Korzár logo Korzár Košice

Riaditeľ EHMK: Košice sa podarilo zviditeľniť na mape Európy

Okrem nových kultúrnych stánkov sa zmenila aj situácia v umeleckom prostredí.

Michal Hladký. Už rok šéfuje mestskej organizácii Košice 2013.Michal Hladký. Už rok šéfuje mestskej organizácii Košice 2013. (Zdroj: Judita Čermáková)

Pred dvoma rokmi niesli Košice titul mesta kultúry. O zmenách, ktoré na prvý pohľad nevidno, ale mali by skvalitniť ponuku kultúry pre Košičanov, sme sa rozprávali s Michalom Hladkým.

Ako hodnotíte s väčším časovým odstupom mesto kultúry: najväčší úspech a neúspech?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

– Podarili sa všetky investičné projekty, teda budovy a parky. Samozrejme, projekt Baňa Bankov sa nepodaril, to ale bolo jasné ešte pred rokom 2013. Za najväčší úspech považujem nadviazanie medzinárodnej spolupráce.

Bolo v pôvodnom projekte niečo, čo sa ukázalo ako priveľmi ambiciózne ?

SkryťVypnúť reklamu

– Keď si spomeniem na to, čo bolo v roku 2008, keď sme titul získali a čo je teraz, tak je to podľa mňa 400–percentný nárast. Samozrejme, my sa pohybujeme v akejsi odbornej alebo sociálnej bubline, nie sme úplne jasne čitateľní pre všeobecnú verejnosť. Pre ľudí, ktorí pracujú vo fachu alebo reflektujú to, čo robíme či už doma, alebo v zahraničí, sme čitateľní. Máme vyše 80 medzinárodných partnerov. Je to veľký nárast vzhľadom na to, v akom stave sa nachádzali Košice v roku 2008 a aké možnosti to prináša. Je to aj o vytváraní dobrého obrazu Košíc v zahraničí.

Je to, čo si Zora Jaurová dávala za cieľ: zviditeľniť Košice na mape Európy?

– To myslím, že sa určite podarilo.

Hovoríte, že sa pohybujete v bubline a obyčajní ľudia o vás nevedia. Nie je to chyba?

SkryťVypnúť reklamu

– Ľudia reflektujú podujatia a zmeny, ktoré sa fyzicky udiali v meste – novovzniknuté budovy, verejný priestor, koncerty, výstavy alebo iné podujatia. Mnoho kultúrnych operátorov sa vďaka projektu dostalo bližšie k ľudom. Medzi nami a verejnosťou sú tí, ktorí sú našou cieľovou skupinou – profesionáli a budúci profesionáli v kultúre a kreatívnom priemysle.

Čo sa nepodarilo?

– Neexistuje fyzicky Inkubátor umení, to je asi jediná vec, ktorá stále čaká na realizáciu. Avšak to, čo by sa dialo v Inkubátore, sa deje v Eskalátore a pomocou našich ďalších projektov, len to zatiaľ nemá fyzickú reprezentáciu. Dôvodom je nastavený systém financovania investičných projektov, ktorý nedovoľuje komerčný prenájom priestorov tretím stranám.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C3PFX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Slováci nechcú skládky. Aké je iné riešenie?
  4. Signature vône podľa osobnosti
  5. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  6. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  7. Signature vône podľa osobnosti
  8. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 13 717
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 058
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 6 173
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 019
  5. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 422
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 172
  7. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis 3 774
  8. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 580
  1. David Talian: Otvorené obchody cez sviatky? Skvelý nápad, ak chcete ľuďom zobrať voľno a nič tým nezískať
  2. Peter Franek: ... ale to tam musíte povedať, haloooo
  3. Irena Šimuneková: Duchovná história Červeného Kameňa
  4. Miro Broniš: Vyberajú učiteľky € na/pre ZRPŠ s radosťou?
  5. Robert Štepaník: diel 132 - shorts / To je vuuuul... to je ale vuuuul!
  6. Rastislav Hrušovský: Stopárka Vierka
  7. Martin Turčan: Generálny štrajk - prečo bol pád vlády iba prelud
  8. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  1. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 21 179
  2. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 16 744
  3. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 13 711
  4. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 11 343
  5. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 10 565
  6. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 616
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 576
  8. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 5 713
  1. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  2. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  3. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  4. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  5. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  7. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  8. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu