Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Rekonštrukcia tratí: Raši navrhuje kompenzácie pre cestujúcich MHD

Doteraz to dopravný podnik odmietal s odôvodnením, že mu to platná tarifa nedovoľovala.

(Zdroj: Ilustračné - Judita Čermáková)

Električkové trate sa rekonštruujú už desiaty mesiac. Vedenie mesta a DPMK sa teraz, pár mesiacov pred finišom, rozhodli kompenzovať ľuďom problémy, spojené s cestovaním počas výluk. Doteraz to DPMK odmietal s odôvodnením, že mu to platná tarifa nedovoľovala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Cestujúca verejnosť, ktorá pocítila rekonštrukciu električkovej trate Staničné námestie – Námestie Maratónu mieru v rámci košického projektu IKD, má získať kompenzácie.

SkryťVypnúť reklamu

Informovala o tom dnes hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová.

Pracujú na kompenzácii

Mesto v spolupráci s DPMK podľa nej v blízkom čase predstaví dočasný systém zvýhodnení s cieľom uľahčiť dochádzanie ľudí, ak sa rozhodnú využiť mestskú dopravu.

Opatrenie má zároveň eliminovať hustotu dopravy najmä v denných špičkách.

„Hľadáme najvhodnejšie riešenie vzniknutého problému s cestovaním pre výluky. Záleží nám na tom, aby Košičania boli spokojní, preto pracujeme na kompenzácii pre nich,“ uviedol primátor mesta Richard Raši (Smer).

„Dopravný podnik si uvedomuje, že cestovanie MHD v čase výluk nie je veľmi pohodlné. Verejnosť cestuje do zamestnania či škôl komplikovanejšie a dlhšie ako pred začiatkom rekonštrukcie električkových tratí,“ poznamenala hovorkyňa DPMK.

SkryťVypnúť reklamu

„Na vylepšení situácie pracuje špeciálny pracovný tím, ktorý hľadá možné spôsoby riešenia. Konkrétne kroky predstavíme v čo najbližšom čase,“ dodal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.

Doteraz kompenzáciu nepripúšťali

Aktuálna snaha o kompenzácie je prekvapujúca.

Doteraz akékoľvek ústupky po kritike cestujúcich DPMK vždy odmietol.

Len pár dní po štarte rekonštrukcie vlani v auguste sa Korzáru posťažoval Jozef Andrejčák.

Pracoval v U. S. Steele a na cestu odtiaľ na stanicu mu stačil predtým 30-minútový lístok.

Pre výluky už však cesta trvala o pár minút dlhšie, lebo musel z električky prestúpiť na náhradný autobusový spoj X7.

Potreboval teda ďalší lístok, aby neplatil pokutu, alebo musel ísť od Auparku na stanicu peši.

SkryťVypnúť reklamu

„Pýtam sa: Ja mám na to doplácať, že sa rekonštruujú trate?“ rozhorčil sa pán Andrejčák.

„V zmysle platnej tarify 30–minútový lístok platí 30 minút, nakoľko plánovaná dlhodobá výluka nie je mimoriadna a neočakávaná situácia v doprave. MHD počas výluky má svoje trasy a má vytvorené a zverejnené riadne cestovné poriadky,“ reagovala vtedy Karaffová na otázku, či by nemohli byť revízori v takých prípadoch ústretoví a nedávať pokuty.

Takto argumentovala aj koncom augusta na sťažnosť, súvisiacu s neprestupným 4-zastávkovým lístkom, ktorého použitie v MHD sa pre výluky a prestupovanie z električiek do autobusov tiež výrazne obmedzilo.

Dodala, že by mohli byť ústretovejší voči cestujúcim iba v prípade, že by platnú tarifu zmenili mestskí poslanci.

Nič také sa doteraz nestalo.

Ak tento argument DPMK platí naďalej, môžu sa avizované kompenzácie schváliť až 22. júna, keď má rokovať mestské zastupiteľstvo.

Zmena by zrejme platila od 1. júla.

Znamenalo by to, že po chystanom predĺžení termínu ukončenia IKD z konca júla na koniec septembra by cestujúci využívali kompenzačné výhody zo 14-mesačnej rekonštrukcie iba tri.

Titl: Navrhujem MHD zdarma v pondelok a piatok

Mesto ani DPMK zatiaľ konkrétne opatrenia nepredstavili.

Mohlo by ísť napríklad o zníženie ceny cestovného alebo o cestovanie zadarmo.

Zrejme to nebude platiť po celý deň na všetkých linkách, ale napríklad iba v rannej a popoludňajšej špičke, či na linkách, ktoré zasiahli výluky.

Dopravný inžinier Pavel Titl z PT Inžiniering by odporúčal DPMK zaviesť bezplatnú prepravu na výlukových autobusových linkách X6, X7, X9 a električkových linkách 3, 4 a 9, jazdiacich v súčasnosti v obmedzenom režime.

„Ale iba v pondelok a piatok. To by mohlo pomôcť, ale tie linky by museli byť kapacitne posilnené. Ešte by stálo za úvahu upraviť tarifu dočasne tak, že by sa zrušili 60-minútové cestovné lístky a platnosť 30-minútových by sa predĺžila na 60 minút pri pôvodnej cene lístka,“ navrhol Titl.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 729
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 085
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 572
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 966
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 724
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 173

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Petržalská električka. Po "nevýstavbe" sľubovaných záchytných parkovísk vyzerá, že ani tento sľub z roku 2018 Vallo v tomto volebnom období nesplní
  2. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  3. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  4. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  5. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  6. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  8. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 835
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 731
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 620
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 526
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 798
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 889
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 801
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Petržalská električka. Po "nevýstavbe" sľubovaných záchytných parkovísk vyzerá, že ani tento sľub z roku 2018 Vallo v tomto volebnom období nesplní
  2. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  3. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  4. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  5. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  6. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  8. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 835
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 731
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 620
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 526
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 798
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 889
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 801
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu