Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 20:50

Sieť kritizuje rekonštrukciu tratí. Mesto Košice: Politikárčia

Poslanec Miroslav Špak navrhuje, aby mesto zriadilo Krízovú pracovnú skupinu na kontrolu harmonogramu prác.

Recesisti zo Siete. Na Kuzmányho márne vyzerali s cestovnými lístkami v rukách električku, ktorá tam mala podľa prísľubov mesta jazdiť od začiatku marca (zľava Trnka, Špak a expert Siete Róbert Auxt).Recesisti zo Siete. Na Kuzmányho márne vyzerali s cestovnými lístkami v rukách električku, ktorá tam mala podľa prísľubov mesta jazdiť od začiatku marca (zľava Trnka, Špak a expert Siete Róbert Auxt). (Zdroj: Peter Jabrik)

Členovia strany Sieť sa verejne pýtajú Rašiho, kedy začnú opäť jazdiť električky na Kuzmányho. Žiadajú tiež zverejniť harmonogram rekonštrukcie električkových tratí.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Masívna rekonštrukcia električkových tratí prevažne z eurofondov odštartovala vlani v auguste na Kuzmányho ulici. Dodnes tam električky nejazdia.

Predstavitelia košickej Siete vo štvrtok kritizovali mesto ako investora za pomalý postup prác aj nedostatok informácií.

Špak: Mesto ako investor zlyhalo

Podľa mestského poslanca Miroslava Špaka (Sieť) mala byť rekonštrukcia na Kuzmányho dokončená najprv do konca októbra 2014.

Potom podľa neho bývalý viceprimátor Ján Jakubov (Smer) tvrdil, že do Vianoc.

„Podľa ďalšieho termínu sme mali jazdiť električkami po Kuzmányho opäť od marca. Niečo očividne nie je v poriadku,“ upozornil Špak.

Ako stavbár odhadol, že tam prejde prvá električka najskôr v máji.

Pýtal sa, ako chce mesto stihnúť urobiť všetky úseky od Námestia Maratónu mieru až po Staničné námestie do konca júla, keď sa na niektorých ešte ani nezačalo pracovať a Kuzmáynho mešká už vyše štyri mesiace.

Podľa neho mesto ako investor zlyhalo.

„Doprava v meste kolabuje a to sa ešte nezačala ani rekonštrukcia na Staničnom námestí,“ zdôraznil.

Trnka: Denne riešime sťažnosti na hluk a prach

„Dennodenne riešime sťažnosti obyvateľov na hluk, prach a celkové zhoršenie životných podmienok.

Uvedomujeme si, že rekonštrukcia je potrebná, ale ako máme vysvetliť obyvateľom, že im pri takom meškaní ešte ani nevieme povedať termín dokončenia. Podnikateľom klesajú tržby. Bude im to niekto kompenzovať? Ako dlho budú musieť ešte znášať tento stav?“ povedal zástupca starostu Starého Mesta Rastislav Trnka (Sieť).

Uvedomujú si, že rekonštrukcia je potrebná.

Podľa nich však mesto okrem výhovoriek na dodávateľa nebolo schopné meškanie vysvetliť a ani zverejniť termín dokončenia Kuzmányho.

Mesto: Šíria paniku, robia si kampaň

Špak vyslovil obavu o preplatenie celej rekonštrukcie z eurofondov (okolo 35 miliónov eur bez DPH), ak sa nedodrží konečný termín 31. december 2015 vrátane kolaudácie a zúčtovania.

„Mestu hrozí finančná strata niekoľko desiatok miliónov eur, ak sa to nestihne, lebo to bude musieť uhradiť, čo vážne nabúra mestský rozpočet,“ varoval Trnka.

„Na invektívy týchto pánov, ktoré hraničia so šírením paniky a poplašných správ, nebudeme reagovať. Považujeme ich v prvom rade za politickú kampaň strany Sieť,“ poznamenala hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová k eurofondom i k tomu, že mesto zlyhalo.

Zástupcovia Siete vyzývajú primátora Richarda Rašiho (Smer), aby zverejnil záväzny termín dokončenia prác na Kuzmányho.

Šnajdárová k tomu uviedla, že sa na prelome marca a apríla sprejazdní časť cesty (Kuzmányho je teraz jednosmerná) a električkové trate majú byť hotové do konca mája.

Ďalšou požiadavkou bolo zverejnenie harmonogramu postupu prác na všetkých úsekoch. Toto mesto nekomentovalo.

Krízovú skupinu nechcú, už jednu majú

Nechystá sa splniť ani tretiu požiadavku Siete vytvoriť „krízovú pracovnú skupinu“, zloženú zo zamestnancov magistrátu, poslancov mesta a nezávislých odborníkov.

„Na základe nespokojnosti s časovým postupom prác bola vytvorená skupina pozostávajúca zo zástupcov Ministerstva dopravy SR ako riadiaceho orgánu pre eurofondy, viceprimátora mesta, zhotoviteľa a ďalších odborníkov. Prebiehajú pravidelné týždenné kontroly plnenia časového harmonogramu,“ vysvetlila hovorkyňa mesta.

Vicestarosta Trnka sa verejne opýtal Rašiho aj na to, či tiež „disponuje tými informáciami, že dodávateľ by mal ísť do reštrukturalizácie, že prípadne by sa mala presúvať časť alebo všetky záväzky na iný právnický subjekt.

To preto, lebo to môže mať ďalekosiahle dopady na subdodávateľov a na ďalšie predlžovanie termínov dokončenia týchto zákaziek.“

„Máme informácie, že spoločnosť Dúha nemá problémy, ktoré by viedli k reštrukturalizácii,“ uviedla Šnajdárová.

Majiteľ Dúhy Miroslav Remeta uviedol: „Som veľmi prekvapený z vyjadrenia pána vicestarostu. Nechápeme, odkiaľ má takéto informácie. Na žiadnom stupni v Dúhe sa nikdy nerokovalo a ani v súčasnosti nie je dôvod na to, aby sa uvažovalo alebo pripravovalo reštrukturalizačné konanie či presun záväzkov do iných spoločností. Dúha je vo veľmi dobrej kondícii a pracuje na projektoch, na ktorých sa jej darí. Čo sa týka projektu Košice, máme všetko kompletne zabezpečené, aj financovanie. Vôbec nechápeme stanovisko, ktoré odznelo na tlačovke a považujeme to za politickú kampaň. Zvažujeme aj trestné oznámenie.“

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 872
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 981
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 629
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 431
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 583
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 273
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 224
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 196
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Predajca áut tvrdí, že stromy ohrozovali autá. Parkovisko je od väčšiny vyrúbaných vzdialené viac ako 10 metrov.
Penzák je významnou architektonickou dominantou a kultúrnou pamiatkou Nového Smokovca.
Zosun časti pôdy na sídlisku Sekčov. Obyvatelia sa boja v blízkosti parkovať.
Koronakríza pokračuje, daňové opatrenia sa ale vrátili naspäť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop