Pravica na Juhu spolu s nezávislými poslancami proti vôli Smeru schválila uznesenie, ktorým žiada zapracovať až 10 pripomienok do tohto návrhu.
KOŠICE. Pravici vďaka nezávislým poslancom Patrícii Čekanovej a Jozefovi Bernátovi prešiel na štvrtkovom južanskom zastupiteľstve len jediný návrh, a to práve k harmonogramu riešenia statického parkovania.
Za pozmeňujúci návrh poslanca Ladislava Breichu (Nova) hlasovalo 7 z 12 prítomných poslancov.
Proti bol len Štefan Karahuta zo Smeru, ďalši štyria jeho stranícki kolegovia sa zdržali.
Sudzinová: Prečo zatajujú zmluvy?
Návrh nového mestského všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovaniu kritizovala poslankyňa Viera Sudzinová (KDH).
Podľa nej obsahuje viacero ustanovení, ktoré umožňujú netransparentné a nekontrolovateľné konanie prevádzkovateľa parkovacieho systému - spoločnosti EEI.
„Všetky skutočnosti a dodatky v zmluvách sú tajné. To by som pochopila len v prípade, keby išlo o zbrane hromadného ničenia,“ skonštatovala.
Poslancovi Viliamovi Knapovi (Smer) prekážalo, že v návrhu spoplatnenia parkovania chýbajú rezidentské parkovacie miesta pre ľudí, bývajúcich na Južnej triede.
Pri Astórii pribudnú rampy
Starosta Jaroslav Hlinka (nez.) oznámil poslancom, že deň predtým sa predbežne dohodli na tom, že na parkovisku pri Lidli v Astórii pribudne rampový systém, avšak kupujúci by za parkovanie neplatili.
Takúto požiadavku prezentoval v jednom z 10 bodov svojho pozmeňovacieho návrhu aj poslanec Brejcha.
„Tento harmonogram neobsahuje podrobný plán realizácie výstavby, prevádzky a rozvoja parkovacieho systému mesta Košice vrátane investícií v celkovom objeme 2 milióny eur. Celý materiál je veľmi zmätočný a nepamätá na základné záležitosti. Tam, kde bolo doteraz 200 áut, počíta s parkovaním pre 160. Kde potom bude parkovať zvyšok? To sa budú dávať pokuty, papuče a odťahovať autá?“ spýtal sa.
Kapacita nezodpovedá realite a potrebám
Zastupiteľstvo sa stotožnilo s jeho návrhom, aby mesto zapracovalo viaceré ich pripomienky a podnety do VZN o parkovaní.
Kritizujú, že dôjde k úbytku parkovacích miest, pričom harmonogram nerieši výstavbu nových.
Zároveň chcú, aby motoristi z Juhu mohli parkovať s rezidentskou kartou v celej mestskej časti a karta sa za zvýhodnenú cenu vydávala už 62-ročnému a nie 70-ročnému občanovi, ako je to v návrhu.
Podstata návrhu mesta je, že sa platené parkovanie rozšíri okrem centra mesta aj na ďalšie ulice v mestských častiach Staré Mesto, Juh a Sever.
Dovedna sa to týka ďalších 4 409 existujúcich parkovacích miest v 10 lokalitách širšieho centra mesta.
Platiť sa má aj na nových 1 533 miestach (z toho 750 postavia, 783 vznikne reorganizáciou).
EEI navrhuje štyri cenové pásma s odstupňovanými sadzbami 0,5 až 1,5 €/hod. – platí, že čím ďalej od úzkeho centra, tým bude lacnejšie.
Doterz sa platilo 1 euro a v okrajových častiach 0,5 eura za hodinu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári