KOŠICE. Košický samosprávny kraj vynaložil na zimnú údržbu v sezóne 2014/2015 vyše 3,48 milióna eur.
Nie sú tu však zahrnuté náklady na náklady na čistenie vozoviek a zber posypového materiálu po zime.
"V zimnej sezóne 2014/2015 boli na údržbu ciest náklady vyššie o 22,8 % vplyvom silnejšej zimy, kde v porovnaní so zimnou sezónou 2013/2014 boli vyššie výkony," uvádza sa vo vyhodnotení zimnej údržby, ktorú vypracovala správa ciest KSK a budú o nej rokovať krajskí poslanci na júnovom zastupiteľstve.
Až 114 výkonových dní
Celkovo bolo počas zimného obdobia 2014/2015 evidovaných 114 výkonových dní, pričom prvý posyp bol nutný už 30.októbra 2014 na Dobšinskom kopci a posledný zásah bol 8. apríla 2015 na cestách na Bindt a na Závadku.
Ak porovnáme výkony zimnej údržby ciest 2014/2015 s obdobím 2013/2014, počas tejto zimy bolo posypaných vyše 65-tisíc kilometrov ciest, čo je viac o 34 %, výkony pluhovania o dĺžke 30 tisíc kilometrov sú vyššie o 50 %.
Vyššia spotreba materiálu
Pri posypoch bolo spotrebovaných 10 tisíc ton chemického a 11 tisíc ton inertného posypového materiálu v celkovej hodnote 908 000 , čo je oproti minulej zime vyššia spotreba posypových materiálov o 72 %.
Správa ciest KSK zabezpečovala v priebehu zimnej sezóny 2014/2015 údržbu ciest na území KSK v celkovej dĺžke 2 181,834 km, z toho cesty II. triedy v dĺžke 557,225 km a cesty III. triedy v dĺžke 1 360,639 km.
Údržbu ciest I. triedy vykonávala Správa ciest KSK v dodávateľskom režime pre Slovenskú správu ciest na cestách I. triedy v dĺžke 263,970 km.
Pre cestmajsterský obvod Košický Klečenov v správcovskej pôsobnosti strediska Moldava nad Bodvou realizovala zimnú údržbu ciest II. a III. triedy v celkovej dĺžke 137,607 km Národná diaľničná spoločnosť, a.s., stredisko údržby v Košiciach.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári