Milovníci bicyklovania a ekodopravy môžu vyjadriť svoj názor a pozmeniť trasovanie jednotlivých cyklochodníkov v Košiciach.
KOŠICE. „Prehodnoťte, ktorá z alternatív vedenia cyklodopravných trás je pre Vás lákavejšia v hlavnom dopravnom priestore, či ako spoločný združený chodník pre chodcov a cyklistov alebo oddelený cyklopruh? Pripomienkujúci, navrhovateľ by mal stanoviť tri cyklotrasy (názvy ulíc, po ktorých vedie), ktoré sú podľa neho najnutnejšie, prioritné pre vybudovanie a zdôvodniť svoj pohľad,“ uvádza cyklokoordinátorka Veronika Urbanovičová.
Pripomienky a komentáre môžete posielať na e-mail pm@smsz.sk do 20. februára 2015.
„Ukážme predstaviteľom mesta, aká je reálna potreba budovania cyklochodníkov v meste a v jeho okolí. Čím viac ľudí sa zapojí, tým viac argumentov získame pre podporu cyklodopravy. Na základe zozbieraných poznatkov, odporúčaní a záverov následne spolu so zástupcami mesta určíme tri najpotrebnejšie miesta, na ktorých sa začne aktívna príprava projektovej dokumentácie.“
V meste 26 km
Podľa prieskumu BICY predstavoval v roku 2011 podiel cyklodopravy na celkovej deľbe prepravnej práce v Košiciach len 3 %.
Podľa vízie Národnej stratégie rozvoja cyklistickej dopravy by to do roku 2020 malo byť aspoň 10 %.
Dnes máme v Košiciach cyklistickú sieť v celkovej dĺžke 26 km v meste a 146,8 km cyklotrás v Mestských lesoch.
„V Košiciach prevláda segregácia cyklistickej infraštruktúry. Väčšina mestských cyklotrás je vedená mimo hlavného dopravného priestoru po samostatných chodníkoch či spoločných cestičkách pre chodcov a cyklistov, a to až v 96 percentách. Zvyšnú infraštruktúru tvoria pruhy a pásy na vozovke, ktorých dĺžka je v sumáre necelý 1 km,“ uzatvára Urbanovičová.
Niekoľko návrhov na vybudovanie cyklotrás už dostala.
Cyklisti žiadajú hlavne prepojenie Jazera s Aničkou popri Hornáde (bez prechodu cez rýchlocestu), cyklocestu do Čane, na Bukovec a prepojenie Čermeľa s Alpinkou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári