Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra
Pridajte si svoje mesto

Remeta: Za Dúhou nie je schránka. Cyperský Arleen vlastním ja

Majiteľ prešovskej firmy Dúha si nepripúšťa, že by sa rekonštrukcia tratí nestihla.

Miroslav Remeta. Majiteľ firmy Dúha, ktorá v Košiciach rekonštruuje električkovú trať Námestie Maratóna mieru – Staničné námestie.(Zdroj: SITA)

Majiteľ prešovskej firmy Dúha Miroslav Remeta si nepripúšťa, že by sa rekonštrukcia električkových tratí nestihla. Priznáva však, že pre reštrukturalizáciu Doprastavu mali problém so subdodávateľmi.

Najčastejšia výčitka Košičanov počas rekonštrukcie električkových tratí je, že sa postupne uzatvárali ďalšie a ďalšie úseky, ale žiadny sa doteraz nedokončil. Prečo?

„Tender, do ktorého sme išli, predpokladal na realizáciu 14 mesiacov, ale zároveň termín ukončenia najneskôr do 31. júla 2015. Po predĺžení verejného obstarávania sa to však skrátilo na 12 mesiacov od podpisu zmluvy. Vzhľadom na to sa vlastne ani nepredpokladalo postupné ukončovanie úsekov a otváranie ulíc. To sa predpokladalo iba pri verzii Železníc Slovenskej republiky na dobu realizácie 24 mesiacov. Odovzdanie samotných električkových tratí bude aj tak možné až v súčinnosti s ukončením ďalšieho projektu Modernizácia električkových uzlov (MEU), ktorý sa bude realizovať do konca októbra. Chápem, že Košičania by privítali aspoň postupné spúšťanie automobilovej dopravy, aby sa uvoľňovali ulice. To sa aj bude postupne diať, ale technicky to nebolo možné skôr.“

Rozvrh prác od projekčnej firmy SUDOP Brno však nebol rozvrhnutý na 24 mesiacov, ale iba na 14 a bol tam uvedený čas postupnej realizácie jednotlivých úsekov aj s vyznačením konkrétnych mesiacov, kedy sa mal ktorý robiť. Na každý to vychádzalo tri až štyri mesiace.

„Ten harmonogram nebol správne pochopený, SUDOP ho urobil len na 14 mesiacov práve pre potreby tendra. Upravil ho z 24 na 14 mesiacov, ale my sa len teraz naším predĺžením prác z konca júla na koniec septembra vraciame z 12 na 14 mesiacov. Vzhľadom na to nebolo logicky ani technicky možné, aby sa urobil jeden úsek, spustila sa doprava a potom sa urobil ďalší.“

Či je to logické alebo nie, je jedna vec, ale taký harmonogram tu bol.

„Áno, my vnímame, že v hrubom harmonograme, ktorý bol súčasťou tendra, by sa to dalo tak chápať, že jednoduchá čiara hovorí – odvtedy dovtedy sa urobí jedna ulica. K tej ulici je však treba urobiť križovatku či výhybky, ale to už ten harmonogram nezahŕňal, lebo nebol urobený do podrobností. Len či bol vôbec správny, či zahŕňal všetko...“

Aj zmluva o dielo medzi mestom Košice a konzorciom Dúha – ZUE predpokladala, že pre zabezpečenie minimálnych obmedzení električkovej dopravy počas vykonávania diela mal zhotoviteľ zabezpečiť súhlas, resp. povolenie na predčasné či dočasné užívanie jednotlivých dokončených častí. Nič také sa však doteraz neudialo. Ako to vysvetlíte?

„O niečom takom sa uvažovalo ešte v čase, keď sa s našou zákazkou tendrovala súčasne aj zákazka Modernizácia električkovej trate (MET). Počítalo sa so súčinnosťou pri úsekoch, ktoré na seba nadväzovali. Z MET-u po jeho zrušení ostalo v následnej zákazke MEU niekoľko súvisiacich križovatiek na tejto trase. Pre meškajúcu realizáciu napríklad uzlov pri Amfiteátri v dôsledku oneskorenia tendra na MEU však nie je ani čo odovzdať do užívania, lebo električky nemajú skade prísť. Áno, tá všeobecná právnická formulácia však existuje...

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3RCE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3RCE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach


Neprehliadnite tiež

Okradnúť U. S. Steel pomohol zamestnanec bezpečnostnej služby

V decembri 2009 zmizli z oceliarní medené výfučne za desaťtisíce eur.

Rozhovor

Albert Rusnák: Odchod do Ameriky bol stopercentne správny

Reprezentačný futbalista má za sebou prelomový rok.

Komentár Petra Schutza

Berme vážne OĽANO

Matovič je isteže Matovič, ale premiér je, samozrejme, čisto politická, nie odborná funkcia.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 974
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 155
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 720
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 112
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 411
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 308
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 167
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 149
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop