Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 18. august, 2017 | Meniny má Elena, Helena
AKTUALIZOVANÉ 17:48

Doprava na východe: Plány sú veľké, realizácia ide poslabšie

Kedy bude môcť cestovať na jeden lístok vysokoškolák bývajúci na prešovskom Sekčove do Košíc na univerzitu?

(Zdroj: ilustračné - TASR/Milan Kapusta)

Kedy bude môcť cestovať na jeden lístok vysokoškolák bývajúci na prešovskom Sekčove autobusom, vlakom a MHD do školy na košickej Technickej univerzite? Vraj sa tak stane do roku 2020. Aj takéto informácie sme sa dozvedeli na stredajšej konferencii s názvom Doprava v regióne Východné Slovensko.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Kým napríklad v Prahe si môžeme kúpiť hodinový alebo aj celodenný lístok, ktorý platí v celkovo siedmich tarifných pásmach v metre, električke, prímestských autobusoch alebo regionálnych železničných tratiach, na východe je to zatiaľ stále iba v rovine sci-fi.

Ešte pred rokom nám zhruba po vyše 10 rokoch príprav dnes už odvolaný splnomocnenec KSK pre integrovaný dopravný systém Juraj Krempaský povedal, že verí, že v roku 2017 bude stačiť na cestovanie jeden lístok a prepravcovia budú mať vzájomne zintegrované tarify.

Jednotný cestovný lístok na východe? Možno do 2020

Na stredajšej konferencii však už také optimistické názory nepadali.

Podľa vedúceho odboru dopravy Košického samosprávneho kraja (KSK) Ladislava Olexu by sa to malo stihnúť do roku 2020.

Prešovský viceprimátor Štefan Kužma (SDKÚ) sa obáva toho, ako sa bude dať zintegrovať tarifa štátneho železničného dopravcu s vlakmi zadarmo pre určité sociálne skupiny a autobusových prepravcov, z ktorých každý poskytuje úplne iné druhy zliav.

V rámci integrovanej dopravy sa obyvatelia ešte tento rok predsa len dočkajú aspoň jednej hmateteľnej veci.

„Pôjde o stavbu terminálu v Moldave nad Bodvou. Dátum celej odovzdávky aj s nábehom vlakových súprav do tejto stanice a autobusovej dopravy vrátane novej zastávky Hutníky do U. S. Steelu je 13. decembra 2015,“ uviedol L. Olexa.

V pláne aj elektrifikácia tratí pri Moldave a Bánovciach

Okrem toho sa momentálne spracúva aj projektová dokumentácia elektrifikácie železničnej trate z Hanisky pri Košiciach do Moldavy.

Zároveň sa spracúva dokumentácia na elektrifikáciu trate medzi Bánovcami a Humenným a v pláne je aj vybudovanie terminálu v Trebišove, resp. centrálneho uzla integrovanej dopravy v Michalovciach.

Podľa generálnej riaditeľky sekcie riadenia projektov ministerstva dopravy Denisy Žilákovej sa v zmysle schváleného Dopravného plánu SR na roky 2014 - 2020 majú dovtedy na východe z eurofondov financovať napr. modernizácia niektorých úsekov železničnej trate medzi Košicami a Žilinou, dokončenie chýbajúcich úsekov diaľnice D1 od Žiliny k Prešovu, budovanie rýchlociest a ciest I. triedy, ako aj ďalšia modernizácia verejnej osobnej dopravy, ako sa to napr. teraz deje pri električkách v Košiciach.

Konferencia o doprave. L. Olexa (vpravo), Š. Kužma, D. Žiláková a M. Petruško prezentujú plány. Foto: Judita Čermáková

V Prešove najmä trolejbusy

„Určite sa chceme venovať Prešovu, pretože toto mesto vnímame ako veľmi dôležitú tepnu východného Slovenska smerom ďalej na východ. Chceme riešiť trolejbusy, modernizáciu verejnej osobnej dopravy v komplexnom razení. Dôležitá bude aj stavba cestných úsekov financovaných z eurofondov, napr. Budimír - Bidovce alebo diaľničný obchvat Prešova.“

D. Žiláková zatiaľ nechcela konkretizovať termíny predpokladanej výstavby ďalších úsekov rýchlocesty R4 smerom z Prešova k poľským hraniciam.

Všetko ukáže pripravovaná štúdia uskutočniteľnosti a podľa intenzity dopravy sa rozhodne, v akom profile by sa cesta mala stavať.

Rovnako sme sa nedozvedeli ani to, kedy by sa mali budovať ďalšie úseky diaľnice D1 od Bidoviec po Michalovce až smerom k Užhorodu.

Na webstránke NDS je uvedené, že najskôr, a to v roku 2018, by sa mohol začať stavať úsek Bidovce - Dargov.


Kužma: Obchvat Prešova sa tento rok nestihne

Zaujímalo nás aj, kedy by sa mohlo niečo pohnúť v Prešove na stavbe cesty I. triedy od odbočky na Škultétyho ulicu po ZVL, kde sa každodenne tvoria dopravné zápchy. Tie poznajú najmä vodiči, ktorí sa chcú dostať z Košíc do Prešova a naopak.

Ani prešovský viceprimátor však presnú odpoveď nepozná, vie len to, že predpokladaný termín 7. október 2015 je nereálny.

„Neustále bombardujeme Slovenskú správu ciest ako zhotoviteľa tejto stavby, avšak ako viem, tam je problém s víťazom verejnej súťaže. Z pozície mesta niektoré veci neovplyvníme. Nechcem tipovať, čo bude v nasledujúcich týždňoch, no motoristi sa asi tak skoro nedočkajú,“ uviedol Š. Kužma.

Podľa našich informácií je najoptimistickejší termín spojazdenia celého vyše 3,7 km úseku koniec budúceho roka.

jsv

Neprehliadnite tiež

Turistku v Slovenskom raji uštipol had

Pacientku transportovali terénnym vozidlom na Podlesok.

Umelci, ktorí vystúpia na Tatra Flowers, festival podporujú

K výzve ochranárov sa vyjadrili viacerí interpreti aj horolezec Hámor.

Cez Komenského autá do Čermeľa neprejdú

Obchádzka povedie cez F. Urbánka a Havlíčkovu.

Pri Košiciach plánujú zvýšiť ťažbu andezitu

Rakúšania plánujú zvýšiť ťažbu z pôvodných 95 tisíc ton na 200 tisíc ton za rok.

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi veľký problém a Plavčan odišiel

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

PLUS

Oklamať eurokomisiu nebude také jednoduché

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú pod úroveň civilizovaného sveta.

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 333
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 348
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 375
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 832
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 775
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 635
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 510
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 402
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 249
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 044

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop