KOŠICE. Leto je síce ešte stále v plnom prúde, no môžeme vidieť, že letné výpredaje sa pomaly blížia k úspešnému koncu.
V predajniach totižto veľkou rýchlosťou ubúda zlacneného tovaru, a tým sa končí aj honba zákazníkov za čo najlacnejšími kúskami. A povedzme si pravdu. Nízke ceny v obchodoch vás určite nenechali chladnými.
Veď kto by si nechcel doplniť šatník, či vymeniť staré spotrebiče za nové bez toho, aby mu po nákupe nezostala prázdna peňaženka?
Z pohľadu predávajúcich je zasa toto ideálne obdobie, kedy môžu prilákať stálych, ale aj nových zákazníkov, a tým si nielenže zvýšiť tržby, ale zbaviť sa tiež starého tovaru.
Cieľ je jasný
Najdôležitejším je zvýšiť tržby a uvoľniť miesto pre novú sezónu. Práve preto má každý z obchodníkov inú stratégiu ako zaujať.
Niektorí sa spoliehajú na starú klientelu, ktorá by mohla do ich priestorov priniesť aj nové tváre.
No väčšina obchodov stavila na klasiku – letáky rozvešané všade, kde je to možné. Veď kto by si nevšimol veľké plagáty s označením sale či výpredaj, alebo s číslami, z ktorých sa niektorým z nás zakrúti hlava.
Tieto nápisy na nás svietia z výkladov a upozorňujú na to, aby sme nepremeškali jedinečné ponuky veľkých obchodných reťazcov, ale aj malých obchodíkov a uchmatli si nejaký ten kúsok, niekedy za naozaj smiešne sumy.
Podľa prieskumu zľavy pomaly rástli a momentálne sa pohybujú od 30 % až do 70 %.
Práve tieto čísla sú pre všetkých tým najväčším lákadlom. Veď ako sa hovorí – no nekúp to. Samozrejme, obchody používajú aj iné marketingové zbrane, vďaka ktorým bojujú proti konkurencii.
Podľa asistentky predaja Ivety je úspešným napríklad aj direct marketing, čiže oslovenie stálych zákazníkov pomocou emailu.
Ponuka je dostatočná
Viacerí Košičania sa pritom zhodli, že je ponuka zlacneného tovaru v Košiciach dostatočná. Niektoré obchody majú akciu 1+1.
Práve tá je, napríklad podľa asistentky predaja Márie, veľkým lákadlom a využíva ju mnoho zákazníkov.
Podľa nákupných maniačok Barbory a Salome je v Košiciach dostatočne veľa miest, kde sa dá dobre nakúpiť.
„Je pre nás dôležité aj to, ako veľmi sa nám tá vec páči, a či sa nám oplatí počkať na zľavy,“ obe svorne tvrdia.
Zľavy sú totiž veľkou udalosťou aj pre tých, ktorí majú niečo vyhliadnuté, no nemôžu si dovoliť kúpiť to v plnej cene.
„Keď vidím vo výklade nápis sale, zaujme ma to,“ tvrdí zákazníčka Lenka, ktorá zasa často nenakupuje, no tohtoročné zľavy ju svojou bohatou ponukou lákajú.
„Vždy je čo zlepšovať, no myslím si, že je z čoho vyberať,“ dodáva Košičanka Miška.
Je očividné, že nás všetkých tak trochu zasiahli výpredaje v obchodoch, keďže je to doba, kedy môžeme poriadne nakúpiť, a pritom si neurobiť škrt cez rozpočet.
Plusom pre nás, zákazníkov, je aj to, že je tu dostatočne veľká konkurencia na to, aby sme si nakoniec vysnenú vec kúpili čo najlacnejšie.
Autor: Barbara Štefániová
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári