Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Košičania už do Milána dolietali. Okrešú aj lety do Bristolu

Letisko tento rok oznámilo niekoľko nových liniek. Nie všetky sa uchytili.

(Zdroj: TASR/Roman Hanc)

KOŠICE. Košickému letisku pokazila sviatočnú náladu nepríjemná správa.

Maďarský nízkonákladový dopravca Wizz Air pre nízky záujem ruší svoju linku z Košíc do talianskeho Milána na letisko v Bergame. Tá pritom funguje len od júna.

Posledný let na tejto linke sa uskutoční 11. januára.

Cestujúci už dostali e-maily, že ich lety po tomto termíne sú zrušené bez náhrady. Informoval o tom portál slovakaviation.sk.

Slabý dopyt po Miláne

Podľa portálu rušenie letov potvrdzuje obavy, či Košice a ich spádová oblasť dokáže generovať dostatočný dopyt do niektorých destinácií.

„Lety Wizz Airu do Londýna takýto dopyt generovať vedia, avšak u destinácií ako Bergamo je dopyt nedostatočný na zaplnenie 180-miestneho lietadla. Nepomohla ani skutočnosť, že Wizz Air predával na väčšinu letov letenky za najnižšiu cenu 9,99 EUR jednosmerne,“ uvádza letecká webstránka.

Podľa nej by Košiciam viac vyhovovalo častejšie spojenie menším lietadlom a s produktom viac cieleným na obchodnú klientelu.

Tento rok košické letisko oznámilo niekoľko nových liniek a destinácií. Naposledy poľskú Varšavu, kam prepravca LOT prvýkrát poletí v marci 2016.

Miláno však ako prvé už aj končí. A frekvenciu letov do anglického Bristolu, čo je ďalšia tohtoročná košická novinka spoločnosti Wizz Air, obmedzia od začiatku budúceho roka z dvoch na jeden deň v týždni.

Bristol v lete opäť dvakrát

Hovorca Wizz Air Tomáš Kika uvedené zmeny Korzáru potvrdil.

„V letnom letovom poriadku (od apríla) sa však linka do Bristolu vráti opäť na dva lety týždenne. Ide o promptné úpravy súvisiace s kontinuálnym prehodnocovaním siete liniek a našou snahou čo najlepšie vyhovieť dopytu klientov.“

Spoločné stanovisko Letiska Košice a spoločnosti Wizz Airpis

Wizz Air optimalizuje svoj letový poriadok v Košiciach

Letecká spoločnosť Wizz Air sa rozhodla pre nasledovné zmeny vo svojom letovom poriadku v Košiciach:

1) Linka Košice – Miláno Bergamo bude zrušená. Posledný let na tejto linke je naplánovaný na 11. januára 2016. Cestujúci, ktorí majú zakúpené letenky do Milána aj po tomto dátume, už boli emailom informovaní, že môžu požiadať o zmeny rezervácie svojich leteniek alebo o vrátenie peňazí. V tejto súvislosti je potrebné, aby dotknutí cestujúci kontaktovali špeciálnu asistenčnú linku. Číslo tejto linky pre Slovenskú republiku je +421 233 046 989.

2) Počet letov na linke Košice – Bristol je dočasne znížený na jeden let týždenne, a to v období od polovice januára do polovice marca 2016. Od 28. marca 2016 bude linka prevádzkovaná opäť dvakrát týždenne, a to vo výhodnejších časoch: každý pondelok a piatok s odletom z Košíc o 19:00.

3) Od 29. marca 2015 bude linka Košice – Doncaster Sheffield prevádzkovaná každý utorok a sobotu s odletom z Košíc o 19:00. V období medzi 21. júnom a 17. septembrom 2016 sa počet letov na tejto linke zvyšuje na trikrát týždenne. Lietať sa okrem utorka a soboty bude aj vo štvrtok.

Manažérka komunikácie spoločnosti Wizz Air Tamara Mshvenieradze:

„Konštantne prehodnocujeme sieť našich destinácií a v prípade potreby robíme zmeny tak, aby sme čo najlepšie pokryli dopyt zo strany cestujúcich. Wizz Air považuje Slovensko za atraktívny trh, čo je podčiarknuté aj tým, že ponúka lety z troch letísk v krajine. Wizz Air si naďalej ctí svoj záväzok voči svojim slovenským pasažierom, aby im otváral možnosti lacného cestovania a promptne tak reagoval na dynamiku trhu.“

Michael Tmej, výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva Letiska Košice:

“Život prináša rôzne situácie a zrušenie linky Košice – Miláno Bergamo po tak krátkom čase je jedna z tých nepríjemných. Spolu so spoločnosťou Wizz Air a všetkými zainteresovanými partnermi budeme naďalej intenzívne pracovať na zlepšovaní leteckej dostupnosti mesta Košice a tým aj celého východného Slovenska.“

jav

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 780
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 262
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 833
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 435
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 379
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 302
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 209

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  2. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  3. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  4. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  5. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  6. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  8. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 897
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 300
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 136
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 079
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 548
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  2. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  3. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  4. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  5. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  6. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  8. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 897
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 300
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 136
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 079
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 548
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu