Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix
Pridajte si svoje mesto
AKTUALIZOVANÉ 20:55

Rekonštrukcia košických električkových tratí sa blíži do finále

Od 8. júla bude sprejazdnená Kuzmányho ulica. Ostatné časti Štúrovej a Hviezdoslavovej v auguste a v septembri.

Majiteľ spoločnosti Dúha Miroslav Remeta (vpravo) a primátor Košíc Richard Raši (vľavo) počas prehliadky rekonštrukčných prác.(Zdroj: Sita/Jozef Jarošík)

Ak niekde Košičania nevideli robotníkov, bolo to preto, že riešili nečakané problémy, tvrdí šéf Dúhy.

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. 28. september je nový a definitívny termín ukončenia rekonštrukcie električkových tratí v rámci projektu IKD. Posúva sa teda o dva mesiace oproti pôvodnému plánu.

Informoval o tom včera Miroslav Remeta, majiteľ firmy Dúha.

Tá s poľskou ZUE robí zákazku mesta za takmer 40 miliónov eur s DPH.

Kuzmányho má byť o mesiac

Sľúbil, že od 8. júla budú môcť autá opäť jazdiť po celej Kuzmányho, začiatkom júla dokončia i časť Štúrovej a potom zvyšok Štúrovej a Hviezdoslavovej sprejazdnia v auguste a septembri.

Pripomenul, že IKD, pôvodne pripravovaný Železnicami SR, mal trvať 24 mesiacov.

Po prevzatí projektu mestom to skrátili na 14 mesiacov a pre predĺženie tendra na 12 mesiacov. Nakoniec to bude 14.

Narazili na 30 problémov

„Zmluvu sme podpísali s tým, že sme mesto informovali, že ak nastanú nepredvídateľné okolnosti, stratia sa všetky časové rezervy,“ uviedol Remeta s tým, že museli riešiť takmer 30 nečakaných situácií, ktoré v niektorých úsekoch spôsobili i niekoľkomesačné sklzy.

Napríklad narazili na inžinierske siete, v dokumentácii nezakreslené alebo vedené inak.

„Niekedy sa preto mohlo Košičanom zdať, že sa niekde nerobí, ale museli sme čakať na preprojektovanie či iné riešenie problému.“

Prekvapenia pod zemou

„Na Kuzmányho objavili poškodenie vedenia kábla vysokého napätia a čakali, kým energetici napoja nový,“ opísal František Mrava, šéf predstavenstva Dúhy.

Na Kuzmányho došlo aj ku kolízii s optickým káblom a teplovodom, ktoré neboli v dokumentácii.

Kanalizácia na Hviezdoslavovej sa nachádzala o meter vyššie.

V oboch prípadoch menili projekty i spôsob realizácie. Pri Auparku zas narazili na plynovod.

Remeta však dodal, že najnáročnejšie spodné práce a najhoršie prekvapenia už majú za sebou.

„Veľmi nás mrzí, že občania majú každodenne problémy s cestovaním. Pri každej stavbe sa však môžu vyskytnúť nepredvídateľné prekvapenia,“ deklaroval Remeta s tým, že keď môžu, robia aj trojfázovo.

Remeta: Maratón stihneme

„Aj napriek posunu termínu plánujeme stavbu dokončiť tak, že stihneme pripraviť centrum mesta pred maratónom. Ten je pre mňa svätá vec, lebo som tiež z východu,“ sľúbil Prešovčan Remeta.

Upozornil však, že hoci oni dokončia IKD do konca septembra, druhý projekt rekonštrukcie koľajníc (modernizácia električkových uzlov, zhotoviteľ Eurovia) má termín až v októbri, a tak až potom celú trať súvislo sprejazdnia.

Priznal chyby v komunikácii

Remeta sa doteraz napriek veľkej verejnej kritike meškania prác a dopravných obmedzení vyjadroval do médií len sporadicky.

V piatok prvýkrát zvolal tlačovú konferenciu a predstúpil pred novinárov.

Vysvetlil, že z rekonštrukcie sa stala politická téma a objavujú sa nepresné údaje, preto sa rozhodli zverejniť úplné technické informácie a rozptýliť dohady ľudí.

„Nie je to však na pokyn mesta, ale z našej vlastnej iniciatívy,“ zdôraznil Remeta.

Priznal však, že začať takto komunikovať 10 mesiacov po začiatku rekonštrukcie je neskoro.

„Pripúšťam nedostatok komunikácie o technických veciach, ale na druhej strane, to by som musel sedieť pred médiami každé dva týždne. Je to pre mňa zatiaľ mediálne najnáročnejší projekt v histórii spoločnosti Dúha, lebo Košice sú už dosť veľké, ale zároveň ešte príliš malé, aby boli anonymné ako Bratislava, kde sú oveľa kritickejšie situácie a ak tam ulica stojí aj dva roky, nik to nerieši.“

Dodal však, že neľutuje, že išiel do košického projektu.

„Všetky veci musíme prekonať a so cťou sa s nimi vysporiadať.“

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Zmeny cestovného v košickej MHD majú kompenzovať rekonštrukciu tratí

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach


Neprehliadnite tiež

Raši chce prerátať výsledky volieb, podal podnet na Ústavný súd

Košický primátor napadol sčítanie hlasov v Zemplínskej Širokej.

V kauze Rapid life začala NAKA trestné stíhanie

Z vedenia košickej životnej poisťovne zatiaľ konkrétne osoby neobvinili.

Košice musia vracať eurofondy za vyše 5,6 milióna eur

Audit neuznal predĺženie prác na Kulturparku o pol roka.

Humenského prokurátora obžalovali za alkohol za volantom

Prokurátor v januári tohto roka šoféroval opitý a prekročil rýchlosť.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  3. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  5. Modern luxury next to the Blue Church
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  8. Moskva alebo Petrohrad?
  9. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 146
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 182
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 615
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 137
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 442
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 370
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 337
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 175
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 125
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop