Korzár logo Korzár Košice

Tam, kde stačí jeden autobus, musia nasadiť dva elektrobusy

Košice masívne kupujú elektrobusy, hoci sú oveľa drahšie. Za cenu jedného by boli dva autobusy.

Košické elektrobusy. Bez rýchlonabíjačky dokážu zvládnuť iba pol služby. DPMK ju nekúpil pre prvých päť a neplánuje ani pre ďalších 30 vozidiel.Košické elektrobusy. Bez rýchlonabíjačky dokážu zvládnuť iba pol služby. DPMK ju nekúpil pre prvých päť a neplánuje ani pre ďalších 30 vozidiel. (Zdroj: Judita Čermáková)

Elektrobusy nevozia cestujúcich iba občas, ako sme uviedli, ale každý deň. Ich efektivita je však aj tak viac ako diskutabilná.

KOŠICE. Pred vyše týždňom sme v článku s názvom – DPMK kúpi elektrobusy. Doterajšie využíva biedne – informovali, že podľa údajov o výprave z nezávislého dopravného portálu imhd.sk ich nasadzuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) iba pár dní v mesiaci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Redaktor imhd.sk Sebastián Baran nás po vyjdení článku upozornil, že údaje, z ktorých sme vychádzali, nie sú zďaleka úplné.

SkryťVypnúť reklamu

„Na rozdiel od bratislavských kolegov nedisponujeme úplne kompletnými informáciami o výprave vozidiel košickej MHD vrátane elektrobusov. Tie u nás vždy ručne dopĺňajú naši spolupracovníci dobrovoľne na základe svojich pozorovaní vo svojom okolí v ich vlastnom voľnom čase, a teda podanie informácií o výprave elektrobusov tak, ako ste to urobili vo svojom článku, považujeme za nepresné.“

[content type="avizo-clanok" id="8008206" url-type="sme-article" title="Prečítajte si aj poznámku Petra Jabrika" img="https://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/2/56/5687042/5687042.jpeg?rev=2"][/content]

Denne jazdia 2 až 4 kusy

Baran dodal, že na základe ich dlhodobých pozorovaní a informácií by mala byť denne vonku z piatich košických elektrobusov celkom dvojica (cez voľné dni) až štvorica (cez pracovné dni) na linkách 22 a 30.

SkryťVypnúť reklamu

Z toho vyplýva, že cez voľné dni stoja v garáži tri elektrobusy a každý pracovný deň minimálne jeden.

Aj od DPMK sme žiadali oficiálnu informáciu, ako teda často elektrobusy využíva. Neodpovedal.

Z neoficiálneho zdroja sme sa dozvedeli, ako to funguje na celodennej službe. Pri naftovom autobuse sa striedajú dvaja vodiči (jeden ráno a jeden popoludní) v jednom vozidle.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3V5G na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 120
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 737
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 992
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 374
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 956
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 223
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 065
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 922
  1. Marián Gunár: Dnes je 8. apríl deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  2. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  3. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  4. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  5. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  6. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  7. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  8. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 780
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 336
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 256
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 685
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 250
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 870
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 738
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 604
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marián Gunár: Dnes je 8. apríl deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  2. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  3. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  4. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  5. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  6. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  7. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  8. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 780
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 336
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 256
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 685
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 250
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 870
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 738
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 604
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu