Korzár logo Korzár Košice
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Výpredajová horúčka v Košiciach vrcholí

Práve teraz máte pravdepodobne poslednú šancu rozhýbať sa a ísť si užiť nákupné šialenstvo.

Zľavy. Lákajú do centra zákazníkov.Zľavy. Lákajú do centra zákazníkov. (Zdroj: Barbara Štefániová)

KOŠICE. Leto je síce ešte stále v plnom prúde, no môžeme vidieť, že letné výpredaje sa pomaly blížia k úspešnému koncu.

V predajniach totižto veľkou rýchlosťou ubúda zlacneného tovaru, a tým sa končí aj honba zákazníkov za čo najlacnejšími kúskami. A povedzme si pravdu. Nízke ceny v obchodoch vás určite nenechali chladnými.

Veď kto by si nechcel doplniť šatník, či vymeniť staré spotrebiče za nové bez toho, aby mu po nákupe nezostala prázdna peňaženka?

Z pohľadu predávajúcich je zasa toto ideálne obdobie, kedy môžu prilákať stálych, ale aj nových zákazníkov, a tým si nielenže zvýšiť tržby, ale zbaviť sa tiež starého tovaru.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Cieľ je jasný

Najdôležitejším je zvýšiť tržby a uvoľniť miesto pre novú sezónu. Práve preto má každý z obchodníkov inú stratégiu ako zaujať.

Niektorí sa spoliehajú na starú klientelu, ktorá by mohla do ich priestorov priniesť aj nové tváre.

No väčšina obchodov stavila na klasiku – letáky rozvešané všade, kde je to možné. Veď kto by si nevšimol veľké plagáty s označením sale či výpredaj, alebo s číslami, z ktorých sa niektorým z nás zakrúti hlava.

Tieto nápisy na nás svietia z výkladov a upozorňujú na to, aby sme nepremeškali jedinečné ponuky veľkých obchodných reťazcov, ale aj malých obchodíkov a uchmatli si nejaký ten kúsok, niekedy za naozaj smiešne sumy.

Podľa prieskumu zľavy pomaly rástli a momentálne sa pohybujú od 30 % až do 70 %.

Skryť Vypnúť reklamu

Práve tieto čísla sú pre všetkých tým najväčším lákadlom. Veď ako sa hovorí – no nekúp to. Samozrejme, obchody používajú aj iné marketingové zbrane, vďaka ktorým bojujú proti konkurencii.

Podľa asistentky predaja Ivety je úspešným napríklad aj direct marketing, čiže oslovenie stálych zákazníkov pomocou emailu.

Ponuka je dostatočná

Viacerí Košičania sa pritom zhodli, že je ponuka zlacneného tovaru v Košiciach dostatočná. Niektoré obchody majú akciu 1+1.

Práve tá je, napríklad podľa asistentky predaja Márie, veľkým lákadlom a využíva ju mnoho zákazníkov.

Podľa nákupných maniačok Barbory a Salome je v Košiciach dostatočne veľa miest, kde sa dá dobre nakúpiť.

„Je pre nás dôležité aj to, ako veľmi sa nám tá vec páči, a či sa nám oplatí počkať na zľavy,“ obe svorne tvrdia.

Skryť Vypnúť reklamu

Zľavy sú totiž veľkou udalosťou aj pre tých, ktorí majú niečo vyhliadnuté, no nemôžu si dovoliť kúpiť to v plnej cene.

„Keď vidím vo výklade nápis sale, zaujme ma to,“ tvrdí zákazníčka Lenka, ktorá zasa často nenakupuje, no tohtoročné zľavy ju svojou bohatou ponukou lákajú.

„Vždy je čo zlepšovať, no myslím si, že je z čoho vyberať,“ dodáva Košičanka Miška.

Je očividné, že nás všetkých tak trochu zasiahli výpredaje v obchodoch, keďže je to doba, kedy môžeme poriadne nakúpiť, a pritom si neurobiť škrt cez rozpočet.

Plusom pre nás, zákazníkov, je aj to, že je tu dostatočne veľká konkurencia na to, aby sme si nakoniec vysnenú vec kúpili čo najlacnejšie.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 497
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 274
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 264
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 9 390
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 286
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 959
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 595
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 364
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 201
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 070
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vodič sa v stredu postavil pred sudcu humenského okresného súdu.

Za volant si nesadne štyri roky.

1 h
Priebežné výsledky plošného testovania.

K horším sa ešte môže prehupnúť Prešov a Spišská Nová Ves.

5 h
Vodič ukázal policajtom SMS-ku.

Ľudia často tvrdia, že idú k lekárovi.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Darine Antalovej (72) z bratislavskej Petržalky vďaka liečbe liekom Keytruda takmer úplne vymizla rakovina krčku maternice. VšZP jej ho však nechce preplácať, lebo nie je hradený z verejného zdravotného poistenia. Trojtýždňová liečba ním stojí 4170 eur.

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.

22 h
Fľaštička s vakcínou proti koronavírusu, ktorú vyvinuli vedci z Oxfordskej univerzity v spolupráci s farmaceutickou spoločnosťou AstraZeneca.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

10 h
Šimák zomrel v utorok (26. 1.) vo veku 72 rokov po dlhej a ťažkej chorobe.

Šimák zomrel vo veku 72 rokov.

24. máj

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop