Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 18:44

Pri výkopových prácach v Košiciach našli ľudské kostry

Ležali v hĺbke asi 2,5 metra. Rekonštrukciu električkovej trate by to zdržať nemalo.

(Zdroj: bri)

Bagrista narazil vedľa budovy košickej župy na ľudské kosti. Rekonštrukciu električkovej trate by to zdržať nemalo.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Pri výkopových prácach počas rekonštrukcie električkovej trate na Strojárenskej ulici si v nedeľu všimol bagrista niečo nezvyčajné.

Zliezol z bagra a našiel tam ľudské kosti.

Bagrista exhumoval aj hroby, tak sa nevyľakal

„Nie, nezľakol som sa. Zavolal som majstra a to bolo všetko. Viete, ja som u nás v okrese Medzilaborce robil aj na exhumácii hrobov vojakov z I. svetovej vojny,“ prezradil nám v pondelok bagrista Peter Veliký z firmy Unitrans, ktorá sa podieľa na rekonštrukcii.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Aj preto hneď vedel, že to nebudú nejaké mimoriadne staré kosti.

„Môže byť, že sú z podobných čias ako tie vojnové. V kostiach boli aj nejaké dierky,“ povedal nám.

Nález ohlásili okamžite na polícii.

Boli zakopané v hĺbke vyše dva metre

Krajská policajná hovorkyňa Jana Mésarová informovala, že sa v hĺbke 2,5 až 2,6 metra našli kostry nezisteného počtu ľudí, veku a pohlavia.

„Privolaný súdny lekár nevylúčil cudzie zavinenie,“ uviedla Mésarová. V tejto súvislosti vyšetrovateľ PZ začal trestné stíhanie pre zločin zabitia.

Miesto nálezu a kostry v pondelok stále dokumentovali kriminalisti a súdny znalec ich postupne ukladal na kopu.

Vzbudzovali veľký záujem okoloidúcich. Tí nechápali, čo riešia na mieste, kde sa práve rekonštruuje trať.

Skryť Vypnúť reklamu

Foto: bri

Kostry môžu mať od 60 do 100 rokov

Ako sa nám podarilo zistiť z prostredia polície, ľudské ostatky by mali byť určite staršie ako 60, ale nie viac ako 100 rokov.

Kedy a prečo ich na ulici v samom centre mesta niekto zakopal, nie je zatiaľ známe. Logicky to však muselo byť predtým, ako sa na tomto mieste položili koľajnice.

Ivan Tatranský z Historickej spoločnosti mestskej dopravy v Košiciach pre Korzár vyhľadal informácie, v akých rokoch sa na Strojárenskej ulici robilo niečo s koľajnicami.

Nami zistený údaj o výstavbe vlečky k vtedajšej tabakovej fabrike medzi rokmi 1911 – 1913 označil za neoverený. Podľa neho to bolo zrejme až za prvej republiky, teda po roku 1918.

„Prvé naozaj relevantné informácie pochádzajú z roku 1935, keď sa práve tam robila preložka trate k budove divízie (dnešné sídlo župy a múzea – pozn. red.). Ďalšia prestavba bola na Námestí Maratónu mieru až v roku 1964. Medzitým sa tam nerobilo nič,“ poznamenal Tatranský.

V oboch prípadoch sa však podľa neho kopalo do hĺbky tak maximálne 50 – 60 centimetrov, takže je veľmi nepravdepodobné, že by sa tam kostry ocitli v tom čase.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak by išlo o nález archeologickej hodnoty, mohlo by to zdržať stavbárov do ukončenia prieskumu aj niekoľko mesiacov.

Tento však podľa hovorkyne mesta Lindy Šnajdárovej neohrozí ani nepozastaví rekonštrukčné práce.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 455
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 347
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 060
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 412
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 987
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 159
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 693
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 375
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 293
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

K zemi idú stromy, staré niekoľko desiatok rokov.

Na zmeny sa musia pripraviť motoristi aj cestujúci v MHD.

46m
Horiace drevené obydlie na Dreveníku.

O strechu nad hlavou prišlo 30 ľudí, starosta im hľadá ubytovanie.

1 h
Testovanie na Prešovskej univerzite.

Rektor aj župan už prešli testom.

5 h
Problém s kyslíkom sa objavil na začiatku roka.

Pridali lôžka s umelou pľúcnou ventiláciou.

6 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy odhalili 1785 nových prípadov.

12 h
Petra Vlhová.

V zjazde obhájila svoj najlepší výsledok.

2 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop