KOŠICE. Na bilbordy a reklamné zariadenia, ktoré vytvárajú v meste vizuálny smog, platia od januára nové pravidlá. Dôležitou zmenou je, že stavebný zákon sa začne vzťahovať aj na reklamu. A pokiaľ nebude legálna, môže byť ako čierna stavba zbúraná.
Magistrát vníma zmeny pozitívne.
„Keďže podľa novely budú môcť bez zdĺhavého a často neúspešného konania odstrániť nelegálne bilbordy aj vlastníci tých pozemkov, ktorí nedali majiteľom reklám na ich výstavbu súhlas,“ reaguje hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
451 „načierno“
V meste sú tisícky reklamných zariadení, radnica ich spolu s Útvarom hlavného architekta začala komplexne mapovať v roku 2011.
„Mapovali sme po jednotlivých uliciach, námestiach a centrum mesta je zmapované samostatne. Je to spolu 44 úsekov, na ktorých sme narátali spolu 2954 reklamných plôch (1 obojstranný bilbord = 2 reklamné plochy), čo je približne 2357 kusov všetkých reklamných zariadení,“ uvádza Šnajdárová.
V tomto čísle sú už zahrnuté aj reklamy na stĺpoch.
„Pri tejto úlohe išlo predovšetkým o identifikáciu reklamných zariadení typu megaboard, bigboard, billboard, backlight a citylightboard. Tých je na území mesta asi 2 209 kusov.“
V roku 2012 radnica nevedela určiť majiteľa z dôvodu neoznačenia až pri 451 reklamných zariadeniach.
Budú ich búrať
Majitelia musia do konca júla označiť každý bilbord a reklamné zariadenie. Ak aj po tomto dátume ostane vlastník neznámy, reklama bude klasifikovaná ako čierna stavba a stavebný úrad môže rozhodnúť o odstránení stavby a do 30 dní ju zlikvidovať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári