Korzár logo Korzár Košice
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Rekonštrukcie električkových tratí sťažujú výjazdy košickým záchranárom

Záchranárskym zložkám zložité obchádzky komplikujú boj o životy.

Požiar na Jesenského. V decembri tam horela strecha, teraz by hasiči cez Mlynský náhon neprešli.Požiar na Jesenského. V decembri tam horela strecha, teraz by hasiči cez Mlynský náhon neprešli. (Zdroj: Judita Čermáková)

Jazdiť po rozkopaných Košiciach je náročné pre bežných vodičov, záchranárskym zložkám však zložité obchádzky komplikujú doslova boj o život.

KOŠICE. Hasiči aj pracovníci záchranky sa pri výjazdoch potýkajú so situáciami, ktoré musia riešiť doslova expresne.

Veď sa ponáhľajú zachraňovať životy a majetky ľudí a v takýchto prípadoch ide doslova o sekundy.

Hasiči priznávajú, že odkedy sa začali rekonštrukcie koľajísk, doba výjazdov sa predĺžila.

„Robí nám to problémy, mesto je v podstate uzavreté. Keď sa chceme dostať na stanicu, ktorá je od našej základne neďaleko, musíme ísť cez Mier či Moyzesovu ulicu. Keby tam naozaj začalo horieť, trvalo by nám dlhšie, kým by sme sa na stanicu dostali,“ vraví okresný riaditeľ hasičov Jozef Bodnár.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Kondične „osahávajú“ terén

Dodal, že v časoch, keď je výjazdov menej, vysielajú chlapov na kondičné jazdy, aby si „osahali“ terén. Hľadajú najoptimálnejšie trasy.

„Isté je, že doba dojazdu je dlhšia. Komplikuje nám to život, my si však poradíme. Problém však je, že aj keď ideme obchádzkou a sú tam kolóny, tie autá sa jednoducho nemajú kde uhnúť a tak sa zložito predierame. Nepozeráme na to, že minieme viac pohonných hmôt, sme tu pre ľudí, ale od ideálu to má ďaleko.“

Hasiči teda improvizujú, veď zásah môže byť niekde, kde už niekoľko rokov neboli.

„Aj preto sa snažíme študovať obchádzky. Môže však nastať aj prípad, že sa k požiaru či nehode kvôli obchádzkam a uzavretým miestam vôbec nedostaneme. Našťastie taká udalosť nebola a neradi by sme ju privolali.“

Skryť Vypnúť reklamu

Chýbajú informácie dopredu

Hasičom robí vrásky na čelách skutočnosť, že nie sú v dostatočnom časovom predstihu informovaní o zmenách v doprave, obchádzkových trasách a uzavretých cestách.

„Sami si zháňame informácie cez políciu, nikto nás, ako záchrannú zložku, neprizval k rokovaniam o uzáverách. Často sa o nich dozvieme skôr z novín, pritom my by sme mali o zmenách vedieť vopred. Treba sa pripraviť. V podstate robíme detektívnu prácu a často ide o kreativitu strojníka, veliteľa zásahu či ostatných, aby bol zásah prevedený včas a čo najefektívnejšie. No najprv sa k miestu treba dostať. Chýbajú mapy, podklady a ak sa k nejakým dostaneme, väčšinou nie dostatočne načas. Chápeme, že sa práce v meste urobiť musia, ale hasiči sa po meste zo srandy nepremávajú.“

Skryť Vypnúť reklamu

Snažia sa vyhýbať

Zdravotnícki záchranári tvrdia, že informácie o plánovaných etapách rekonštrukcie, obmedzeniach a zmenách v doprave od magistrátu dostávajú kontinuálne.

„Na ich základe prispôsobujeme svoju činnosť tak, aby nedošlo k predlžovaniu dojazdu ambulancií záchrannej zdravotnej služby,“ vysvetľuje námestníčka riaditeľa Záchrannej služby Košice Andrea Kočišová.

Kritickým križovatkám, kde môžu nastať problémy v presune sanitiek, sa snažia vyhýbať. Za najkritickejší úsek označili križovatku Štúrova - Moyzesova - Rastislavova.

„Záchranári využívajú prednostne takzvané vonkajšie okruhy alebo viacprúdové cestné komunikácie a križovatky, ako sú Jantárová, Alejová, Južné nábrežie, Červený rak, Nižné Kapustníky, ktoré aj keď reálne znamenajú viac najazdených kilometrov, prinášajú benefit skrátenia času dojazdov na miesto určenia.“

Nezastať v lieviku

V rámci rekonštrukcií je najmä v čase dopravnej špičky veľká koncentrácia áut na Watsonovej ulici, cez Mlynský náhon alebo Kuzmányho.

Kočišová hovorí, že vodiči ambulancií záchrannej služby sa vedia prispôsobiť aktuálnej dopravnej situácii.

„Vodiči osobných či nákladných automobilov by si však mali uvedomiť, že našim húkajúcim sanitkám pomôžu v kritických miestach zúženia z dvojprúdovej na jednoprúdovú cestu tým, že čo najrýchlejšie a bezpečne prejdú kritickým miestom „lievika“ a nie zastanú v ňom.“


sanitka-kag_res.jpg

Situácia na Watsonovej počas rannej špičky. Sanitka prešla do protismeru.

sanitka-2_res.jpg

Bočí doprava, kadiaľ sa pripájajú autá z Letnej ulice.

sanitka5_r3172_res.jpg

Napája sa späť na svoj smer a pokračuje v ceste. Foto k článku: Katarína Gécziová

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 185
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 521
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 537
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 218
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 011
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 721
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 567
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 417
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 412
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 307
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

PCR testy odhalili na východe vyše päťsto nových prípadov

Zomrelo ďalších sto ľudí, očkovanie postupuje pomaly.

Ráno horelo v jednom z košických bytov. Majiteľku zachránil sused

Časť obyvateľov museli evakuovať, neskôr sa mohli vrátiť domov.

Z bytu šľahali poriadne plamene.

Košická župa odkryla odmeny. Priemerne 1 037 eur na úradníka

Otázky nestačili, zabral až slobodný prístup k informáciám.

Košický župan Rastislav Trnka.
POZNÁMKA

Prešľap župy s odmenami je nepochopiteľný

Odpoveď kraja bola všetko iné, len nie priesvitná a zrejmá.

Úrad Košického samosprávneho kraja.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha
Nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop