V absolútnom poradí majstrovstiev SR zvíťazil v pretekoch automobilov do vrchu na rakúskom alpskom kopci Rechbergu jazdec tímu L Racing Jozef Béreš ml.
KOŠICE. Smrteľná nehoda českej legendy Otakara Krámskeho na formule 3000 poznačila druhé podujatie majstrovstiev Európy v pretekoch automobilov do vrchu, ktoré bolo tiež úvodnými pretekmi majstrovstiev Slovenska.
Jozef Béreš ml. na svojom 700-koňovom špeciáli Mitsubishi Lancer 39 napokon došiel do cieľa ako absolútny víťaz MSR, rovnako v celkovom hodnotení International a v absolútnom poradí skončil dokonca na 7. mieste z vyše 200 štartujúcich.
„Nikdy predtým som na Rechbergu neštartoval a vedel som, že Nemci s Rakúšanmi majú skvelé, drahé autá. Ich preteky do vrchu majú veľmi vysokú úroveň. Našťastie si na nové auto aj trať dokážem zvyknúť veľmi rýchlo. Riešili sme aj problémy s brzdami. Tesne pred štartom začalo kropiť a v polovici trate už pršalo. Nevedel som, kde je mokrý povrch a navyše som mal obuté široké sliky. Do toho prišli problémy s turbom, hadica bola prasknutá po celej svojej dĺžke. Napriek tomu som vyhral svoju triedu v kategóriách International aj MSR. Našťastie závada na aute nie je veľká,“ zhrnul Jožko Béreš ml.
Toho najbližšie čaká Rally Prešov 1. a 2. mája.
„Momentálne preto pracujeme na aute Mini WRC. Na prípravu sme mali veľmi málo času a ani netuším, ktoré trate sa v Prešove pôjdu. Máme však tri tréningové prejazdy. Žiaľ, Mini nie je ešte pripravené podľa našich predstáv, no oproti egerskej rally je auto o niečo málo lepšie. Veľmi sa už teším, keď sa doňho znovu posadím,“ dodal Béreš.
Tragická udalosť ich poznačila
Víťazstvo v triede historikov si odniesol aj pretekár a manažér L Racing Ján Lipták na Toyote Celica, ktorému patrí tiež výborné 10. miesto v celkovom poradí z 53 štartujúcich v tejto kategórii.
„Zo vzdialeného Rechbergu sme si odniesli pekný tímový výsledok, no tragické udalosti nás veľmi poznačili. Potvrdilo sa, že formuly a prototypy na kopce jednoducho nepatria. Formula je delová guľa, na ktorej sedí človek. Boli tam mimoriadne nebezpečné miesta. Lietadlo nepatrí do vody, ani čln do vzduchu, ani formula na kopce. Všetko má byť vyrobené pre nejaký účel. Navyše usporiadatelia sa často starali o nezmysly. Pritom nie všetko prebiehalo z ich strany dobre, vrátane nekonečného čakania a nepochopenia našich športových pravidiel. Určite by na takýchto podujatiach nemal chýbať ani prekladateľ pre styk s jazdcami, i keď tentokrát ho skvele zastúpil prezident SAMŠ Dušan Koblišek,“ skonštatoval manažér Ján Lipták.
Peter Lipták preteky pre poruchu motora na svojom Mitsubishi Lancer EVO IX nedokončil.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári