Šéfovia prešovskej firmy Dúha pozvali v piatok novinárov na prehliadku hotovej električkovej trate. Svoju robotu chválili. A čo sa kritizovalo, označili za problém projektu.
KOŠICE. Prehliadka odštartovala pri Mestskej krytej plavárni. Na moste nad Štefánikovou sa na veľkej časti jednej strany nové zábradlie iba napojilo na staré, ktoré sa nevymenilo. Vyzerá to tragikomicky.
„Projektanti mali možnosť dať do projektu niečo a ten je potom striktný v tom, že sa nemôžete od neho posunúť na meter do plusu ani do mínusu. Mohli sme to opraviť na náklady mesta. Lenže takúto možnosť nám nedalo,“ vysvetlil Remeta.
Kritiku uloženia gúm označil za neodbornú
Tvrdí, že podobné to bolo aj v prípade cestných koľajových prejazdov.
„Polemizovalo sa, že sa robili niekde asfaltové, aby sa urobili rýchlo. To je nezmysel. Tie, ktoré mali byť podľa projektu asfaltové či gumové alebo dláždené, také aj sú. Ani jeden nebol zmenený kvôli zrýchleniu stavby.“
K popraskanému asfaltu pri koľajniciach na niektorých prejazdoch uviedol, že také bolo technické riešenie.
„Koľajnica je chránená gumeným tesnením, ktoré je pružné, takže tam ten asfalt vždy bude pružiť.“
Na trati položili desiatky kilometrov protihlukových gúm. Podľa kritikov na webe sú miesta, kde to vyzerá, akoby boli urobené šlendriánsky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári