Ak niekde Košičania nevideli robotníkov, bolo to preto, že riešili nečakané problémy, tvrdí šéf Dúhy.
Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
KOŠICE. 28. september je nový a definitívny termín ukončenia rekonštrukcie električkových tratí v rámci projektu IKD. Posúva sa teda o dva mesiace oproti pôvodnému plánu.
Informoval o tom včera Miroslav Remeta, majiteľ firmy Dúha.
Tá s poľskou ZUE robí zákazku mesta za takmer 40 miliónov eur s DPH.
Kuzmányho má byť o mesiac
Sľúbil, že od 8. júla budú môcť autá opäť jazdiť po celej Kuzmányho, začiatkom júla dokončia i časť Štúrovej a potom zvyšok Štúrovej a Hviezdoslavovej sprejazdnia v auguste a septembri.
Pripomenul, že IKD, pôvodne pripravovaný Železnicami SR, mal trvať 24 mesiacov.
Po prevzatí projektu mestom to skrátili na 14 mesiacov a pre predĺženie tendra na 12 mesiacov. Nakoniec to bude 14.
Narazili na 30 problémov
„Zmluvu sme podpísali s tým, že sme mesto informovali, že ak nastanú nepredvídateľné okolnosti, stratia sa všetky časové rezervy,“ uviedol Remeta s tým, že museli riešiť takmer 30 nečakaných situácií, ktoré v niektorých úsekoch spôsobili i niekoľkomesačné sklzy.
Napríklad narazili na inžinierske siete, v dokumentácii nezakreslené alebo vedené inak.
„Niekedy sa preto mohlo Košičanom zdať, že sa niekde nerobí, ale museli sme čakať na preprojektovanie či iné riešenie problému.“
Prekvapenia pod zemou
„Na Kuzmányho objavili poškodenie vedenia kábla vysokého napätia a čakali, kým energetici napoja nový,“ opísal František Mrava, šéf predstavenstva Dúhy.
Na Kuzmányho došlo aj ku kolízii s optickým káblom a teplovodom, ktoré neboli v dokumentácii.
Kanalizácia na Hviezdoslavovej sa nachádzala o meter vyššie.
V oboch prípadoch menili projekty i spôsob realizácie. Pri Auparku zas narazili na plynovod.
Remeta však dodal, že najnáročnejšie spodné práce a najhoršie prekvapenia už majú za sebou.
„Veľmi nás mrzí, že občania majú každodenne problémy s cestovaním. Pri každej stavbe sa však môžu vyskytnúť nepredvídateľné prekvapenia,“ deklaroval Remeta s tým, že keď môžu, robia aj trojfázovo.
Remeta: Maratón stihneme
„Aj napriek posunu termínu plánujeme stavbu dokončiť tak, že stihneme pripraviť centrum mesta pred maratónom. Ten je pre mňa svätá vec, lebo som tiež z východu,“ sľúbil Prešovčan Remeta.
Upozornil však, že hoci oni dokončia IKD do konca septembra, druhý projekt rekonštrukcie koľajníc (modernizácia električkových uzlov, zhotoviteľ Eurovia) má termín až v októbri, a tak až potom celú trať súvislo sprejazdnia.
Priznal chyby v komunikácii
Remeta sa doteraz napriek veľkej verejnej kritike meškania prác a dopravných obmedzení vyjadroval do médií len sporadicky.
V piatok prvýkrát zvolal tlačovú konferenciu a predstúpil pred novinárov.
Vysvetlil, že z rekonštrukcie sa stala politická téma a objavujú sa nepresné údaje, preto sa rozhodli zverejniť úplné technické informácie a rozptýliť dohady ľudí.
„Nie je to však na pokyn mesta, ale z našej vlastnej iniciatívy,“ zdôraznil Remeta.
Priznal však, že začať takto komunikovať 10 mesiacov po začiatku rekonštrukcie je neskoro.
„Pripúšťam nedostatok komunikácie o technických veciach, ale na druhej strane, to by som musel sedieť pred médiami každé dva týždne. Je to pre mňa zatiaľ mediálne najnáročnejší projekt v histórii spoločnosti Dúha, lebo Košice sú už dosť veľké, ale zároveň ešte príliš malé, aby boli anonymné ako Bratislava, kde sú oveľa kritickejšie situácie a ak tam ulica stojí aj dva roky, nik to nerieši.“
Dodal však, že neľutuje, že išiel do košického projektu.
„Všetky veci musíme prekonať a so cťou sa s nimi vysporiadať.“
Zmeny cestovného v košickej MHD majú kompenzovať rekonštrukciu tratíČítajte
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári