Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 22. september, 2017 | Meniny má Móric
AKTUALIZOVANÉ 20:55

Rekonštrukcia košických električkových tratí sa blíži do finále

Od 8. júla bude sprejazdnená Kuzmányho ulica. Ostatné časti Štúrovej a Hviezdoslavovej v auguste a v septembri.

Majiteľ spoločnosti Dúha Miroslav Remeta (vpravo) a primátor Košíc Richard Raši (vľavo) počas prehliadky rekonštrukčných prác.(Zdroj: Sita/Jozef Jarošík)

Ak niekde Košičania nevideli robotníkov, bolo to preto, že riešili nečakané problémy, tvrdí šéf Dúhy.

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. 28. september je nový a definitívny termín ukončenia rekonštrukcie električkových tratí v rámci projektu IKD. Posúva sa teda o dva mesiace oproti pôvodnému plánu.

Informoval o tom včera Miroslav Remeta, majiteľ firmy Dúha.

Tá s poľskou ZUE robí zákazku mesta za takmer 40 miliónov eur s DPH.

Kuzmányho má byť o mesiac

Sľúbil, že od 8. júla budú môcť autá opäť jazdiť po celej Kuzmányho, začiatkom júla dokončia i časť Štúrovej a potom zvyšok Štúrovej a Hviezdoslavovej sprejazdnia v auguste a septembri.

Pripomenul, že IKD, pôvodne pripravovaný Železnicami SR, mal trvať 24 mesiacov.

Po prevzatí projektu mestom to skrátili na 14 mesiacov a pre predĺženie tendra na 12 mesiacov. Nakoniec to bude 14.

Narazili na 30 problémov

„Zmluvu sme podpísali s tým, že sme mesto informovali, že ak nastanú nepredvídateľné okolnosti, stratia sa všetky časové rezervy,“ uviedol Remeta s tým, že museli riešiť takmer 30 nečakaných situácií, ktoré v niektorých úsekoch spôsobili i niekoľkomesačné sklzy.

Napríklad narazili na inžinierske siete, v dokumentácii nezakreslené alebo vedené inak.

„Niekedy sa preto mohlo Košičanom zdať, že sa niekde nerobí, ale museli sme čakať na preprojektovanie či iné riešenie problému.“

Prekvapenia pod zemou

„Na Kuzmányho objavili poškodenie vedenia kábla vysokého napätia a čakali, kým energetici napoja nový,“ opísal František Mrava, šéf predstavenstva Dúhy.

Na Kuzmányho došlo aj ku kolízii s optickým káblom a teplovodom, ktoré neboli v dokumentácii.

Kanalizácia na Hviezdoslavovej sa nachádzala o meter vyššie.

V oboch prípadoch menili projekty i spôsob realizácie. Pri Auparku zas narazili na plynovod.

Remeta však dodal, že najnáročnejšie spodné práce a najhoršie prekvapenia už majú za sebou.

„Veľmi nás mrzí, že občania majú každodenne problémy s cestovaním. Pri každej stavbe sa však môžu vyskytnúť nepredvídateľné prekvapenia,“ deklaroval Remeta s tým, že keď môžu, robia aj trojfázovo.

Remeta: Maratón stihneme

„Aj napriek posunu termínu plánujeme stavbu dokončiť tak, že stihneme pripraviť centrum mesta pred maratónom. Ten je pre mňa svätá vec, lebo som tiež z východu,“ sľúbil Prešovčan Remeta.

Upozornil však, že hoci oni dokončia IKD do konca septembra, druhý projekt rekonštrukcie koľajníc (modernizácia električkových uzlov, zhotoviteľ Eurovia) má termín až v októbri, a tak až potom celú trať súvislo sprejazdnia.

Priznal chyby v komunikácii

Remeta sa doteraz napriek veľkej verejnej kritike meškania prác a dopravných obmedzení vyjadroval do médií len sporadicky.

V piatok prvýkrát zvolal tlačovú konferenciu a predstúpil pred novinárov.

Vysvetlil, že z rekonštrukcie sa stala politická téma a objavujú sa nepresné údaje, preto sa rozhodli zverejniť úplné technické informácie a rozptýliť dohady ľudí.

„Nie je to však na pokyn mesta, ale z našej vlastnej iniciatívy,“ zdôraznil Remeta.

Priznal však, že začať takto komunikovať 10 mesiacov po začiatku rekonštrukcie je neskoro.

„Pripúšťam nedostatok komunikácie o technických veciach, ale na druhej strane, to by som musel sedieť pred médiami každé dva týždne. Je to pre mňa zatiaľ mediálne najnáročnejší projekt v histórii spoločnosti Dúha, lebo Košice sú už dosť veľké, ale zároveň ešte príliš malé, aby boli anonymné ako Bratislava, kde sú oveľa kritickejšie situácie a ak tam ulica stojí aj dva roky, nik to nerieši.“

Dodal však, že neľutuje, že išiel do košického projektu.

„Všetky veci musíme prekonať a so cťou sa s nimi vysporiadať.“

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Zmeny cestovného v košickej MHD majú kompenzovať rekonštrukciu tratí

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach


Neprehliadnite tiež

V pešej zóne im povolili štyri autá. Dorazilo ich trinásť

Z Hlavnej si organizátor promo večierka urobil parkovisko vozidiel Renaultu a Tempusu.

Do parku na Aničke autá nesmú. Ale rely tam bude

Preteky v rekreačnej zóne vyvolávajú otázky. Magistrát: Majú všetky povolenia.

Ohlásil bombu na súde, ten ho vzal do väzby

Starší Košičan sa v pondelok postaral o 20. evakuáciu budovy košických súdov.

Ťahanovčania, pozor. Prišli svine z Družstevnej

Starosta: Je ich priveľa, ľudia sa boja.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 969
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 897
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 764
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 275
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 725
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 648
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 498
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 234

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 080
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 847
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 006
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 744

    Už ste čítali?

    Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop