Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Sieť kritizuje rekonštrukciu tratí. Mesto Košice: Politikárčia

Poslanec Miroslav Špak navrhuje, aby mesto zriadilo Krízovú pracovnú skupinu na kontrolu harmonogramu prác.

Recesisti zo Siete. Na Kuzmányho márne vyzerali s cestovnými lístkami v rukách električku, ktorá tam mala podľa prísľubov mesta jazdiť od začiatku marca (zľava Trnka, Špak a expert Siete Róbert Auxt).Recesisti zo Siete. Na Kuzmányho márne vyzerali s cestovnými lístkami v rukách električku, ktorá tam mala podľa prísľubov mesta jazdiť od začiatku marca (zľava Trnka, Špak a expert Siete Róbert Auxt). (Zdroj: Peter Jabrik)

Členovia strany Sieť sa verejne pýtajú Rašiho, kedy začnú opäť jazdiť električky na Kuzmányho. Žiadajú tiež zverejniť harmonogram rekonštrukcie električkových tratí.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Masívna rekonštrukcia električkových tratí prevažne z eurofondov odštartovala vlani v auguste na Kuzmányho ulici. Dodnes tam električky nejazdia.

Predstavitelia košickej Siete vo štvrtok kritizovali mesto ako investora za pomalý postup prác aj nedostatok informácií.

Špak: Mesto ako investor zlyhalo

Podľa mestského poslanca Miroslava Špaka (Sieť) mala byť rekonštrukcia na Kuzmányho dokončená najprv do konca októbra 2014.

Potom podľa neho bývalý viceprimátor Ján Jakubov (Smer) tvrdil, že do Vianoc.

„Podľa ďalšieho termínu sme mali jazdiť električkami po Kuzmányho opäť od marca. Niečo očividne nie je v poriadku,“ upozornil Špak.

Ako stavbár odhadol, že tam prejde prvá električka najskôr v máji.

Pýtal sa, ako chce mesto stihnúť urobiť všetky úseky od Námestia Maratónu mieru až po Staničné námestie do konca júla, keď sa na niektorých ešte ani nezačalo pracovať a Kuzmáynho mešká už vyše štyri mesiace.

Podľa neho mesto ako investor zlyhalo.

„Doprava v meste kolabuje a to sa ešte nezačala ani rekonštrukcia na Staničnom námestí,“ zdôraznil.

Trnka: Denne riešime sťažnosti na hluk a prach

„Dennodenne riešime sťažnosti obyvateľov na hluk, prach a celkové zhoršenie životných podmienok.

Uvedomujeme si, že rekonštrukcia je potrebná, ale ako máme vysvetliť obyvateľom, že im pri takom meškaní ešte ani nevieme povedať termín dokončenia. Podnikateľom klesajú tržby. Bude im to niekto kompenzovať? Ako dlho budú musieť ešte znášať tento stav?“ povedal zástupca starostu Starého Mesta Rastislav Trnka (Sieť).

Uvedomujú si, že rekonštrukcia je potrebná.

Podľa nich však mesto okrem výhovoriek na dodávateľa nebolo schopné meškanie vysvetliť a ani zverejniť termín dokončenia Kuzmányho.

Mesto: Šíria paniku, robia si kampaň

Špak vyslovil obavu o preplatenie celej rekonštrukcie z eurofondov (okolo 35 miliónov eur bez DPH), ak sa nedodrží konečný termín 31. december 2015 vrátane kolaudácie a zúčtovania.

„Mestu hrozí finančná strata niekoľko desiatok miliónov eur, ak sa to nestihne, lebo to bude musieť uhradiť, čo vážne nabúra mestský rozpočet,“ varoval Trnka.

„Na invektívy týchto pánov, ktoré hraničia so šírením paniky a poplašných správ, nebudeme reagovať. Považujeme ich v prvom rade za politickú kampaň strany Sieť,“ poznamenala hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová k eurofondom i k tomu, že mesto zlyhalo.

Zástupcovia Siete vyzývajú primátora Richarda Rašiho (Smer), aby zverejnil záväzny termín dokončenia prác na Kuzmányho.

Šnajdárová k tomu uviedla, že sa na prelome marca a apríla sprejazdní časť cesty (Kuzmányho je teraz jednosmerná) a električkové trate majú byť hotové do konca mája.

Ďalšou požiadavkou bolo zverejnenie harmonogramu postupu prác na všetkých úsekoch. Toto mesto nekomentovalo.

Krízovú skupinu nechcú, už jednu majú

Nechystá sa splniť ani tretiu požiadavku Siete vytvoriť „krízovú pracovnú skupinu“, zloženú zo zamestnancov magistrátu, poslancov mesta a nezávislých odborníkov.

„Na základe nespokojnosti s časovým postupom prác bola vytvorená skupina pozostávajúca zo zástupcov Ministerstva dopravy SR ako riadiaceho orgánu pre eurofondy, viceprimátora mesta, zhotoviteľa a ďalších odborníkov. Prebiehajú pravidelné týždenné kontroly plnenia časového harmonogramu,“ vysvetlila hovorkyňa mesta.

Vicestarosta Trnka sa verejne opýtal Rašiho aj na to, či tiež „disponuje tými informáciami, že dodávateľ by mal ísť do reštrukturalizácie, že prípadne by sa mala presúvať časť alebo všetky záväzky na iný právnický subjekt.

To preto, lebo to môže mať ďalekosiahle dopady na subdodávateľov a na ďalšie predlžovanie termínov dokončenia týchto zákaziek.“

„Máme informácie, že spoločnosť Dúha nemá problémy, ktoré by viedli k reštrukturalizácii,“ uviedla Šnajdárová.

Majiteľ Dúhy Miroslav Remeta uviedol: „Som veľmi prekvapený z vyjadrenia pána vicestarostu. Nechápeme, odkiaľ má takéto informácie. Na žiadnom stupni v Dúhe sa nikdy nerokovalo a ani v súčasnosti nie je dôvod na to, aby sa uvažovalo alebo pripravovalo reštrukturalizačné konanie či presun záväzkov do iných spoločností. Dúha je vo veľmi dobrej kondícii a pracuje na projektoch, na ktorých sa jej darí. Čo sa týka projektu Košice, máme všetko kompletne zabezpečené, aj financovanie. Vôbec nechápeme stanovisko, ktoré odznelo na tlačovke a považujeme to za politickú kampaň. Zvažujeme aj trestné oznámenie.“

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 763
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 857
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 065
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 773
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 664
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 984
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 1 955
  8. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 1 878

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  2. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Niečo z archívu: Ako siskár Peťo dával echo o odpočúvaní a sledovaní sýkorovcom
  4. Jozo Peric: Skutočná cena brexitu sa bolestivo ukazuje každým dňom. A budúcnosť nevyzerá vôbec dobre
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj!
  6. Martin Červenka: „Nezastavujem, máme spoždění!“
  7. Milan Buno: 7 knižných tipov: Riskovali vlastnú smrť, aby im pomohli!
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 39 854
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 542
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 907
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 838
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 231
  6. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 986
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 555
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 992
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


13 h
Zápas proti Fínsku bol pre Slovákov posledný na MS do 20 rokov 2022.

Slováci na šampionáte skončili.


3 h
V Trnave znova fungujú staré automaty.

Lístky z nových automatov nevychádzali celé alebo sa nedalo vyťukať EČV.


3 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 5 h

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  2. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Niečo z archívu: Ako siskár Peťo dával echo o odpočúvaní a sledovaní sýkorovcom
  4. Jozo Peric: Skutočná cena brexitu sa bolestivo ukazuje každým dňom. A budúcnosť nevyzerá vôbec dobre
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj!
  6. Martin Červenka: „Nezastavujem, máme spoždění!“
  7. Milan Buno: 7 knižných tipov: Riskovali vlastnú smrť, aby im pomohli!
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 39 854
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 542
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 907
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 838
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 231
  6. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 986
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 555
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 992
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu