Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 17. august, 2017 | Meniny má Milica

Remeta: Za Dúhou nie je schránka. Cyperský Arleen vlastním ja

Majiteľ prešovskej firmy Dúha si nepripúšťa, že by sa rekonštrukcia tratí nestihla.

Miroslav Remeta. Majiteľ firmy Dúha, ktorá v Košiciach rekonštruuje električkovú trať Námestie Maratóna mieru – Staničné námestie.(Zdroj: SITA)

Majiteľ prešovskej firmy Dúha Miroslav Remeta si nepripúšťa, že by sa rekonštrukcia električkových tratí nestihla. Priznáva však, že pre reštrukturalizáciu Doprastavu mali problém so subdodávateľmi.

Najčastejšia výčitka Košičanov počas rekonštrukcie električkových tratí je, že sa postupne uzatvárali ďalšie a ďalšie úseky, ale žiadny sa doteraz nedokončil. Prečo?

„Tender, do ktorého sme išli, predpokladal na realizáciu 14 mesiacov, ale zároveň termín ukončenia najneskôr do 31. júla 2015. Po predĺžení verejného obstarávania sa to však skrátilo na 12 mesiacov od podpisu zmluvy. Vzhľadom na to sa vlastne ani nepredpokladalo postupné ukončovanie úsekov a otváranie ulíc. To sa predpokladalo iba pri verzii Železníc Slovenskej republiky na dobu realizácie 24 mesiacov. Odovzdanie samotných električkových tratí bude aj tak možné až v súčinnosti s ukončením ďalšieho projektu Modernizácia električkových uzlov (MEU), ktorý sa bude realizovať do konca októbra. Chápem, že Košičania by privítali aspoň postupné spúšťanie automobilovej dopravy, aby sa uvoľňovali ulice. To sa aj bude postupne diať, ale technicky to nebolo možné skôr.“

Rozvrh prác od projekčnej firmy SUDOP Brno však nebol rozvrhnutý na 24 mesiacov, ale iba na 14 a bol tam uvedený čas postupnej realizácie jednotlivých úsekov aj s vyznačením konkrétnych mesiacov, kedy sa mal ktorý robiť. Na každý to vychádzalo tri až štyri mesiace.

„Ten harmonogram nebol správne pochopený, SUDOP ho urobil len na 14 mesiacov práve pre potreby tendra. Upravil ho z 24 na 14 mesiacov, ale my sa len teraz naším predĺžením prác z konca júla na koniec septembra vraciame z 12 na 14 mesiacov. Vzhľadom na to nebolo logicky ani technicky možné, aby sa urobil jeden úsek, spustila sa doprava a potom sa urobil ďalší.“

Či je to logické alebo nie, je jedna vec, ale taký harmonogram tu bol.

„Áno, my vnímame, že v hrubom harmonograme, ktorý bol súčasťou tendra, by sa to dalo tak chápať, že jednoduchá čiara hovorí – odvtedy dovtedy sa urobí jedna ulica. K tej ulici je však treba urobiť križovatku či výhybky, ale to už ten harmonogram nezahŕňal, lebo nebol urobený do podrobností. Len či bol vôbec správny, či zahŕňal všetko...“

Aj zmluva o dielo medzi mestom Košice a konzorciom Dúha – ZUE predpokladala, že pre zabezpečenie minimálnych obmedzení električkovej dopravy počas vykonávania diela mal zhotoviteľ zabezpečiť súhlas, resp. povolenie na predčasné či dočasné užívanie jednotlivých dokončených častí. Nič také sa však doteraz neudialo. Ako to vysvetlíte?

„O niečom takom sa uvažovalo ešte v čase, keď sa s našou zákazkou tendrovala súčasne aj zákazka Modernizácia električkovej trate (MET). Počítalo sa so súčinnosťou pri úsekoch, ktoré na seba nadväzovali. Z MET-u po jeho zrušení ostalo v následnej zákazke MEU niekoľko súvisiacich križovatiek na tejto trase. Pre meškajúcu realizáciu napríklad uzlov pri Amfiteátri v dôsledku oneskorenia tendra na MEU však nie je ani čo odovzdať do užívania, lebo električky nemajú skade prísť. Áno, tá všeobecná právnická formulácia však existuje...

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach


Neprehliadnite tiež

Podvodník volá v Košiciach v mene magistrátu, chce nájomné

Žiadatelia o sociálne byty by mali byť ostražití.

Primátora Popradu pre alkohol za volantom prokuratúra zatiaľ nerieši

Nemá uznesenie o začatí trestného stíhania.

Parkovné vyberajú protizákonne. Starosta nemieni prestať

Pri vodnej nádrži prekvitá parkovacia partizánčina. Bez opory v zákonoch.

Cyklisti kritizujú cyklotrasu z Popradu do Slovenského raja

Podľa cykloznačkára je v poriadku, pre horské bicykle by nemala byť problémom.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý

Čo sa kachliar z Brdárky naučil od Siouxov.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

KOMENTÁRE

Politiku som si predstavovala inak

Dnes je politika, ak poviete, že ubližovať ľuďom pre inakosť nie je v poriadku.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 368
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 070
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 768
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 428
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 187
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 129
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 041
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 005
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 004

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop