Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Združenie Dúha - ZUE ukončilo obnovu košických električkových tratí

Električky však po zrekonštruovanej trati ešte nejaký čas nebudú premávať.

(Zdroj: ilustračné TASR)

Združenie Dúha - ZUE ukončilo rekonštrukciu električkových tratí v Košiciach. Trasa od Námestia Maratónu mieru po Staničné námestie je plne prejazdná pre automobilovú dopravu.

KOŠICE. Rekonštrukcia trvala štrnásť mesiacov a jej výsledkom sú moderné a bezpečné električkové trate. Náklady na rekonštrukciu dosiahli takmer 40 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Projekt je financovaný z eurofondov vo výške 85 percent, 10 percent financuje štát a piatimi percentami sa podieľa na projekte mesto Košice. Združenie Dúha – ZUE začalo s rekonštrukciou v auguste

SkryťVypnúť reklamu

„Ďakujeme Košičanom a návštevníkom mesta za trpezlivosť, naším partnerom a pracovníkom na stavbe za spoluprácu a dobre odborne vykonanú prácu. Veríme, že rekonštrukcia bola dobrým krokom pre moderné a bezpečné Košice,“ povedal Miroslav Remeta, majiteľ spoločnosti Dúha, a.s.

Výsledkom sú tichšie trate

„Rekonštrukcia električkových tratí od Námestia Maratónu Mieru po Staničné námestie sa niesla v znamení množstva práce, zaťažila v meste dopravnú situáciu, ale jej výsledkom sú úplne nové električkové trate - tichšie, pohodlnejšie a hlavne bezpečnejšie pre Košičanov. Architektonicky skrášlili mesto aj vďaka novovzniknutým zatrávneným plochám, ktoré tvoria viac ako polovicu z celkovej 3,3 km dlhej rekonštruovanej trate,“ zhodnotil rekonštrukciu Remeta.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že od augusta minulého roku zhotovitelia stavby uskutočňovali výmenu koľajového spodku a v rámci nej aj preložky inžinierskych sietí. Išlo o rozvodov plynu, elektriny, vody, optických káblov, ochranu a výmenu kanalizačných rozvodov, atď. „Niektoré siete boli dokonca zo začiatku 20. storočia a ich výmena bola už nevyhnutná,“ pripomenul Remeta.

Aj ochranné prvky

Po ukončení podzemných prác realizovalo združenie výmenu a úpravu koľajového zvršku - nadzemnej časti električkovej trate - kde boli položené nové koľajnice, nové trakčné vedenia na celom úseku a tiež boli zatrávnené koľajiská.

V rámci prác združenie rekonštruovalo aj priechody a prejazdy cez križovatky a zmodernizovalo aj cestnú svetelnú signalizáciu. Stavbári modernizovali všetky nástupištia na celej trase a dopĺňali nové.

SkryťVypnúť reklamu

Inštalovali aj ochranné, bezpečnostné a bezbariérové prvky pre telesne a zrakovo postihnutých.

Spoločnosť inštalovala kamerový systém prepojený na dopravný dispečing mesta Košice po celej dĺžke trate, osadila nové prístrešky pre cestujúcich, tiež nainštalovali elektronické LCD tabule, ktoré poskytnú aktuálne informácie o najbližších odchodoch električiek z danej zastávky.

O termíne rozhodne DPMK

„Počas mesiacov september a október sme uskutočnili funkčné skúšky jednotlivých úsekov, ale aj diela ako celku. Celé dielo sme realizovali podľa stavebného projektu a ukončili sme ho v pôvodne plánovanom termíne na výstavbu, a to 14 mesiacov, ktorý uplynul 2. októbra 2015. Aj napriek posunom termínu sme ukončili všetky stavebné práce v rozsahu základnej zmluvy o dielo do tohto termínu,“ vyhlásil Remeta.

Električky však po zrekonštruovanej trati ešte nejaký čas nebudú premávať.

V súčasnosti na rekonštrukcii električkových uzlov – križovatkách s výhybkami finišuje aj spoločnosť Eurovia, ktorá má práce ukončiť do konca októbra.

Ako uviedla mediálna zástupkyňa spoločnosti Dúha, o tom, kedy začnú premávať po zrekonštruovanej trati električky, rozhodne Dopravný podnik mesta Košice.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 550
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 561
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 734
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 487
  5. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 2 904
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 295
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 028
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 379

Blogy SME

  1. Dana Janebová: Bez názvu
  2. Michala Guľasová: Michael Connelly - Zákon neviny - knižná recenzia
  3. Vlasta Žampová: Ján Kuciak by mal dnes 32 rokov nikto z vlády ani jeho kolegovia si na neho ani nespomenuli !!!
  4. Martina Paulenová: Ste unavený a máte chuť na omietku? (o prejavoch nedostatku železa)
  5. Miriam Studeničová: Kristus nikdy nemal na mysli cirkev v súčasnej podobe!
  6. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  7. Ján Franz: Letisko Željava
  8. Inštitút strategických politík: Čo prinesie členstvo Fínska pre NATO?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 018
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 098
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 362
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 085
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 923
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 529
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 912
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 642
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ruskí vojaci prehľadávajú ukrajinských vojakov počas ich evakuácie z obliehanej oceliarne Azovstaľ.

Šéf Dumy výmenu vojakov odmieta.


3 h
Komentátor SME Peter Schutz.

Najväčšie bezpečnostné riziko chodí a straší, že ide vyhrať budúce voľby.


2 h
Martin Škrtel.

Ukončil kariéru. Nepamätám si deň, ktorý by som strávil bez bolesti, vravel.


1 h
Fínsky prezident Sauli Niinistö a švédska premiérka Magdalena Anderssonová na spoločnej tlačovej konferencii.

Rusko vyhostí dvoch fínskych diplomatov.


a 6 ďalší 18 h

Blogy SME

  1. Dana Janebová: Bez názvu
  2. Michala Guľasová: Michael Connelly - Zákon neviny - knižná recenzia
  3. Vlasta Žampová: Ján Kuciak by mal dnes 32 rokov nikto z vlády ani jeho kolegovia si na neho ani nespomenuli !!!
  4. Martina Paulenová: Ste unavený a máte chuť na omietku? (o prejavoch nedostatku železa)
  5. Miriam Studeničová: Kristus nikdy nemal na mysli cirkev v súčasnej podobe!
  6. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  7. Ján Franz: Letisko Željava
  8. Inštitút strategických politík: Čo prinesie členstvo Fínska pre NATO?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 018
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 098
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 362
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 085
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 923
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 529
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 912
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 642
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu