Korzár logo Korzár Košice
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 17:48

Doprava na východe: Plány sú veľké, realizácia ide poslabšie

Kedy bude môcť cestovať na jeden lístok vysokoškolák bývajúci na prešovskom Sekčove do Košíc na univerzitu?

(Zdroj: ilustračné - TASR/Milan Kapusta)

Kedy bude môcť cestovať na jeden lístok vysokoškolák bývajúci na prešovskom Sekčove autobusom, vlakom a MHD do školy na košickej Technickej univerzite? Vraj sa tak stane do roku 2020. Aj takéto informácie sme sa dozvedeli na stredajšej konferencii s názvom Doprava v regióne Východné Slovensko.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Kým napríklad v Prahe si môžeme kúpiť hodinový alebo aj celodenný lístok, ktorý platí v celkovo siedmich tarifných pásmach v metre, električke, prímestských autobusoch alebo regionálnych železničných tratiach, na východe je to zatiaľ stále iba v rovine sci-fi.

Ešte pred rokom nám zhruba po vyše 10 rokoch príprav dnes už odvolaný splnomocnenec KSK pre integrovaný dopravný systém Juraj Krempaský povedal, že verí, že v roku 2017 bude stačiť na cestovanie jeden lístok a prepravcovia budú mať vzájomne zintegrované tarify.

Jednotný cestovný lístok na východe? Možno do 2020

Na stredajšej konferencii však už také optimistické názory nepadali.

Podľa vedúceho odboru dopravy Košického samosprávneho kraja (KSK) Ladislava Olexu by sa to malo stihnúť do roku 2020.

Prešovský viceprimátor Štefan Kužma (SDKÚ) sa obáva toho, ako sa bude dať zintegrovať tarifa štátneho železničného dopravcu s vlakmi zadarmo pre určité sociálne skupiny a autobusových prepravcov, z ktorých každý poskytuje úplne iné druhy zliav.

V rámci integrovanej dopravy sa obyvatelia ešte tento rok predsa len dočkajú aspoň jednej hmateteľnej veci.

„Pôjde o stavbu terminálu v Moldave nad Bodvou. Dátum celej odovzdávky aj s nábehom vlakových súprav do tejto stanice a autobusovej dopravy vrátane novej zastávky Hutníky do U. S. Steelu je 13. decembra 2015,“ uviedol L. Olexa.

V pláne aj elektrifikácia tratí pri Moldave a Bánovciach

Okrem toho sa momentálne spracúva aj projektová dokumentácia elektrifikácie železničnej trate z Hanisky pri Košiciach do Moldavy.

Zároveň sa spracúva dokumentácia na elektrifikáciu trate medzi Bánovcami a Humenným a v pláne je aj vybudovanie terminálu v Trebišove, resp. centrálneho uzla integrovanej dopravy v Michalovciach.

Podľa generálnej riaditeľky sekcie riadenia projektov ministerstva dopravy Denisy Žilákovej sa v zmysle schváleného Dopravného plánu SR na roky 2014 - 2020 majú dovtedy na východe z eurofondov financovať napr. modernizácia niektorých úsekov železničnej trate medzi Košicami a Žilinou, dokončenie chýbajúcich úsekov diaľnice D1 od Žiliny k Prešovu, budovanie rýchlociest a ciest I. triedy, ako aj ďalšia modernizácia verejnej osobnej dopravy, ako sa to napr. teraz deje pri električkách v Košiciach.

Konferencia o doprave. L. Olexa (vpravo), Š. Kužma, D. Žiláková a M. Petruško prezentujú plány. Foto: Judita Čermáková

V Prešove najmä trolejbusy

„Určite sa chceme venovať Prešovu, pretože toto mesto vnímame ako veľmi dôležitú tepnu východného Slovenska smerom ďalej na východ. Chceme riešiť trolejbusy, modernizáciu verejnej osobnej dopravy v komplexnom razení. Dôležitá bude aj stavba cestných úsekov financovaných z eurofondov, napr. Budimír - Bidovce alebo diaľničný obchvat Prešova.“

D. Žiláková zatiaľ nechcela konkretizovať termíny predpokladanej výstavby ďalších úsekov rýchlocesty R4 smerom z Prešova k poľským hraniciam.

Všetko ukáže pripravovaná štúdia uskutočniteľnosti a podľa intenzity dopravy sa rozhodne, v akom profile by sa cesta mala stavať.

Rovnako sme sa nedozvedeli ani to, kedy by sa mali budovať ďalšie úseky diaľnice D1 od Bidoviec po Michalovce až smerom k Užhorodu.

Na webstránke NDS je uvedené, že najskôr, a to v roku 2018, by sa mohol začať stavať úsek Bidovce - Dargov.


Kužma: Obchvat Prešova sa tento rok nestihne

Zaujímalo nás aj, kedy by sa mohlo niečo pohnúť v Prešove na stavbe cesty I. triedy od odbočky na Škultétyho ulicu po ZVL, kde sa každodenne tvoria dopravné zápchy. Tie poznajú najmä vodiči, ktorí sa chcú dostať z Košíc do Prešova a naopak.

Ani prešovský viceprimátor však presnú odpoveď nepozná, vie len to, že predpokladaný termín 7. október 2015 je nereálny.

„Neustále bombardujeme Slovenskú správu ciest ako zhotoviteľa tejto stavby, avšak ako viem, tam je problém s víťazom verejnej súťaže. Z pozície mesta niektoré veci neovplyvníme. Nechcem tipovať, čo bude v nasledujúcich týždňoch, no motoristi sa asi tak skoro nedočkajú,“ uviedol Š. Kužma.

Podľa našich informácií je najoptimistickejší termín spojazdenia celého vyše 3,7 km úseku koniec budúceho roka.

jsv

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 301
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 991
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 281
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 713
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 916
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 379
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 428
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 288
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 206
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 964
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Neprehliadnite tiež

Z tenisového centra v Košiciach škrtli halu, ušetria 15 miliónov

Poslanci odobrili memorandum so zväzom s podmienkami.

Z Národného tenisového centra bude po škrtoch Národné tréningové centrum.

Situácia v škole v Rokycanoch je vybičovaná. Učiteľky nedostávajú výplaty

Obec s otvorením 5. ročníka súhlasila, starosta si ide svoje.

Odvolaná riaditeľka ZŠ Rokycany Iveta Markovičová.

Takmer raz toľko. Zákazku mala Myslava preplatiť o 90 percent

Kontrolór hovorí o predražených prácach. Starostka to odmieta.

Starostka tvrdí, že postupovali podľa smernice. Podľa kontrolórov ju však ešte predtým zrušili.
Obyvatelia bytovky na Ulici SNP 33 spísali petíciu. Žiadajú vysťahovať neprispôsobivých.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop