Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 21:00

Rekonštrukcia tratí: Raši navrhuje kompenzácie pre cestujúcich MHD

Doteraz to dopravný podnik odmietal s odôvodnením, že mu to platná tarifa nedovoľovala.

(Zdroj: Ilustračné - Judita Čermáková)

Električkové trate sa rekonštruujú už desiaty mesiac. Vedenie mesta a DPMK sa teraz, pár mesiacov pred finišom, rozhodli kompenzovať ľuďom problémy, spojené s cestovaním počas výluk. Doteraz to DPMK odmietal s odôvodnením, že mu to platná tarifa nedovoľovala.

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Cestujúca verejnosť, ktorá pocítila rekonštrukciu električkovej trate Staničné námestie – Námestie Maratónu mieru v rámci košického projektu IKD, má získať kompenzácie.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom dnes hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová.

Pracujú na kompenzácii

Mesto v spolupráci s DPMK podľa nej v blízkom čase predstaví dočasný systém zvýhodnení s cieľom uľahčiť dochádzanie ľudí, ak sa rozhodnú využiť mestskú dopravu.

Opatrenie má zároveň eliminovať hustotu dopravy najmä v denných špičkách.

„Hľadáme najvhodnejšie riešenie vzniknutého problému s cestovaním pre výluky. Záleží nám na tom, aby Košičania boli spokojní, preto pracujeme na kompenzácii pre nich,“ uviedol primátor mesta Richard Raši (Smer).

„Dopravný podnik si uvedomuje, že cestovanie MHD v čase výluk nie je veľmi pohodlné. Verejnosť cestuje do zamestnania či škôl komplikovanejšie a dlhšie ako pred začiatkom rekonštrukcie električkových tratí,“ poznamenala hovorkyňa DPMK.

Skryť Vypnúť reklamu

„Na vylepšení situácie pracuje špeciálny pracovný tím, ktorý hľadá možné spôsoby riešenia. Konkrétne kroky predstavíme v čo najbližšom čase,“ dodal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.

Doteraz kompenzáciu nepripúšťali

Aktuálna snaha o kompenzácie je prekvapujúca.

Doteraz akékoľvek ústupky po kritike cestujúcich DPMK vždy odmietol.

Len pár dní po štarte rekonštrukcie vlani v auguste sa Korzáru posťažoval Jozef Andrejčák.

Pracoval v U. S. Steele a na cestu odtiaľ na stanicu mu stačil predtým 30-minútový lístok.

Pre výluky už však cesta trvala o pár minút dlhšie, lebo musel z električky prestúpiť na náhradný autobusový spoj X7.

Potreboval teda ďalší lístok, aby neplatil pokutu, alebo musel ísť od Auparku na stanicu peši.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pýtam sa: Ja mám na to doplácať, že sa rekonštruujú trate?“ rozhorčil sa pán Andrejčák.

„V zmysle platnej tarify 30–minútový lístok platí 30 minút, nakoľko plánovaná dlhodobá výluka nie je mimoriadna a neočakávaná situácia v doprave. MHD počas výluky má svoje trasy a má vytvorené a zverejnené riadne cestovné poriadky,“ reagovala vtedy Karaffová na otázku, či by nemohli byť revízori v takých prípadoch ústretoví a nedávať pokuty.

Takto argumentovala aj koncom augusta na sťažnosť, súvisiacu s neprestupným 4-zastávkovým lístkom, ktorého použitie v MHD sa pre výluky a prestupovanie z električiek do autobusov tiež výrazne obmedzilo.

Dodala, že by mohli byť ústretovejší voči cestujúcim iba v prípade, že by platnú tarifu zmenili mestskí poslanci.

Nič také sa doteraz nestalo.

Ak tento argument DPMK platí naďalej, môžu sa avizované kompenzácie schváliť až 22. júna, keď má rokovať mestské zastupiteľstvo.

Zmena by zrejme platila od 1. júla.

Znamenalo by to, že po chystanom predĺžení termínu ukončenia IKD z konca júla na koniec septembra by cestujúci využívali kompenzačné výhody zo 14-mesačnej rekonštrukcie iba tri.

Titl: Navrhujem MHD zdarma v pondelok a piatok

Mesto ani DPMK zatiaľ konkrétne opatrenia nepredstavili.

Mohlo by ísť napríklad o zníženie ceny cestovného alebo o cestovanie zadarmo.

Zrejme to nebude platiť po celý deň na všetkých linkách, ale napríklad iba v rannej a popoludňajšej špičke, či na linkách, ktoré zasiahli výluky.

Dopravný inžinier Pavel Titl z PT Inžiniering by odporúčal DPMK zaviesť bezplatnú prepravu na výlukových autobusových linkách X6, X7, X9 a električkových linkách 3, 4 a 9, jazdiacich v súčasnosti v obmedzenom režime.

„Ale iba v pondelok a piatok. To by mohlo pomôcť, ale tie linky by museli byť kapacitne posilnené. Ešte by stálo za úvahu upraviť tarifu dočasne tak, že by sa zrušili 60-minútové cestovné lístky a platnosť 30-minútových by sa predĺžila na 60 minút pri pôvodnej cene lístka,“ navrhol Titl.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 941
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 322
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 409
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 846
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 787
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 273
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 188
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 051
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Richard Raši

Neprehliadnite tiež

Po nehode autobusu v Krompachoch ostalo poškodené zábradlie.

Počasie narobilo viaceré problémy.

1 h
Centrála Záchrannej služby Košice by mala po zmenách sústrediť väčšinu košických staníc.

Zmenu čaká tretina staníc na východe.

9 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

20 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop