Rozprával sa s mnohými vodičmi, prekutral fotky archívu DPMK z nehody aj z obhliadky už vo vozovni a zbieral rôzne materiály. Dospeli k dvom možným príčinám havárie. Zdôraznil však, že čo sa naozaj stalo, sa už v súčasnosti presne zistiť nedá a mohlo ísť aj o zhluk nejakých ďalších okolností.
KOŠICE. „Mohlo ísť o poruchu nadradenosti obvodov a neustále zrýchľovanie s nereagovaním na brzdu. To sa stalo pred pár rokmi na Terase môjmu známemu práve na súprave T3. Nedá sa tomu predísť a šanca je možno tak jedna k miliónu, že sa to stane. A predsa. T3 má ‚implementovanú‘ nadradenosť brzdných obvodov voči jazdným. Jednoducho brzda bude vždy účinkovať aj napríklad cez stlačenú jazdu (plyn). Známemu sa však vozidlo ‚zbláznilo‘, začalo neustále zrýchľovať a brzdy nereagovali. Nehavaroval. Prečo? Vyzná sa v koncepcii T3, o tejto anomálii počul, a tak spravil len jednu vec - vypol a zapol riadenie. To ‚zresetovalo‘ vozidlo a brzdy začali fungovať normálne.“
Vodička za električkou smrti: Neverím vo vinu kolegyneČítajte
Otázne je, prečo električka tak zrýchlila
Druhá možná príčina tiež súvisí s veľkým zrýchlením vozidla.
A to môže spôsobiť buď vodička, alebo porucha, už spomínaná pri prvej možnosti, ktorú Matta preferuje.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári