Primátor Richard Raši v pondelok na zasadnutí mestského zastupiteľstva vysvetľoval, že ešte sa nič nemení. O konkrétnych zmenách vraj budú opäť musieť rozhodnúť poslanci.
Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
KOŠICE. Parkovaciu koncepciu firmy EEI, ktorej Košice v roku 2012 na desať rokov zverili platené parkovanie v meste, v pondelok poslanci napriek búrlivej diskusii konečne schválili.
Prvýkrát mali koncepciu v programe ešte v júni 2013. Pre výhrady poslancov a mestských častí však vtedy rokovanie o nej prerušili a pokračovali až teraz – po novembrových komunálnych voľbách.
Nové zóny aj nové miesta
Koncepcia má umožniť rozšírenie platených zón i mimo centra mesta, pričom EEI musí podľa zmluvy investovať dva milióny eur do vytvorenia nových parkovacích miest.
Podľa uznesenia má teraz riaditeľ magistrátu Pavol Lazúr do šiestich mesiacov zabezpečiť podrobný plán realizácie koncepcie EEI včítane výstavby, prevádzky a rozvoja parkovacieho systému.
Viacerí poslanci kritizovali, že EEI nezapracovala do koncepcie pripomienky mestských častí.
Zástupca EEI Ján Tomanovič reagoval, že ich zapracujú, no až v podrobnom pláne realizácie.
Košický rozpočet zaťažuje aj záväzok voči StrelingstavuČítajte
Ešte bude ťažšie rokovanie
Primátor Richard Raši (Smer) vysvetľoval, že koncepcia je len základný predpoklad pre ďalšie kroky, ale len jej schválením sa súčasný parkovací systém nemení.
„Teraz sa začne pracovať už na konkrétnych návrhoch jednotlivých nových parkovacích zón.“
O tých, ako aj o výške parkovného či ďalších podmienkach v nich bude podľa Rašiho potom ešte raz rozhodovať zastupiteľstvo.
„To rokovanie bude ešte ťažšie, lebo sa bude rozhodovať už o poplatkoch pre rezidentov i ostatných návštevníkov týchto zón.“
Košickí poslanci odvolali riaditeľa dopravného podnikuČítajte
Sľubujú miesta rezidentom
Primátor zdôraznil, že hlavným zámerom je, aby vedeli zaparkovať obyvatelia lokality, teda rezidenti, ktorým teraz blokujú miesta takí, ktorí tam nebývajú, len tam parkujú, aby nemuseli platiť v centre.
Návrh napríklad spomína, že smerom z centra na Juh k ulici Milosrdenstva či naopak v Starom Meste až po Letnú majú byť vytvorené niektoré čisto rezidentské ulice, kde nebude môcť zaparkovať nik iný, len domáci.
Musí si však kúpiť ročnú rezidentskú kartu za 35 eur. Aj pre ostatných majú určiť, kde a za koľko (napríklad 50 centov/hod.) budú môcť parkovať.
Na poslancov pred rokovaním čakali protestujúci KošičaniaČítajte
Nové miesta aj nakreslia
Raši avizujoval, že po dohode s EEI začnú vznikať nové parkovacie miesta napríklad i nakreslením čiar, ktoré odstránia parkovací chaos.
Dodal však, že spoplatniť ich budú môcť, až keď o tom rozhodnú poslanci. Ktorý orgán mesta bude rozhodovať, kedy a kde EEI investuje dva milióny eur do vytvorenia alebo výstavby nových parkovacích miest, v pondelok primátor jednoznačne špecifikovať nevedel.
Hlasovanie o koncepcii EEI. Nakoniec prešla celkom hladko. Foto: jav
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári