Korzár logo Korzár Košice

Združenie Dúha - ZUE ukončilo obnovu košických električkových tratí

Električky však po zrekonštruovanej trati ešte nejaký čas nebudú premávať.

(Zdroj: ilustračné TASR)

Združenie Dúha - ZUE ukončilo rekonštrukciu električkových tratí v Košiciach. Trasa od Námestia Maratónu mieru po Staničné námestie je plne prejazdná pre automobilovú dopravu.

KOŠICE. Rekonštrukcia trvala štrnásť mesiacov a jej výsledkom sú moderné a bezpečné električkové trate. Náklady na rekonštrukciu dosiahli takmer 40 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Projekt je financovaný z eurofondov vo výške 85 percent, 10 percent financuje štát a piatimi percentami sa podieľa na projekte mesto Košice. Združenie Dúha – ZUE začalo s rekonštrukciou v auguste

SkryťVypnúť reklamu

„Ďakujeme Košičanom a návštevníkom mesta za trpezlivosť, naším partnerom a pracovníkom na stavbe za spoluprácu a dobre odborne vykonanú prácu. Veríme, že rekonštrukcia bola dobrým krokom pre moderné a bezpečné Košice,“ povedal Miroslav Remeta, majiteľ spoločnosti Dúha, a.s.

Výsledkom sú tichšie trate

„Rekonštrukcia električkových tratí od Námestia Maratónu Mieru po Staničné námestie sa niesla v znamení množstva práce, zaťažila v meste dopravnú situáciu, ale jej výsledkom sú úplne nové električkové trate - tichšie, pohodlnejšie a hlavne bezpečnejšie pre Košičanov. Architektonicky skrášlili mesto aj vďaka novovzniknutým zatrávneným plochám, ktoré tvoria viac ako polovicu z celkovej 3,3 km dlhej rekonštruovanej trate,“ zhodnotil rekonštrukciu Remeta.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že od augusta minulého roku zhotovitelia stavby uskutočňovali výmenu koľajového spodku a v rámci nej aj preložky inžinierskych sietí. Išlo o rozvodov plynu, elektriny, vody, optických káblov, ochranu a výmenu kanalizačných rozvodov, atď. „Niektoré siete boli dokonca zo začiatku 20. storočia a ich výmena bola už nevyhnutná,“ pripomenul Remeta.

Aj ochranné prvky

Po ukončení podzemných prác realizovalo združenie výmenu a úpravu koľajového zvršku - nadzemnej časti električkovej trate - kde boli položené nové koľajnice, nové trakčné vedenia na celom úseku a tiež boli zatrávnené koľajiská.

V rámci prác združenie rekonštruovalo aj priechody a prejazdy cez križovatky a zmodernizovalo aj cestnú svetelnú signalizáciu. Stavbári modernizovali všetky nástupištia na celej trase a dopĺňali nové.

SkryťVypnúť reklamu

Inštalovali aj ochranné, bezpečnostné a bezbariérové prvky pre telesne a zrakovo postihnutých.

Spoločnosť inštalovala kamerový systém prepojený na dopravný dispečing mesta Košice po celej dĺžke trate, osadila nové prístrešky pre cestujúcich, tiež nainštalovali elektronické LCD tabule, ktoré poskytnú aktuálne informácie o najbližších odchodoch električiek z danej zastávky.

O termíne rozhodne DPMK

„Počas mesiacov september a október sme uskutočnili funkčné skúšky jednotlivých úsekov, ale aj diela ako celku. Celé dielo sme realizovali podľa stavebného projektu a ukončili sme ho v pôvodne plánovanom termíne na výstavbu, a to 14 mesiacov, ktorý uplynul 2. októbra 2015. Aj napriek posunom termínu sme ukončili všetky stavebné práce v rozsahu základnej zmluvy o dielo do tohto termínu,“ vyhlásil Remeta.

Električky však po zrekonštruovanej trati ešte nejaký čas nebudú premávať.

V súčasnosti na rekonštrukcii električkových uzlov – križovatkách s výhybkami finišuje aj spoločnosť Eurovia, ktorá má práce ukončiť do konca októbra.

Ako uviedla mediálna zástupkyňa spoločnosti Dúha, o tom, kedy začnú premávať po zrekonštruovanej trati električky, rozhodne Dopravný podnik mesta Košice.

Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 835
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 644
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 796
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 276
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 457
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 758
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu