KOŠICE. Trestným oznámením pre obmedzovanie osobnej slobody, ktoré dala polícii cestujúca košickej MHD, ale i podnetom na priestupok proti občianskemu spolunažívaniu, ktorý na pasažierku podala revízorka, sa skončil dramaticky vyzerajúci utorkový incident z autobusu DPMK pri amfiteátri, kde asistovali aj tri motorizované policajné hliadky.
Cestujúca: SMS som poslala
Cestujúca priznala, že nastúpila bez lístka. Tvrdí, že SMS poslala, len spätná jej ešte nedošla, revízori ju napadli, zavolali na ňu policajtov a do práce, kam išla, sa nedostala.
„Na polícii ma držali do 15.55 (konflikt sa stal okolo 13.30 – pozn. red.). Potom som šla do nemocnice, kde mi lekár napísal, že mám pomliaždeniny, a kázal mi zostať v pokoji aspoň tri dni, lebo som aj zvracala,“ opísala Ivana.
Myslí si, že revízori nemali právo obmedziť jej osobnú slobodu, dať zablokovať dvere autobusu a neumožniť jej ísť do práce.
„Verím, že na kamerovom zázname to bude vidieť.“
Revízorka: Robila scény
Revízorka nám povedala, že pasažierka nemala lístok, robila scény a ona napadla ju.
„Bližšie informácie poskytneme po objasnení prípadu,“ reagoval DPMK.
„Okolnosti incidentu preverujeme a rozhodneme o ďalšom postupe,“ uviedla polícia.
Ľudia: Niektorých len vykážu...
Prípad rozpútal na internetovej stránke www.korzar.sk búrlivú diskusiu našich čitateľov.
„Cestujúci má podľa prepravných podmienok DPMK povinnosť mať SMS lístok prijatý v mobile už v momente nástupu do vozidla. Pasažierka v práve nebola,“ napísal istý Košičan.
„Možno ju mali rovno zastreliť, spáchať taký príšerný zločin, hnusné...“ ironizoval iný.
„Z morálneho hľadiska bolo zvrhlé chcieť od nej pokutu (60 eur) - ulice vyzerajú ako po bombardovaní, človek poriadne nevie, čo kedy kam ide. V Nemecku by ju upozornili, že si má počkať na SMS, ale keďže to zrejme nebolo úmyselné, popriali by jej pekný deň,“ zamyslel sa ďalší.
„Zaujímalo by ma, či by taký postup platil aj na ozaj ‚čierneho‘ pasažiera... Ale takých len vykážu z vozidla! Avšak na ľudí, ktorí si lístok kúpia, si trúfajú,“ tvrdí občan.
Hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová reagovala, že ich revízori postupujú voči všetkým čiernym pasažierom rovnako, bez ohľadu na sociálnu situáciu či farbu pleti.
„Len raz by sa ma dotkol“
„Revízor nemá právo sa ťa čo len dotknúť, nieto ešte pritlačiť či obmedziť na slobode. Mňa by sa revízor dotkol len raz...“ vyjadril sa jeden z diskutérov.
„Kecy, že ťa revízor nemá právo zdržať či pýtať doklady, si nechaj. Do vozidla nastupuješ dobrovoľne, že? Ak nemieniš platiť, choď autom alebo pešo,“ protirečil mu iný.
„Ani cestujúca v tom nebude úplne nevinne. Zo desať rokov som cestovala košickou MHD a vždy pri kontrole sa najprv pozdravili, potom požiadali lístok. Ak niekomu dávali pokutu a dotyčný sa správal normálne, riešilo sa to potichu a pokojne,“ reagovala Košičanka.
Nestačí odoslaná SMS?
„Mohli pri nej počkať chvíľu, pokiaľ jej príde potvrdená SMS. Ak by nedošla, bol by to dôkaz, že klamala,“ navrhujú v diskusii.
„Keď vidia, že som už SMS poslal, je jasné, že som už zaplatil a lístok dostanem. Že to dlho trvá, je vina na ich strane. Prečo musím čakať na spätnú SMS?“ pýta sa ďalší Košičan.
Podľa jedného z diskutujúcich je však zo strany DPMK zámerne nastavené dvojminutové čakanie na spätnú SMS prevenciou pred podvodmi.
„Ak by ako doklad platilo nie až prijatie SMS lístka, ale už odoslanie SMS požiadavky, cestovalo by sa najmä zadarmo - s prstom na tlačidle ‚odoslať SMS‘...“
Pasažier Adrián ale upozorňuje:
„Nedávno som poslal SMS, no lístok mi prišiel až po piatich minútach, keď som už vystupoval...“
DPMK sa k námietkam a otázkam cestujúcich do uzávierky nevyjadril.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári