Elektrobusy nevozia cestujúcich iba občas, ako sme uviedli, ale každý deň. Ich efektivita je však aj tak viac ako diskutabilná.
KOŠICE. Pred vyše týždňom sme v článku s názvom – DPMK kúpi elektrobusy. Doterajšie využíva biedne – informovali, že podľa údajov o výprave z nezávislého dopravného portálu imhd.sk ich nasadzuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) iba pár dní v mesiaci.
Redaktor imhd.sk Sebastián Baran nás po vyjdení článku upozornil, že údaje, z ktorých sme vychádzali, nie sú zďaleka úplné.
„Na rozdiel od bratislavských kolegov nedisponujeme úplne kompletnými informáciami o výprave vozidiel košickej MHD vrátane elektrobusov. Tie u nás vždy ručne dopĺňajú naši spolupracovníci dobrovoľne na základe svojich pozorovaní vo svojom okolí v ich vlastnom voľnom čase, a teda podanie informácií o výprave elektrobusov tak, ako ste to urobili vo svojom článku, považujeme za nepresné.“
[content type="avizo-clanok" id="8008206" url-type="sme-article" title="Prečítajte si aj poznámku Petra Jabrika" img="https://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/2/56/5687042/5687042.jpeg?rev=2"][/content]
Denne jazdia 2 až 4 kusy
Baran dodal, že na základe ich dlhodobých pozorovaní a informácií by mala byť denne vonku z piatich košických elektrobusov celkom dvojica (cez voľné dni) až štvorica (cez pracovné dni) na linkách 22 a 30.
Z toho vyplýva, že cez voľné dni stoja v garáži tri elektrobusy a každý pracovný deň minimálne jeden.
Aj od DPMK sme žiadali oficiálnu informáciu, ako teda často elektrobusy využíva. Neodpovedal.
Z neoficiálneho zdroja sme sa dozvedeli, ako to funguje na celodennej službe. Pri naftovom autobuse sa striedajú dvaja vodiči (jeden ráno a jeden popoludní) v jednom vozidle.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári