Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 19:27

Rekonštrukcia košických tratí sa skončila. Kedy po nich začnú jazdiť električky?

Primátor Richard Raši vyjadril s prácami na stavbe absolútnu spokojnosť.

(Zdroj: TASR/František Iván)

Rekonštrukcia električkových tratí sa skončila. Primátor Raši prebral za mesto ako investora už aj obnovené uzly.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Symbolickou koľajnicou odovzdala v pondelok zhotoviteľská firma Eurovia SK primátorovi Richardovi Rašimu (Smer) hotové dielo Modernizácia električkových uzlov (MEU).

V Košiciach sa tým skončila masívna obnova tratí, zahŕňajúca aj úsek Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie (IKD), ktorý robilo zhotoviteľské konzorcium Dúha – ZUE.

Symbolická koľajnica. Rašimu ju odovzdal šéf Eurovie Šinály. Foto: Judita Čermáková

Vymenili vyše 10 kilometrov koľajníc

„Stavba bola mimoriadne náročná pre zhotoviteľa aj pre obyvateľov Košíc pre dopravné obmedzenia. Relatívne krátky čas rekonštrukcie (od mája do konca októbra – pozn. red.) si vyžiadal mimoriadne opatrenia a nasadenie. Stavba je dokončená, práve prebieha kolaudačné konanie. Chceli by sme, aby bolo ukončené do konca novembra, ale to závisí od príslušných úradov, nie od nás,“ povedal počas brífingu generálny riaditeľ Eurovie Róbert Šinály.

Na siedmich uzloch dovedna vymenili 10 250 metrov koľajníc, zabudovali viac ako 15 000 metrov štvorcových antivibračných rohoží, do koľajového lôžka bolo potrebných takmer 6 000 metrov kubických kameniva a na trolejové vedenie sa spotrebovalo viac ako 7–tisíc metrov káblov.

Celková vyasfaltovaná plocha je viac ako 27–tisíc metrov štvorcových.

„Súčasťou bola i rekonštrukcia a modernizácia šiestich električkových a jedného autobusového nástupišťa vrátane označníkov a automatov,“ informoval Šinály.

Raši k Dúhe: Bolo to náročné fyzicky aj psychicky

Raši vyjadril absolútnu spokojnosť s postupom aj kvalitou prác na uzloch.

Eurovii sa poďakoval za ohľaduplnosť „voči chodcom, vodičom, skrátka všetkým obyvateľom a návštevníkom Košíc“.

„Čo sa týka prvého zhotoviteľa (Dúha – ZUE – pozn. red.), stavba prebiehala komplikovanejšie. Som rád, že to máme za sebou a je to dokončené. Bolo to pre všetkých náročné fyzicky aj psychicky. Výsledok ukáže prax. Zhodnotia to všetci Košičania, keď budú električky premávať po nových tratiach. Pripomínam, že obe stavby majú päťročnú záručnú dobu. Môže sa stať, že sa nájdu nejaké chyby a na to bude slúžiť finančná zábezpeka v objeme 5 percent z ceny diela, aby bola istota, že sa to dorobí aj prefinancuje,“ poznamenal primátor.

„Niekoľkokrát som vyhlásil, že by som bol najradšej, keby prvá električka vyrazila na trať ešte v priebehu novembra,“ odpovedal na otázku, kedy sa obnoví v centre mesta a na Terase električková doprava.

Eurovia dá 200–tisíc eur na opravu ciest

Šinály oznámil, že Eurovia ako spoločensky zodpovedná košická firma nad rámec projektu uzlov opraví rekonštrukciou poškodené cesty za zhruba 200-tisíc eur.

„Nepôjde o celé cesty, ale vyfrézujú sa a položí sa nový asfalt na najviac poškodených úsekoch na Bardejovskej, Havlíčkovej a Námestí osloboditeľov,“ vysvetlil.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 189
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 333
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 091
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 617
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 491
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 405
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 280
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 089
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Richard Raši
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop