Cez víkend sa presne po polroku skončili dopravné obmedzenia na diaľnici D1 z Prešova do Budimíra. Hoci obmedzenie rýchlosti zmizlo, oranžové čiary zužujúce pruhy na ceste zostali. Niektorí vodiči sú zmätení.
KOŠICE. Vodičku Martinu počas nedeľňajšej cesty na prešovský cintorín síce potešilo, že si na diaľnici môže po dlhšej dobe nastaviť tempomat na 120 km/hod, no ani ona nechápala, prečo na vozovke naďalej „svieti“ oranžové vodorovné značenie na miestach už len bývalého zúženia pruhov.
Podľa vyjadrenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) by si však vodiči takúto situáciu už nemali dlho „vychutnávať“, keďže najneskôr do konca týždňa by mali byť oranžové čiary minulosťou.
Diaľničiari by ich zrejme mali jemne vyfrézovať, aby neboli viditeľné.
Skanska išla za 15 miliónov, NDS čakala o polovicu viac
NDS zaplatila za bezpečnostné úpravy na spomínanom úseku diaľnice D1 Prešov – Budimír ako aj na privádzači Prešov takmer 15 miliónov eur.
Tieto práce na oboch úsekoch v celkovej dĺžke takmer 22 km realizovala spoločnosť Skanska Sk, ktorá spomedzi troch uchádzačov zvíťazila v tendri.
Jej subdodávatelia celkovo vykonali 55,4 % prác zo zmluvnej ceny. NDS pôvodne predpokladala sumu zhruba o polovicu vyššiu.
Medzi Prešovom a Budimírom sa vymenili a doplnili zvodidlá pre príslušné úrovne zachytenia. Takisto sa vykonali aj práce v strednom deliacom páse, na krajniciach, odvodňovacích zariadeniach, dopravnom značení a na dopravných zariadeniach.
Tým sa zabezpečil súlad bezpečnostných opatrení s aktuálne platnými normami a predpismi.
Vyliali 7,6 hektára asfaltu
„Počas rekonštrukcie sme osadili 4 750 ks betónových a 26 000 m oceľových zvodidiel, zrealizovali sme 76 000 m2 asfaltového krytu a konštrukčných vrstiev v strednom deliacom páse, 57 000 m2 sypaných krajníc a položili sme 3 700 m štrbinových žľabov,“ uviedol oblastný manažér spoločnosti Skanska SK Ivan Gajdoš.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári