Korzár logo Korzár Košice

Rekonštrukcia tratí: Raši navrhuje kompenzácie pre cestujúcich MHD

Doteraz to dopravný podnik odmietal s odôvodnením, že mu to platná tarifa nedovoľovala.

(Zdroj: Ilustračné - Judita Čermáková)

Električkové trate sa rekonštruujú už desiaty mesiac. Vedenie mesta a DPMK sa teraz, pár mesiacov pred finišom, rozhodli kompenzovať ľuďom problémy, spojené s cestovaním počas výluk. Doteraz to DPMK odmietal s odôvodnením, že mu to platná tarifa nedovoľovala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Cestujúca verejnosť, ktorá pocítila rekonštrukciu električkovej trate Staničné námestie – Námestie Maratónu mieru v rámci košického projektu IKD, má získať kompenzácie.

SkryťVypnúť reklamu

Informovala o tom dnes hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová.

Pracujú na kompenzácii

Mesto v spolupráci s DPMK podľa nej v blízkom čase predstaví dočasný systém zvýhodnení s cieľom uľahčiť dochádzanie ľudí, ak sa rozhodnú využiť mestskú dopravu.

Opatrenie má zároveň eliminovať hustotu dopravy najmä v denných špičkách.

„Hľadáme najvhodnejšie riešenie vzniknutého problému s cestovaním pre výluky. Záleží nám na tom, aby Košičania boli spokojní, preto pracujeme na kompenzácii pre nich,“ uviedol primátor mesta Richard Raši (Smer).

„Dopravný podnik si uvedomuje, že cestovanie MHD v čase výluk nie je veľmi pohodlné. Verejnosť cestuje do zamestnania či škôl komplikovanejšie a dlhšie ako pred začiatkom rekonštrukcie električkových tratí,“ poznamenala hovorkyňa DPMK.

SkryťVypnúť reklamu

„Na vylepšení situácie pracuje špeciálny pracovný tím, ktorý hľadá možné spôsoby riešenia. Konkrétne kroky predstavíme v čo najbližšom čase,“ dodal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.

Doteraz kompenzáciu nepripúšťali

Aktuálna snaha o kompenzácie je prekvapujúca.

Doteraz akékoľvek ústupky po kritike cestujúcich DPMK vždy odmietol.

Len pár dní po štarte rekonštrukcie vlani v auguste sa Korzáru posťažoval Jozef Andrejčák.

Pracoval v U. S. Steele a na cestu odtiaľ na stanicu mu stačil predtým 30-minútový lístok.

Pre výluky už však cesta trvala o pár minút dlhšie, lebo musel z električky prestúpiť na náhradný autobusový spoj X7.

Potreboval teda ďalší lístok, aby neplatil pokutu, alebo musel ísť od Auparku na stanicu peši.

SkryťVypnúť reklamu

„Pýtam sa: Ja mám na to doplácať, že sa rekonštruujú trate?“ rozhorčil sa pán Andrejčák.

„V zmysle platnej tarify 30–minútový lístok platí 30 minút, nakoľko plánovaná dlhodobá výluka nie je mimoriadna a neočakávaná situácia v doprave. MHD počas výluky má svoje trasy a má vytvorené a zverejnené riadne cestovné poriadky,“ reagovala vtedy Karaffová na otázku, či by nemohli byť revízori v takých prípadoch ústretoví a nedávať pokuty.

Takto argumentovala aj koncom augusta na sťažnosť, súvisiacu s neprestupným 4-zastávkovým lístkom, ktorého použitie v MHD sa pre výluky a prestupovanie z električiek do autobusov tiež výrazne obmedzilo.

Dodala, že by mohli byť ústretovejší voči cestujúcim iba v prípade, že by platnú tarifu zmenili mestskí poslanci.

Nič také sa doteraz nestalo.

Ak tento argument DPMK platí naďalej, môžu sa avizované kompenzácie schváliť až 22. júna, keď má rokovať mestské zastupiteľstvo.

Zmena by zrejme platila od 1. júla.

Znamenalo by to, že po chystanom predĺžení termínu ukončenia IKD z konca júla na koniec septembra by cestujúci využívali kompenzačné výhody zo 14-mesačnej rekonštrukcie iba tri.

Titl: Navrhujem MHD zdarma v pondelok a piatok

Mesto ani DPMK zatiaľ konkrétne opatrenia nepredstavili.

Mohlo by ísť napríklad o zníženie ceny cestovného alebo o cestovanie zadarmo.

Zrejme to nebude platiť po celý deň na všetkých linkách, ale napríklad iba v rannej a popoludňajšej špičke, či na linkách, ktoré zasiahli výluky.

Dopravný inžinier Pavel Titl z PT Inžiniering by odporúčal DPMK zaviesť bezplatnú prepravu na výlukových autobusových linkách X6, X7, X9 a električkových linkách 3, 4 a 9, jazdiacich v súčasnosti v obmedzenom režime.

„Ale iba v pondelok a piatok. To by mohlo pomôcť, ale tie linky by museli byť kapacitne posilnené. Ešte by stálo za úvahu upraviť tarifu dočasne tak, že by sa zrušili 60-minútové cestovné lístky a platnosť 30-minútových by sa predĺžila na 60 minút pri pôvodnej cene lístka,“ navrhol Titl.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 578
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 662
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 300
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 935
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 582
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 815
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 672
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 318
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 790
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 037
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 926
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 501
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 955
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 805
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 15 002
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 12 292
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 790
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 037
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 926
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 501
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 955
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 805
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 15 002
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 12 292
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu