Nepríjemné prekvapenie zažila minulý týždeň dlhoročná čitateľka Korzára Mária Fekiačová. Dôchodkyňa z košickej Terasy išla zaplatiť páreurovú faktúru za pevnú linku od Slovak Telekomu na Poštu 11. Tam od nej zamestnankyňa chcela, aby sa legitimovala občianskym preukazom.
KOŠICE. „Celý život platím šeky, no toto odo mňa ešte nikto nikdy nepožadoval. Našťastie som občiansky mala pri sebe a nemusela som sa poňho vracať domov. Potom som ešte musela podpísať, že súhlasím so spracovaním svojich osobných údajov. No na čo to komu bude? Platila som pritom aj šeky od UPC a SIPO a občiansky odo mňa nikto nechcel. Platím predsa ja im, nie oni mne, tak prečo sa ešte musím legitimovať,“ rozhorčovala sa s tým, že keďže nemá doma internet, nemôže platiť žiaden zo svojich šekov elektronicky.
Telekom: My o tom nerozhodujeme
Ako sme sa dozvedeli, Slovak Telekom (ST) podobne ako napr. O2 prešiel od 1. októbra pri „neelektronických“ platbách za svoje služby na tzv. produkt ePoukaz, ktorý sa dá spoznať podľa toho, že šek je namiesto „klasického“ zeleného v bielej farbe.
ST nás s otázkami k platbám odporučil obrátiť sa na Slovenskú poštu.
Pošta: Pri e-poukaze ide o bankový produkt
Podľa hovorkyne Slovenskej pošty Stanislavy Pondelovej zaznamenali v posledných dňoch viaceré dopyty od občanov, ktoré sa týkajú preukazovania totožnosti pri platbách šekom na poštách.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári