Korzár logo Korzár Košice

Pravičiari nepodporia návrh mesta na kompenzácie, podajú vlastný

Budú požadovať vyvodenie zodpovednosti voči Rašimu, ak nebude dodržaný termín rekonštrukcie tratí.

(Zdroj: SITA/Jozef Jarošík)

KOŠICE. Podľa pravicového košického mestského poslanca a predsedu Pravého klubu Miroslava Špaka (Sieť) je primátor Košíc Richard Raši (Smer) ako štatutár mesta povinný informovať Košičanov a znášať dôsledky nezvládnutej rekonštrukcie električkových tratí v meste. Špak to uviedol vo štvrtok na tlačovej besede.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Žiadame, aby primátor Raši verejne potvrdil konečný termín dokončenia rekonštrukcie električkových tratí – 28. september tohto roka. Aby sa osobne zaručil za to, že košický MMM (Medzinárodný maratón mieru, sa bude bežať po obvyklej trase. Súčasne požadujeme i vyvodenie zodpovednosti voči jeho osobe, ak nebude dodržaný termín,“ povedal Špak.

SkryťVypnúť reklamu

Predložia vlastný návrh kompenzácií

Pokiaľ ide o kompenzácie pre cestujúcich košickou MHD a pre vodičov, ktoré na pondelkové rokovanie mestského zastupiteľstva predkladá vedenie mesta, Špak uviedol, že tento návrh pravicoví poslanci nepodporia a rokujú aj s nezávislými, aby sa k nim pridali.

„Predložíme vlastný návrh, aby od 1. augusta bola MHD v Košiciach bezplatná, ako aj bezplatné parkovanie v centre mesta, aby bola zriadená špeciálna komisia na posudzovanie dopadov rekonštrukcie na podnikateľské subjekty, ktoré by mali tiež dostať kompenzáciu,“ uviedol Špak.

Špak kritizoval návrh mesta na kompenzácie, pretože „Košičania si majú zaplatiť kompenzácie z vlastného vrecka“.

Dodal, že podľa DPMK to bude predstavovať sumu 400-tisíc eur. Podľa jeho názoru by kompenzácie mali byť uhradené zo sankcií voči zhotoviteľovi.

SkryťVypnúť reklamu

„Primátor Raši zjavne nechce uplatniť sankcie voči zhotoviteľovi. Vyzývame primátora Rašiho, aby namiesto oficiálneho predĺženia termínu dokončenia uplatnil voči dodávateľovi zmluvné sankcie, výška ktorých sa mesačne pohybuje v státisícoch eur,“ povedal Špak.

Kritizovali aj parkovanie

Kritika opozície sa týka aj navrhovaného rozšírenia spoplatnených parkovacích zón a harmonogramu riešenia statického parkovania v meste.

"Počas celého trvania zmluvy so spoločnosťou EEI v trvaní takmer troch rokov i napriek zmluvnému záväzku je počet novovybudovaných parkovacích miest v Košiciach nula. Pritom suma, ktorú EEI za tento čas zarobila, nie je známa," povedal vicestarosta košického Starého Mesta Rastislav Trnka (Sieť).

Deklaroval potrebu ukončenia zmluvy s touto spoločnosťou, ktorú označil pre mesto za finančne nevýhodnú.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť EEI odmietla kritiku stagnácie projektu statického parkovania v Košiciach, ktorá zaznela zo strany mestskej pravicovej opozície.

"Boli by sme veľmi radi, ak by projekt nového parkovania v Košiciach nabral reálne a pre občanov už viditeľné kontúry. Kritici si však neuvedomujú fakt, že ako dodávateľská firma postupujeme v zmysle ustanovení uzavretej zmluvy, ktorá nás neoprávňuje investovať skôr, ako je v zmluve definované," uviedla mediálna zástupkyňa spoločnosti Soňa Húšťová.

Firma konštatuje, že podmienky súťaže a zmluva s mestom stanovili začiatok investície týkajúcej sa parkovacích miest až po schválení koncepcie projektu a jeho harmonogramu.

Koncepciu schválilo Mestské zastupiteľstvo (MsZ) Košíc vo februári tohto roku a následne pripravený harmonogram schválila dopravná komisia len minulý týždeň.

Spoločnosť postupuje podľa Húšťovej presne v zmysle zmluvy, do ktorej boli v procese tvorby zapracované aj vecné pripomienky všetkých mestských častí Košíc.

Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Súvisiace témy: Richard Raši

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 594
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 851
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 655
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 808
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 207
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 469
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 767
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu