu bojovať spolu s nami," konštatovala.
Oficiálne otvorenie kampane v Košiciach bude vo štvrtok o 11.00 h na autobusovej stanici.
"Budeme veľmi radi, ak sa nám podarí zachrániť čo najviac ľudí pred tým, aby sa stali obeťami tejto trestnej činnosti. Práve preto sme v tomto roku zvýšili počet aktivít zameraných na boj proti obchodovaniu s ľuďmi. S GIFT box-om sme precestovali od západu na východ Slovenska, na jeseň sme v Bratislave organizovali prvý filmový festival s problematikou novodobého otroctva na našom území a len v novembri sme v spolupráci s britským veľvyslanectvom spustili novú preventívnu kampaň Dve malé dievčatá, ktorá má zacielenie najmä na školy a centrá pre mládež," povedal generálny sekretár SKCH Radovan Gumulák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári