Poľský dopravca nechce bojovať s nízkonákladovými spoločnosťami cenami, ale službami a spojením so svetom.
Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
KOŠICE. Varšava šesťkrát týždenne, spiatočná letenka v najlacnejšej ekonomickej triede od 179 eur, ráno o 5.35 za hodinu tam, večer o 22.35 naspäť – tak bude vyzerať nová pravidelná letecká linka z Košíc.
Poľský národný dopravca LOT na nej začne lietať od 28. 3. 2016.
Aj New York, Peking i Tokio
Okrem poľských a európskych destinácií (napr. Štokholm, Zürich, Paríž, Ženeva, Kodaň, Hamburg, Barcelona) sa Košičania cez Varšavu dostanú aj do New Yorku, Chicaga, Toronta, Pekingu a od januára i Tokia, spolu do vyše 60 miest.
Jolanta Grala Bednárčik, generálna riaditeľka LOT-u pre región, zahŕňajúci Slovensko, opisuje varšavské letisko F. Chopina ako malé, pohodlné s krátkym prestupovým časom už od 30 minút.
„Výhodou je i takmer neexistujúca jazyková bariéra medzi našimi krajinami. Súčasná ponuka letov z Košíc nie je postačujúca a iné veľké letiská sú vzdialené minimálne tri hodiny autom. Veríme, že sa v Košiciach staneme aerolinkou prvej voľby,“ uviedla v pondelok na tlačovej besede.
Boeing nie, len bombardier
Ponúkajú tri cenové triedy, aj v najnižšej, Economy, má cestujúci v cene okrem príručnej (8 kg) i druhú batožinu (23 kg) a ďalšie služby.
„Ak by druhú nechcel, letenka je ešte lacnejšia,“ vysvetlila Bednárčik.
Zdôraznila, že s nízkonákladovými prepravcami nebojujú cenami, ale službami.
Do Košíc budú lietať kanadským Bombardierom Q 400 s kapacitou 78 sedadiel a maximálnou rýchlosťou 666 km/hod.
Podľa Bednárčik sú turbovrtuľové bombardiery najmenšie lietadlá flotily LOT-u, ale moderné, priestranné, bez stredného sedadla a dobre zvládajú turbulencie.
Ich najluxusnejšie Boeingy 787 Dreamliner majú kapacitu 243 miest a rýchlosť 875 km/hod.
Jančuš a Bednárčik. Po troch rokoch sa dohodli. Foto: Judita Čermáková
Košiciam dávajú dva roky
Košice budú jednou z prvých destinácií, ktoré LOT otvorí po úspešnom ukončení reštrukturalizácie spoločnosti.
Jej pomoc od štátu vo výške 100 miliónov eur riešila i Európska komisia, či je v súlade s pravidlami hospodárskej súťaže.
V roku 2013 sa prepravca po piatich stratových rokoch vrátil k zisku.
Podľa Bednárčik nové spojenie s Košicami musí efektivitu dokázať najneskôr do dvoch rokov.
Tomáš Jančuš, člen predstavenstva Letiska Košice, informoval, že diskusie s LOT-om trvali tri roky.
Primátor Richard Raši (Smer) zdôraznil, že tromi sieťovými dopravcami sa nemôže pochváliť žiadne iné slovenské mesto.
LOT uviedol, že spiatočné letenky v ekonomickej triede z Košíc cez Varšavu napríklad do Düsseldorfu budú stáť od 258 eur, Amsterdamu 250, Frankfurtu 280, Bruselu 259 a do Mníchova od 399.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári