Projekt Digiškola uľahčuje vzdelávanie a udržuje pozornosť detí celú hodinu. V Košickom a Prešovskom kraji je tabletových škôl najviac.
Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
KOŠICE. Vo štvrtok v Michalovciach končí svoju púť digikamión, ktorý tri týždne predstavoval v rôznych mestách Slovenska projekt elektronizácie regionálneho školstva. Interaktívne hodiny si vyskúšalo viac ako 3 000 žiakov.
Vďaka národnému projektu získalo tabletovú učebňu vyše tisíc škôl, z toho až 361 z východného Slovenska.
Materské, základné a stredné školy získali interaktívne tabule s notebookom na ovládanie a tablety pre žiakov.
Písomky už neopravuje učiteľ
„Snažíme sa umožniť prístup k moderným technológiám všetkým deťom, lebo nie každý si môže dovoliť mať doma tablet. Okrem samotných technológií sa venujeme aj príprave edukatívneho obsahu a školeniu učiteľov. Zaujímavé je, že vek učiteľov nehrá úlohu v tom, ako ich technológie zaujmú. Niektorí starší vyučujúci s nimi ešte radšej pracujú ako mladí,“ hovorí Norbert Molnár, vedúci služobného úradu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
„Tiež som učil a keď som s odstupom pár dní doniesol opravené písomky, žiaci si ani nepamätali ako odpovedali. No pri výučbe s tabletom je to iné.“
Po skončení písomky tablet okamžite vyhodnotí test, výsledok aj poradie v triede hneď ukáže nielen učiteľovi, ale aj konkrétnemu žiakovi. Ten si môže vzápätí skontrolovať, pri ktorých otázkach urobil chybu.
Uľahčuje to učiteľovi prácu s opravovaním písomiek a zároveň šetrí papier.
„Takto v digitálnej forme môžem žiakovi preposielať nielen text, ale aj farebné obrázky a grafy bez toho, aby som ich musel v škole tlačiť. Pretože dobre vieme, že na niektorých školách je problém aj s tlačiarňou a papierom,“ doplnil učiteľ geografie Peter Farárik.
Držia krok s dobou
Práve geografia a angličtina sú v digitálnej forme najžiadanejšie. Norbert Molnár potvrdil, že v súčasnosti je k dispozícii obsah hlavne pre technické predmety, ale pripravujú sa aj všetky ostatné.
Manažérka publicity projektu Erika Niepelová víta hlavne nadšenie detí.
„Učia sa s radosťou, moderné technológie sú im veľmi blízke a chcú ich mať aj v škole. Sami nám hovoria, že ani nevedia ako zbehla hodina a naučili sa hravou formou niečo nové. Aj učitelia si uvedomujú, že už nie sú len niekým kto stojí pri tabuli a diktuje, ale stali sa pre deti rovnocennými partnermi, lebo držia krok s dobou.“
Norbert Molnár prezradil, že informovanie verejnosti o projekte prostredníctvom digikamiónu je len prvou fázou projektu.
„Kontinuálne pripravujeme ďalšie projekty, ktoré sú navzájom prepojené. Rozširujeme pripojenie škôl na internet, vzdelávame učiteľov v praxi, dopĺňame a modernizujeme technológie do škôl. Vďaka množstvu pozitívnych ohlasov sa nám ozvali aj okolité štáty, ktorým odovzdávame skúsenosti.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári