Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 17:53

Špak o obnove košických tratí: Vedenie mesta vedome klamalo

Opoziční politici kritizujú vedenie mesta. Petíciu za odstúpenie primátora prerušili.

Primátor Richard Raši. Petíciu za jeho odvolanie prerušili.Primátor Richard Raši. Petíciu za jeho odvolanie prerušili. (Zdroj: Judita Čermáková)

Opoziční politici kritizujú vyjadrenia a konanie vedenia mesta v súvislosti s rekonštrukciou električkových tratí. Petíciu za odstúpenie primátora prerušili.

Agentúrny text sme doplnili informáciami redakcie Korzára.

KOŠICE. Komunálni politici Siete v utorok predstúpili pred novinárov v súvislosti s ďalším predĺžením termínu rekonštrukcie električkovej trate Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie do 25. októbra.

Sieť: Nereálne termíny, klamanie

Podľa strany Sieť bol už prvý termín 31. júla 2015 od začiatku nereálny, ale keď na to poukázali v marci, od primátora Richarda Rašiho (Smer) si podľa nich vyslúžili obvinenie z politikárčenia „a pomaly na nás išiel dávať trestné oznámenia. Pritom ten termín bol len na papieri a nemal žiadnu oporu v realite“.

Skryť Vypnúť reklamu

„Nedá mi necitovať primátora, ktorý označil aj termín 28. 9. za posledný a nemenný. Čo také zásadné sa zmenilo, že už druhýkrát bez mihnutia oka zavádza Košičanov? Podľa nás je dôvod jediný - magistrát na čele s Rašim klamal v zime, na jar aj v lete,“ povedal v utorok mestský poslanec Miroslav Špak (Sieť).

Podľa neho neustále výhovorky na ministerstvo, zhotoviteľa, opozíciu, prezentácia nereálnych termínov svedčia o tom, že „primátor nemal rekonštrukciu pod kontrolou od samého začiatku“.

Ako príklad klamania uviedol vyjadrenie vtedajšieho viceprimátora Jána Jakubova (Smer), ktorý niekoľkokrát uisťoval Košičanov, že rekonštrukcia Kuzmányho bude skončená do konca roka 2014.

„Tvrdil pritom, že má garancie od zhotoviteľa a niekoľkokrát zdôraznil, že termín dokončenia stavby do 31. 7. 2015 nie je možné zmeniť. Pravda je taká, že ním prezentovaný termín nebol potvrdený zhotoviteľom a v žiadnom prípade nebol ani reálny, o čom Jakubov musel vedieť. Prečo však termín prezentoval? Odpovede treba hľadať v jeho a Rašiho kampani pred vlaňajšími komunálnymi voľbami. Jakubov vedome klamal Košičanov,“ poznamenal Špak.

Skryť Vypnúť reklamu

Jakubov: Bolo v silách Dúhy to stihnúť

„Odmietam obvinenia, že som cielene zavádzal obyvateľov Košíc a klamal. Aj to, že to slúžilo pre komunálne voľby. To je zavádzajúce a demagogické,“ reagoval Jakubov.

Dodal, že zástupcovia zhotoviteľa – spoločnosti Dúha – niekoľkokrát potvrdili možnosť ukončenia prvej etapy do konca roka 2014.

„To, že počas stavby sa vyskytli mnohé nepredvídané okolnosti pri otvorení podložia, za to nemohol zhotoviteľ ani investor.“

Majiteľ Dúhy Miroslav Remeta v júnovom rozhovore pre Korzár tiež povedal, že sa od začiatku vôbec nepočítalo s tým, že Kuzmányho sa urobí skôr, teda do konca roka.

„Ja som stavebný inžinier - investičák, pán Remeta je ekonóm. Komunikoval som s jeho ľuďmi. Verte mi, že bolo v silách Dúhy dokončiť túto trasu do konca roka,“ zdôraznil Jakubov.

Skryť Vypnúť reklamu

Trnka: Vedia robiť len estrády

Sieť vyzvala magistrát aj na zverejnenie rozsahu zmien projektovej dokumentácie voči pôvodnému projektu a cenu, ktorú za tieto zmeny navyše zaplatí.

„Projekt IKD, ktorý dodal magistrát, podľa našich informácií ani zďaleka nebol spracovaný tak dôkladne, ako by mal byť, čoho dôkazom sú aj neustále zmeny,“ povedal Rastislav Trnka, vicestarosta mestskej časti Staré Mesto.

Otázkou je podľa neho aj to, či bude rekonštruovaná trať skolaudovaná ako električková alebo duálna, keďže má byť prispôsobená na prevádzku tram-trainov (vlakoelektričiek).

„Magistrát pod vedením Rašiho je schopný realizovať len zábavné akcie a estrády pre Košičanov, no vo väčších investičných projektoch zlyháva,“ skonštatoval Trnka.

Petícia za odstúpenie primátora Rašiho dosiahla podľa predsedu petičného výboru Ladislava Lorinca 10 000 podpisov.

Organizátori sa v auguste rozhodli dočasne prerušiť zber podpisov a pridať sa k celoštátnej petícii za hmotnú zodpovednosť politikov a za vylúčenie schránkových firiem z verejného priestoru.

Mesto reaguje, že chyba nie je v ňom

„Mesto Košice ako objednávateľ manažuje obe stavby (rekonštrukcia električkovej trate + modernizácia eleketričkových uzlov - MEU) a pristupuje k nim navlas rovnako zodpovedne. Stavba MEU nemešká ani jediný deň, chyba teda nie je v meste Košice. Čo sa týka projektovej dokumentácie v rámci projektu Integrovanej koľajovej dopravy (IKD), túto nepripravovalo mesto, ale Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), lebo práve ŽSR mali byť pôvodne prijímateľom peňazí z fondov Európskej únie, určených na realizáciu projektu,“ reagoval na Sieť Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 579
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 354
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 162
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 876
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 606
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 381
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 792
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 143
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Správny smer si niektorí vodiči vyberajú v poslednej chvíli.

V Kolinovciach pri povodniach zasahujú s polstoročnou technikou

Rozvodnený Hornád zaplavuje obec v okrese Spišská Nová Ves pravidelne.

Dobrovoľným hasičom v Kolinovciach slúži 48-ročná avia.
Anna Jurčenková.

Rábek bol v karanténe štrnásť dní. Aj tak chcú hádzanári Prešova vyhrať

S francúzskym tímom Nimes pricestoval i Košičan Paul.

Za Nimes chytá aj Slovák Teodor Paul.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop