Mesto si prvý rok City Monitoru pochvaľuje hlavne kvôli rýchlosti, s akou dokážu obyvatelia upozorňovať na problémy.
KOŠICE. V priebehu takmer roka využilo túto možnosť komunikácie 631 obyvateľov mesta a blízkeho okolia.
„Aplikácia City Monitor sa osvedčila ako veľmi účinný nástroj komunikácie obyvateľov s mestom, lebo dokážu veľmi rýchlo a promptne upozorniť koordinátora projektu a jeho prostredníctvom príslušné oddelenia Magistrátu mesta Košice na rôzne havarijné stavy v meste, poruchy, problémy a iné udalosti, ktoré treba riešiť,“ hovorí Linda Šnajdárová, hovorkyňa mesta Košice.
Navigácia
Priznala, že veľa z podnetov by mali obyvatelia posielať skôr miestnym úradom, prípadne iným inštitúciám ako napríklad VSE, vodárňam, plynárom a pod.
„Na posielanie podnetov iným inštitúciám nemáme dostatočné časové kapacity, avšak v odpovediach jednotlivým respondentom (ak je to možné) poskytujeme kontakty na kompetentné inštitúcie, prípadne obyvateľov navigujeme, čo majú robiť, aby bol podnet vyriešený k ich spokojnosti.“
Nie všetky slovenské mestá však sú s City Monitorom spokojné. Napríklad Trenčín si túto platenú službu už neobjednal, pretože podnety boli duplicitné s podnetmi na iných podobných stránkach.
Košice o zrušení City Monitoru neuvažujú.
„Nevieme, koľko a akých podnetov dostali starostovia košických mestských častí, preto ani nemáme možnosť posúdiť, koľko týchto podnetov bolo duplicitných s podnetmi, ktoré boli adresované mestu Košice.“
Priveľa mačiek
Pracovníci magistrátu dostali aj zopár bizarných podnetov.
„Napríklad podnet o pohodenom použitom prezervatíve na detskom ihrisku, premnožených mačkách na sídlisku Dargovských hrdinov, autách parkujúcich pri škole a ich výfukových splodinách, ktoré obyvateľovi zhoršujú kvalitu životného prostredia, alebo o psích exkrementoch v tráve.“
Na stránke City Monitoru môžete vidieť zoznam aktuálnych podnetov a štádium ich riešenia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári